This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Nieuwe mhr speed 7 poort voor mina

Status
Not open for further replies.
forum die voor discussie dacht ik, dus wrm gewoon nu al niet denken wat voordeel kan zijn aan 7poort ipv 6poort.
 
slider Z'meer said:
jij zou tog moeten weten dat pks weinig zeggen, voorlopig word die xsh tuned sr met die 23 pk ook door alles en iedereen gevlamt

ben benieuwd naar de prestatiets van deze cilinders

Het is maar net wat je wil bereiken... *D
 
bij piaggio worden er met de speed 04 cillinder standaard al 20+ gescoord dat kan ik niet zeggen over de oudere speed, wat zou dan het verschil moeten zijn met piaggio de 04 cillinder tegenover de oude cillinder? want die scoort veel beter en hier word gezecht dat het alleen om de slijtage gaat dat er een spijltje is tussen gezet.
ik denk dat deze cillinder net als de speed 04 van piaggio gewoon veel hogere score's neer gaat zetten.

weet iemand trouwens al op wat voor krukass het gemonteerd moet worden zal dat gewoon weer 80mm zijn?
 

ooit gehoord van de beruchte '7de poort', dat is dus het grootste verschil tussen de old school speed en de speed '04/'05.....
 
Oude speeds scoren ook 20+ std. Dat is gewoon een kwestie van afstellen.
Speed04 heeft gewoon een veel betere cilinder vulling op hoge toeren, bij het gebruik van een kleinere diameter carb.

Dus hang daar een dikke carb achter en je hebt al snel een vlotte cilinder zonder een perfecte afstelling.

Een perfect afgestelde speed04 met nodige pretspul doet std makkelijk 21.5 pk. Kijk maar naar Sander zijn Zip met een 04. Die doet ook bijna 20 pk met een 19mm. Alleen konden ze toen niet verder vanwege rondvliegende carb ^^

Maar die gaan ook nog wel tegen de 20.5pk zitten.
 
ust power said:
ooit gehoord van de beruchte '7de poort', dat is dus het grootste verschil tussen de old school speed en de speed '04/'05.....


Eigenlijk heeft de 04 cilinder er gewoon 2 spoelpoorten bij gekregen en een kleinere boostpoort.
 
ust power said:
ooit gehoord van de beruchte '7de poort', dat is dus het grootste verschil tussen de old school speed en de speed '04/'05.....

ja daar heb ik over gehoord ja:S:S:S en als je gewoon een keer normaal leest wat ik schrijf dan heb ik het daar ook gewoon over.


big b maar je bent het er dus wel mee eens dat de cillinder met dat xtra poortje wel beter scoort toch dus dat de grens weer wat hoger gelegt kan worden want ik verwacht wel dat er best wat mensen nu met deze cillinder de 22pk grens kunnen overschrijden.
 
Big B NRG said:
Een perfect afgestelde speed04 met nodige pretspul doet std makkelijk 21.5 pk.

Moet idd lukken. Ik heb jammer genoeg geen meeting ( ongeblokkeerd) van mijn blokje met de dpr die ik nu heb ( mol/koopmans)
Maar geblokkeerd gaf ie 1.5 pk meer dan mijn 2000 pijp geblokkeerd.
Ongeblokkeerd gaf de 2000 pijp 20 pk.
Dat overtuigt mij er iig wel van dat de 21+ mogelijk moet zijn met een std speed
 

Op lelystad had ik dus een 20.8 meeting, zonder goeie afstelling, met dezelfde speed, als met de 19mm nu op de zip..

21 en zelfs 22+ is mogelijk (naar mijn idee)
 

De 22 pk grens zijn ze al voorbij met de 04 cilinder, tuned wel eens waar, maar toch. Momenteel staat er geloof ik 23.3 pk met een 04 cilinder (Sander).

En eigenlijk zijn er (zoals ik in mijn vorige reply ook zei) 2 poorten bij gekomen en hebben ze boostpoort verkleind tot 1 poort.

Je moet het zijn vanuit het oogpunt van de malossi racers. Die gasten rijden alleen bij de start volgas vanuit stilstand weg. Voor de rest hebben ze niks aan veel vermogen onderin. Die moeten juist in het middengebied en boven in veel power hebben.
 
maar met de speed 04 hebben ze er toch 1 boosterpoort bij en niet juist 1 weggehaald?
zullen ze dat niet ook gewoon met speed 06 hebben gedaan dan?
 
malossi_aero said:
maar met de speed 04 hebben ze er toch 1 boosterpoort bij en niet juist 1 weggehaald?
zullen ze dat niet ook gewoon met speed 06 hebben gedaan dan?

Nee, er zijn 2 spoelpoorten bij gekomen en er is 1 grote boostpoort bijgekomen ipv 2 kleinere.

Maar die 2 kleinere hadden samen wel een groter opp. dan die ene grote spoelpoort die er nu in zit.

Volg je het nog
 
Big B NRG said:
De 22 pk grens zijn ze al voorbij met de 04 cilinder, tuned wel eens waar, maar toch. Momenteel staat er geloof ik 23.3 pk met een 04 cilinder (Sander).

ONgecorrigeerd heb ik nogsteeds de hoogste meeting. Gecorrigeerd is de "eer" nu in handen van de XSH-vrienden....




Precies...

- 1 Vlindervormige uitlaatpoort
- 6 spoelpoorten, die trapsgewijs openen
- 1 boostpoort, die tegelijk, met de laatste 2 spoelpoorten opent.

Ofwel...meer effectieve spoeling richting de uitlaatpoort.
 
hoe komen jullie trouwens nu al aan die informatie en nog een vraagje op welke krukas moet de cillinder want op malossi.com worden artikelnummers doorgegeven die ik ben gaan vergelijken met de krukassen maar ben geen bekende tegen gekomen.
art nr:
538009
5312810
 
Sander said:
ONgecorrigeerd heb ik nogsteeds de hoogste meeting. Gecorrigeerd is de "eer" nu in handen van de XSH-vrienden....

Dan hebben ze ongecorrigeerd toch ook het hoogste?

/offtopic
 
Hangt van de weersomstandigheden af...

Simpel gezegd, als Balk op een koude dag getest heeft en Marco op een warme dag, kan het zijn dat Balk ongecorrigeerd hoger scoord dan Marco, maar gecorrigeerd andersom.
 
Status
Not open for further replies.