Neo`s v snaar niet gebroken maar uit elkaar gereten

jeffrey9300

Well-Known Member
hallo, ik heb een yamaha neos en 3dagen geleden heb ik bij een winkel 4.3 gram rollen gehaalt en erin gedaan daarmee maakte hij bij de 20km/h al de toeren die hij op 70km/h eigelijk pas moet hebben maar ik wist niet|( dat dit slecht was dus ik reed er mee door 2 dagen later ree ik op weg naar huis en hoor ik ineens ALLES VASTLOPEN:( dus ik ree zo snel mogelijk en zet hem uit draai mijn carterdeksel eraf en wat i zag was niet normaal :O al die tandjes zeg maar die op je snaar zitten waren er allemaal af gevlogen komt dit door zoooo veel overtoeren?? (ik hoor btw ook mijn v snaar tikken tegen mijn carterdeksel als ik rij of stationair draai komt dit door me druk veer?);(

ik heb btw.

-tecnigas uitlaat
-50cc cilinder
-had 4.3 gram rollen
-standaart trekveren
-standaart carb.
-prop/vario ring eruit
-sproeier 62 (bougie koffie bruin)
-gele malossi druk veer

hij liep zoiezo al niet lekker dus iik heb een yasuni r uitlaat gekocht die ik er morge onder zet wat moet ik verandere voor deze uitlaat? ik hoorde me sproeier 10 maten groter en wat lichtere rollen klopt dit? (ik wil mijn trekveren ook veranderen maar heb er al een paargeprobeert maar wel toeren en amper vooruitgang zijn ze dan te strak of te slap??)
 
Advertisement - register to remove this

wat denk je zelf ;)

nieuwe snaar kopen en opnieuw afstellen..

wil je kunnen afstellen zul je gewoon moeten zorgen dat je een aantal drukveren , een aantal setjes rollen en een aantal setjes trekveren hebt liggen , en wat sproeiers eventueel.

ik zou niet groter gaan dan 68 overigens.
 
Dat tikken komt door het kickstartrondsel waarschijnlijk... zal misschien wat vuil tussen zitten(waardoor hij niet goed in z'n "rust"positie terugkomt) of je vario is niet goed uitgeshimd...

Zoals melf al zei, nieuwe v-snaar aanschaffen en gaan testen met rollen en sproeiers...
 
oke de yasuni uitlaat zit er nu op en ik heb een 68 sproeier er in gedaan hij trekt nu al beter ik gha vanmiddag groene malossi trekveren erin zetten kijke wat tie dan doet :W

wat is btw uitgeshimt??? x|

ik heb nu 2.3-4.7 gram rollen en hij maakt erge over toeren wat zou ik erin moeten doen??:rolleyes:
 
Sproeier 68 is standaard volgens mij snelle uitlaat bij een neos zit je met je sproeier eerder rond de 76 dat is in ieder geval bij de oudere modelen zo.
 
Sproeier 68 is standaard volgens mij snelle uitlaat bij een neos zit je met je sproeier eerder rond de 76 dat is in ieder geval bij de oudere modelen zo.

nou er zat bij mij 62 standaart in er zit nu 66 in en hij rijd perfect maar nog steeds niet genoeg trekkracht aan het begin ik heb nu ook andere trekvere erin zitte dan gaat het stukke beter maar nog steeds een dip kan dit kome doordat ik overtoere heb? ik heb 3.2 en 4.7 gram rollen gister had ik van een vriend 4.7 en 5.0 erin gedaan toen had tie geen overtoeren meer dus maandag koop ik dan maar 5.0gram rollen

of is dat weer te zwaar?
 
dit is ook geen oude type carburateur , hier zal zo'n beetje 68 in moeten.

in de oude types is 76 gemiddeld genomen wel goed met std filter met prop
 
dit is ook geen oude type carburateur , hier zal zo'n beetje 68 in moeten.

in de oude types is 76 gemiddeld genomen wel goed met std filter met prop

oke jha ik heb ook automatische choke nee 68 is iets te groot hij (verzuipt/valt weg) onder het rijden

maar er zit net een nieuwe v snaar in en hij rafelt nu al af :( hoe kan dit ik hoor hem ook tege mijne carterdeksel aantikken enzo wat doe ik hiet tege :'(
 
mja , 1 maatje verschil in sproeier kan nooit zo'n verschil geven.

het kan zijn dat de snaar iets afgeeft , maar kan natuurlijk nog steeds iets aan de hand zijn, controleer alles op scherpe randjes rondom de v-snaar.
 
wat bedoel je met afgeeft? en ik heb alles gecheckt op scherpe randjes en die zitten aleen op de carterdeksel waar hij tegen aan tikt kan dit missg door de drukveer te kome dat hij te strak is ik heb geel erin? moet ik wit hebbe\?
 
Haal die drukveer er onder uit, en zet je standaard drukveer er weer in, of koop een nieuwe als die verrot was.
Zet er dan meteen weer je oude rollen in, en ga dan pas afstellen. Met een gele drukveer rijden is zwaar nutteloos, en doordat overal in het CVT systeem meer kracht op komt te staan, zal je v-snaar ook sneller slijten, verdiep je maar eens in de theorie van de variateur.

O, en als je die yasuni R erop gaat zetten, houd er rekening mee dat die zo'n 9500 toeren wilt draaien, dus stel hem daar dan ook op af.
Een DR50 luchtgekoeld heeft iets snellere poorten dan de standaard luchtgekoelde cilinder (zelfde als watergekoeld 50cc standaard), dus dat is een goede combo met die yasuni.

Als je mijn tips opvolgt, zul je prima rijden.
 
blablabla.....

als je er geen andere drukveer in zet met een snelle uitlaat zul je de scooter lang zo mooi niet kunnen afstellen (koppel versus snelheid) maar nog belangrijker dat ie steeds opnieuw moet worden afgesteld , gemiddeld genomen is een sterkere drukveer in een Minaralli blokje een stuk strakker...

de standaard veer van minarelli is gewoon te slap om het toerental van een snelle uitlaat contstant te houden.
 
Last edited:
ik heb een witte gekocht die gaat er morge in er zitten nu 4.7 en 6.0 gram rollen in daarmee rijd tie wel chill maar ik kom op mijn teller gwn niet boven de 75 uit met een yasuni r moet je er tog veel meer uit krijgen???
 
blablabla.....

als je er geen andere drukveer in zet met een snelle uitlaat zul je de scooter lang zo mooi niet kunnen afstellen (koppel versus snelheid) maar nog belangrijker dat ie steeds opnieuw moet worden afgesteld , gemiddeld genomen is een sterkere drukveer in een Minaralli blokje een stuk strakker...

de standaard veer van minarelli is gewoon te slap om het toerental van een snelle uitlaat contstant te houden.

Zo snel vind ik het niet. Maar jij hebt er waarschijnlijk veel meer ervaring mee. Ik weet alleen uit praktijkervaring dat v-snaren stuk gaan als er te veel druk op staat. Het is aan die jongen zelf om dat nu uit te gaan proberen.
Maar vind jij ook niet dat er wel iets radicaal fout is als hij maar 75 gaat met allemaal after market onderdelen terwijl een ontgrenste standaard scooter sneller is dan dat? Of ten minste even snel?

Met zijn onderdelen moet er toch wel iets redelijks uit te krijgen zijn.

ik heb een witte gekocht die gaat er morge in er zitten nu 4.7 en 6.0 gram rollen in daarmee rijd tie wel chill maar ik kom op mijn teller gwn niet boven de 75 uit met een yasuni r moet je er tog veel meer uit krijgen???

Het is sowieso zeer slecht om meer dan 0.5 gram verschil in je rollen te hebben. Gewoon een goed setje aanschaffen dus.
 
dan heb je verkeerde ervaringen op gedaan , ik werk al vanaf zo'n 97 met minarelli horizontale blokken en dus ook met drukveren en snaren etc. en ik heb jaren met een minarelli geraced.

snaren gaan niet zomaar kapot , ook al zet je er de zwaarste veer in oid.

de snaren gaan kapot door of slechte kwaliteit of een ander gebrek.

als de drukveer goed is afgesteld zal de snelheid niks tot minimaal minder zijn , en minimaal minder mag , en waarom , omdat dat het rijplezier ten goede komt. de sterkere drukveer zorgt namelijk dat het toerental constant is en vooral belangrijk , ook blijft.

en vele scooters met andere uitlaten met een std drukveer worden "moe" en dus moet je steeds opnieuw afstellen , ook gaat de slijtage van snaar en rollen juist sneller over het algemeen omdat de motor meer werk moet doen en dus ook het variosysteem om de boel op gang te krijgen en te houden.

en vaak worden er dan in verhouding te lichte gewichten in gezet om het toch goed te laten lopen (hoeft maar mninimaal te zijn) , waardoor dus de boel warmer word dan moet , hierdoor slijt de snaar en de rollen alsmede de koppeling en drukveer..

gewoon door warmte dus..
 
Back
Top