V snaar vervangen

Touareg

Member
Beste mensen,
Als onderdeel van een onderhoudsbeurt van twee chineese scooters ben ik van plan om de v snaar te vervangen. Ik heb geen slagmoersleutel dus ga het doen met een normale sleutel en zon vario blokker sleutel.
Klopt het dat de koppeling er niet af hoeft om de v snaar te vervangen? Ik heb namelijk niets om de koppeling te blokkeren om die moer los te draaien. Mocht die koppeling er toch af moeten ( controleren) kan dit ook zonder een koppeling blokkeersleutel of slagmoersleutel?
 
Advertisement - register to remove this

Je kan dat in principe prima doen met de achterrem.
Of hij moet wel zo vast zitten, maar dan kan een tikje met de hamer op de sleutel al genoeg zijn. Even laten schrikken zeg maar. Gewoon proberen.

Als je dan je vario toch los haalt bekijk dan je rollen ook even.
 
Dank je @Charlie . Ga het op die manier proberen. Het was niet eerder in me opgekomen om de koppeling en rolletjes te controleren maar ga het toch maar doen als ik toch bezig ben
 
Beste mensen,
Als onderdeel van een onderhoudsbeurt van twee chineese scooters ben ik van plan om de v snaar te vervangen. Ik heb geen slagmoersleutel dus ga het doen met een normale sleutel en zon vario blokker sleutel.
Klopt het dat de koppeling er niet af hoeft om de v snaar te vervangen? Ik heb namelijk niets om de koppeling te blokkeren om die moer los te draaien. Mocht die koppeling er toch af moeten ( controleren) kan dit ook zonder een koppeling blokkeersleutel of slagmoersleutel?
Koppeling hoeft er niet af om de v snaar los te halen. Alleen de vario moet genoeg zijn. De v snaar kan wel vast zitten tussen de pully, als dat zo is moet je de pully in knijpen en naar je toe trekken. Daarna komt de v snaar en zo uit.
 
Back
Top