Nieuwe mhr speed 7 poort voor mina

Status
Not open for further replies.
volgens mij had het toen iets met de luchtdruk te maken, dat hij daarom een erg hoge ongecorrigeerde score haalde:) (weet het niet zeker!)
 
EGT said:
Hangt van de weersomstandigheden af...

Simpel gezegd, als Balk op een koude dag getest heeft en Marco op een warme dag, kan het zijn dat Balk ongecorrigeerd hoger scoord dan Marco, maar gecorrigeerd andersom.

Dat verklaard.
 
[..Martijn..] said:
volgens mij had het toen iets met de luchtdruk te maken, dat hij daarom een erg hoge ongecorrigeerde score haalde:) (weet het niet zeker!)

De correctiefactor is afhankelijk van luchtdruk, temperatuur en luchtvochtigheid.
De luchtdruk heeft daarin het grootste aandeel. Het is simpelweg zo dat een luchtdruk van 1030 mbar in vergelijking met 1000 mbar een koppelwinst (dus ook vermogenswinst) van 3% geeft.
De luchtdruk alleen al kan in ons landje uiteenlopen van 990 tot 1040 mbar, dus dan weet je het wel.

Al met al zegt een gecorrigeerde waarde het meest, helaas hecht 99% van de forummembers juist meer waarde aan de ongecorrigeerde waarden omdat die meestal hoger uitvallen.
 
538009 = Is er niet op de malossi site , je zal wel een nummer vergeten/verkeerd hebben getypt :*
5312810 = Team as pen 12 80mm
 
Dennis.H said:
ik ga iig zeer spoedig kijken om de cilinder aan te schaffen.

Me 2 :)

Net mailtje van Fred Motoren te R'dam terug gekregen , ze hebben een lading besteld die ze vandaag/morge al verwachten.

De precieze prijs is nog niet bekend , hij zou me terug mailen zodra de Speed's binnen zijn :)
 
Jij hebt ongecorrigeerd ook al niet meer de hoogste....


Sander said:
ONgecorrigeerd heb ik nogsteeds de hoogste meeting. Gecorrigeerd is de "eer" nu in handen van de XSH-vrienden....:)




Precies...

- 1 Vlindervormige uitlaatpoort
- 6 spoelpoorten, die trapsgewijs openen
- 1 boostpoort, die tegelijk, met de laatste 2 spoelpoorten opent.

Ofwel...meer effectieve spoeling richting de uitlaatpoort.
 
RemcoV said:
Me 2 :)

Net mailtje van Fred Motoren te R'dam terug gekregen , ze hebben een lading besteld die ze vandaag/morge al verwachten.

De precieze prijs is nog niet bekend , hij zou me terug mailen zodra de Speed's binnen zijn :)

op de site van EPC stonden ze al op voor 329 euro.
 
Erwin. said:
Dit is goed nieuws, had het al van iemand gehoord, maar geloofde het niet. Maarja nu komen er toch al meer verhalen over :D
Haha nu geloof je het dus wel:P
Als de 2fast te lang gaat duren zal ik er toch ernstig aan gaan denken om deze cilinder te gaan rijden, verhalen klinken goed iig..
 
Raceroxie said:
Haha nu geloof je het dus wel:P
Als de 2fast te lang gaat duren zal ik er toch ernstig aan gaan denken om deze cilinder te gaan rijden, verhalen klinken goed iig..

Wou je een 2Fast:o

Het is wel verleidelijk..
Ik wou mijn "oude type" speed voorzien van een nieuwe wand..

Maja ga wel kijken wat ik doe..
 
Mart said:
Jij hebt ongecorrigeerd ook al niet meer de hoogste....

Dat is mij ook ontschoten, welke score viel hoger uit?

Verder geeft Joël perfect aan waarin de zogenaamd "grote" verschillen tussen bepaalde scores zitten. ;)
 
Joël said:
De correctiefactor is afhankelijk van luchtdruk, temperatuur en luchtvochtigheid.
De luchtdruk heeft daarin het grootste aandeel. Het is simpelweg zo dat een luchtdruk van 1030 mbar in vergelijking met 1000 mbar een koppelwinst (dus ook vermogenswinst) van 3% geeft.
De luchtdruk alleen al kan in ons landje uiteenlopen van 990 tot 1040 mbar, dus dan weet je het wel.

Al met al zegt een gecorrigeerde waarde het meest, helaas hecht 99% van de forummembers juist meer waarde aan de ongecorrigeerde waarden omdat die meestal hoger uitvallen.

Houd er rekening ee dat je de drie variabelen die jij noemt ook meet. En bij iedere meting heb je een fout. Je met bv 20 graden temperatuur, maar je sensor kan ook 1 graad afwijken. Verder maakt je testbank zelf ook een fout. Dit soort dingen neem je allemaal niet mee met je meting. Dus je weet niet hoe betrouwbaar je meting is. Je verricht in principe 4 metingen (minimaal)die leiden tot het resultaat, je hebt dus ook 4 fouten....

Als je een certificaat van het NMi in handen hebt staat daar ook en waarde en +/- een andere waarde. Ze geven bv aan dat een concentratie 1 gram per liter is +/- 0,003 gram.

Niemand weet dus hoe nauwkeurig de meting een testbank exact is denk ik....
 
Nja om maar weer on topic te gaan

ik moest mijn speed toch nog aanschaffen en krijg over 2 weekjes salaris

maar ff die nieuwe speed halen denks:)
 
Raceroxie said:
Haha nu geloof je het dus wel:P
Als de 2fast te lang gaat duren zal ik er toch ernstig aan gaan denken om deze cilinder te gaan rijden, verhalen klinken goed iig..

Net hetzelfde hier! Wacht nu ook al een tijdje en gedult is een schone deugt maar mag ook niet te lang duren. Bij deze ga ik wachten tot de eerste testbankresultaten en dan zien we wel :)
 
ja dat wist ik wel maar de zuiger is wel anders die erin zit ken je dan gewoon met oudere type's cross zuiger erin rijden?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top