[NHO] Basnov Phantom

basnov rox

[NHO] Tunerr..
Dag mede scooter-freaks,

Hier mijn project pagina die gaat over mijn Malaguti Phantom.

De gebruikelijke scooter-geschiedenis… :p

Op mijn 15e kocht ik deze Yamaha Aerox. (dit is helaas de enige foto die ik daarvan nog heb)

Rox_goud-zwart.JPG


Deze heb ik optisch en motorisch aangepakt totdat dit het resultaat was:

Aerox_af__1_.JPG


Aerox_af__2_.JPG


eerst elke dat met Hebo Gara naar school geboekt, en vond dit al super hard gaan :rolleyes:… Totdat, op een mooie dag, meneer agent er stond met zijn fijne rollerbank… ik scoorde dus 2.0 (met std cilinder) dus voorkomen en 226,- boete. Sinds die dag heb ik besloten om weer standaard naar school te gaan, en wat spulletjes te verzamelen voor vakanties en meetings. Heb toen een tijdje een Roze top, Shot, 21 mm enzovoort, gehad, maar uiteiendelijk had ik deze setup eronder:

Cilinder: Hebo NG
Uitlaat: Bidalot C 16
Carburateur: Dell ‘Orto 21 mm
Vario: Malossi Multivar
Koppeling: Hebo verstelbaar
Enz…

Dit reed allemaal erg leuk, maar op meetings maakte in natuurlijk geen enkele kans.

Ik heb toen in oktober 2005 mijn aerox verkocht om in maart 2006 mijn rijbewijs te halen, maar het scooter gevoel bleef kriebelen, en heb toen een blok gekocht en langzamerhand wat onderdelen verzameld.
Dit sprint blok komt onder een Malaguti Phantom die ik nu nog niet heb, maar hij is nu van een vriend van mij en ik koop hem pas als mijn blok helemaal startklaar is. Voor de komende tijd blijft het een frame-racer, maar ooit zullen er wel mooie kappen op komen ;)

De setup die het uiteindelijk moet gaan worden:

Cilinder Hebo Manston revolutions Max Tuned
Uitlaat Yasuni C 21
Ontsteking Malossi MHR
Carburateur Keihin 28 mm
Krukas Power 1 pen 12
Poulies Polini over-range
Vario Malossi MHR 2000
Koppeling Malossi MHR Delta Clutch
Vertanding 14-43
Membraan Malossi MHR VL-14
Spruitstuk Malossi MHR pia recht + wig
Luchtfilter Malossi MHR E 13
Carters Max Tuned + gestraald
Koppelingshuis Malossi MHR Wingbell
V-snaar Malossi MHR over-range
Vertandingsdeksel Top nardo
Lagers Malossi MHR C4


De setup waarmee ik eerst zal gaan rijden:

Cilinder Polini Evo 70 cc Tuned
Uitlaat Bidalot C 20
Ontsteking Malossi / Hpi’06
Carburateur Keihin 26 mm
Krukas Power 1 pen 12
Poulies Overrange polini
Vario MHR 2000
Koppeling Delta clutch
Vertanding 14-43
Membraan VL-14
Spruitstuk Malossi pia recht + wig
Luchtfilter Malossi E 13
Carters Max tuned
Koppelingshuis Malossi Wingbell
V-snaar Malossi Over-range
Vertandingsdeksel Top Nardo
Lagers Malossi C 4


Dit blokje is bijna compleet. Hier wat foto’s van het pretspul wat ik momenteel klaar heb liggen :)

De krachtbron:

Evo__1_.JPG


en voor de grap even op mijn blokje gezet:

Evo_@_blok.JPG


Inlaat setje, Kehin 26 mm, MHR pia recht en wig (voor de opplettende kijkers, er zit idd nog geen membraan tussen op de foto ;) )

Carb_-_spruit_-_wig.JPG


Ziehier, de MHR 2000 vario samen met Polini Over-range poulies:

Over-range.JPG


14-43 vertanding (merk onbekend..) met Verse Malossi C4 lagers :)

Vertanding___lagers.JPG


Power one Pen 12 krukas, sorry voor de slecht foto...

Krukas.JPG


Totaal plaatje van blokje @ the moment

Blokje_000.JPG


Het blok zit momenteel nog niet in elkaar, maar had hem voor de foto ff gedeeltelijk opgebouwd. Morgen gaan mijn cilinder, carters, wig, spruitstuk en membraan naar een vriend van mij, die het spul zal gaan kietelen ;)
Ook hoop ik maandag mijn Bidalot C 20 te ontvangen en ik de loop van deze week een nieuw zuigertje, want ik heb nu een pen 10 zuiger en een pen 12 krukas :L.

Tot zienas ;)



* Update 01-05-'06 *

Jow!

Heb vandaag weer 2 leuke pakketjes gekregen :D

Nr.1

Bida_C_20__1_.JPG


Bidalot C 20 zoals je kunt zien :D

En ik pakketje Nr.2 zat een splinternieuwe VL-14. Foto’s zijn nogal slecht, maar iedereen weet wel hoe een VL-14 eruit ziet neem ik aan :rolleyes:

VL-14.JPG


Dan hier nog een goede foto van mijn power 1 krukas:

Krukas_goed.JPG


En mn Reigh waterpompje…

Reigh_pomp.JPG


Twin air filtertje:

Twin_air.JPG


En de Twin air op de carb:

Carb___Twinair.JPG


En ff groepsfotootje:

Groepsfoto__1_.JPG


Op deze groepsfoto ontbreken een aantal dingen. Het blok, de Evo, het spruitstuk en wig liggen momenteel namelijk bij een vriend van mij die het zooitje even flink zal gaan tunen :w . Wanneer dit terug is, zullen er uiteraard een aantal foto’s gemaakt worden. Ook zal ik dan beginnen met het blok in elkaar te zetten, en zal ik het volgende bij euroscooters bestellen:
- Top nardo vertandingsdeksel
- Malossi MHR wingbell
- Stage 6 toeren + temp sensor
- Achterveertje

Dan nu wat info over het optische gedeelte :)

Het is de bedoeling dat de Phantom op SR velgjes komt te staan, want ik vind dit gewoon de allerbruutste velgen die er zijn :D verder zullen de kappen zeker niet standaard blijven, maar er zal flink in gehakt en gepolyesterd worden. Welke kleur het zal worden weet ik nog niet. Achterveer wordt aankomende week bestelt dus die krijgen jullie dan wel te zien ;) Het frame is al wit en zal ook wit blijven (zal er binnenkort ff foto’s van maken samen met de kapjes zoals die nu zijn) En ik zal er een custom made zadelhoesje op maken :)

Hier heb ik alvast de voorvelg (in beun status) als t mooi weer is, ga ik er eens een middagje voor zitten om hem en strakke witte lak te geven :p

SR_voorvelg.JPG


Carbon TNT stuurtje (nog bedankt Stephen ;) )

TNT-stuurtje.JPG


Dat was hem weer

De Toedels :*

14-05-‘06

En daar zijn we weer :)
Van de week weer wat onderdeeltje binnen gehad. Eerst had ik deze Wingbell gekocht (thnx voor de korting Raymen :*)

Wingbell.JPG


Pakketje 1 van Euroscooters.nl:

Kill-switch:

Kill-Switch.JPG


Domino Snelgas haaks model:

Snelgas.JPG


En een Top Nardo vertandingsdeksel:

Nardo_Deksel.JPG


Dan had ik ook nog tweedehand gekocht:

Een setje prof gespoten SR DD zwarte Velgen + banden :)

SR_velgset.JPG


En nog eentje van de voorvelg om het af te leren :w

SR_voorvelg_zwart.JPG

De velgen blijven zwart aangezien ze nu prof erg mooi gespoten zijn, ik het zonde vind om ze te laten overspuiten.

en in hetzelfde pakketje zat ook nog een carterdeksel (wordt nog gepolijst):

Carterdeksel.JPG


en een waterkoeling-set compleet:

SR_rad.JPG

(de rest heb ik uiteraard ook…)

en een remsetje achter:

remset.JPG


Tot slot nog wat nieuws over het blok.
Het blok, cilinder, wig en spruitstuk liggen nu bij NHO Mitchel-swa voor een Tune beurt. Hier vast een voorproefje van de cilinder en ik hoop het over een week of 2 à 3 weken terug te hebben, en dan ga ik het blok ook meteen in elkaar zetten. Het enige wat ik dan nog moet hebben om het blok lopend te maken is een Rotor :)

evo_tuned.jpg


Keep it Real 8)
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

leuk spul, nho is in opkomst :W
Zet er es een foto van je phantom op. Ben er wel benieuwd naar.
 
Last edited:
HahAHAHAHA

Wat ontzettend vuil BAsnov met een special...Daar kan ik mezelf kostelijk om vermaken:p

ziet er goed uit Bas
Tot morgen gaan we even 15 km fietsen :emo:

LaTuRrRR
 
BartR. said:
Hmm, is weer eens wat anders dan een PWK:p

Tovve rox verder!


Zijn project is de phantom, dus niet een aerox :* :p

Foto's komen vanavond trouwens jongens :)

Carbu is inderdaad een ehh ''apart dingetje''
 
zozo de hele hap ligt bij de M-tuning, dat gaat dus wel goedkomen bas. Nu alleen nog een phantom waar alles onder kan:p Maaruh mooi spul hoor en idd een carberateur die je niet vaak ziet
 
Jow!

Heb vandaag weer 2 leuke pakketjes gekregen :D

Nr.1

Bida_C_20__1_.JPG


Bidalot C 20 zoals je kunt zien :D

En ik pakketje Nr.2 zat een splinternieuwe VL-14. Foto’s zijn nogal slecht, maar iedereen weet wel hoe een VL-14 eruit ziet neem ik aan :rolleyes:

VL-14.JPG


Dan hier nog een goede foto van mijn power 1 krukas:

Krukas_goed.JPG


En mn Reigh waterpompje…

Reigh_pomp.JPG


Twin air filtertje:

Twin_air.JPG


En de Twin air op de carb:

Carb___Twinair.JPG


En ff groepsfotootje:

Groepsfoto__1_.JPG


Op deze groepsfoto ontbreken een aantal dingen. Het blok, de Evo, het spruitstuk en wig liggen momenteel namelijk bij een vriend van mij die het zooitje even flink zal gaan tunen :w . Wanneer dit terug is, zullen er uiteraard een aantal foto’s gemaakt worden. Ook zal ik dan beginnen met het blok in elkaar te zetten, en zal ik het volgende bij euroscooters bestellen:
- Top nardo vertandingsdeksel
- Malossi MHR wingbell
- Stage 6 toeren + temp sensor
- Achterveertje

Dan nu wat info over het optische gedeelte :)

Het is de bedoeling dat de Phantom op SR velgjes komt te staan, want ik vind dit gewoon de allerbruutste velgen die er zijn :D verder zullen de kappen zeker niet standaard blijven, maar er zal flink in gehakt en gepolyesterd worden. Welke kleur het zal worden weet ik nog niet. Achterveer wordt aankomende week bestelt dus die krijgen jullie dan wel te zien ;) Het frame is al wit en zal ook wit blijven (zal er binnenkort ff foto’s van maken samen met de kapjes zoals die nu zijn) En ik zal er een custom made zadelhoesje op maken :)

Hier heb ik alvast de voorvelg (in beun status) als t mooi weer is, ga ik er eens een middagje voor zitten om hem en strakke witte lak te geven :p

SR_voorvelg.JPG


Carbon TNT stuurtje (nog bedankt Stephen ;) )

TNT-stuurtje.JPG


Dat was hem weer

De Toedels :*
 
zozo bas toch

ik herken daar een paar spullen van eigen bodem :p

Twin air, tnt stuurtje..

Nja je cilinder gaat de goede kant op bas, eind vd week zal die wel zon beetje klaar zijn :)
 
Back
Top