V-snaar komt niet bovenin bij vario

Mc20404959

New Member
Beste iedereen, ik heb van de week mijn Vario plaat van mijn vivacity eruit gehaald. Toen ik hem daarna ging testen kwam de v-snaar nog steeds niet tot de rand van de Vario. Mijn setup is nog helemaal standaard behalve een ontgrensde cdi. Ik wil namelijk eerst de scooter helemaal ontgrenzen en goed laten lopen, daarna pas een grotere cillinder en carb plaatsen enz. Als jullie foto’s of video’s willen let me know. Als iemand een oplossing heeft zou je er mij daar veel mee helpen.
 
Advertisement - register to remove this

Drie mogelijke redenen:

  • Rolletjes te licht.
  • Drukveer te zwaar.
  • Verkeerde v-snaar die te kort is.
Alles is standaard behalve de cdi.
Rolletjes zijn standaard dacht ik 8 gram, weet ik niet zeker.
De v-snaar ligt aardig hoog op de koppeling en kleuren van druk en trek veren weet ik niet zo uit mijn hoofd. V-snaar gaat er altijd wel moeilijk op, maar is wel gewoon standaard. Zal het dan aan de v-snaar liggen denk je? En hoe kan ik zien hoelang mijn v-snaar is als je dat weet tenminste
Post automatically merged:

Drie mogelijke redenen:

  • Rolletjes te licht.
  • Drukveer te zwaar.
  • Verkeerde v-snaar die te kort is.
image.jpg
 
Alles is standaard behalve de cdi.
Rolletjes zijn standaard dacht ik 8 gram, weet ik niet zeker.
De v-snaar ligt aardig hoog op de koppeling en kleuren van druk en trek veren weet ik niet zo uit mijn hoofd. V-snaar gaat er altijd wel moeilijk op, maar is wel gewoon standaard. Zal het dan aan de v-snaar liggen denk je? En hoe kan ik zien hoelang mijn v-snaar is als je dat weet tenminste
Post automatically merged:


View attachment 75282
v-snaar ja. De bovenkant van de v-snaar moet gelijk liggen met de buitenrand van de koppeling. Als de v-snaar bij de vario helemaal onderin ligt natuurlijk. Als je het ideaal wilt hebben. Je kan ook de vario proberen uit te shimmen. Zijn genoeg video's over op youtube.
 
v-snaar ja. De bovenkant van de v-snaar moet gelijk liggen met de buitenrand van de koppeling. Als de v-snaar bij de vario helemaal onderin ligt natuurlijk. Als je het ideaal wilt hebben. Je kan ook de vario proberen uit te shimmen. Zijn genoeg video's over op youtube.
Oké bedankt, maar hoe weet ik hoelang mijn v-snaar is?
 
Als je even zoekt hoe lang een vsnaar is voor de vivacity dan kom je vanzelf op een website die er zelfs 1 verkoopt kant en klaar.
De maat zou

17.5 x765 mm​

moeten zijn.

Ik vermoed dat de glijbus van de vario niet goed is geshimmed op de vsnaar of de vsnaar is niet de juiste lengte
al is dat niet te zien op de foto .
Kan je een foto maken hoe de vsnaar op de glijbus staat?
( Met de gradenplaat cq koelvin gedemonteerd natuurlijk )
En weeg gelijk de rolletjes voor meer duidelijkheid
 
Last edited:
en als het er niet (meer) op staat, is het sowieso tijd om 'm te vervangen, maar kun je m over een rechte werkbank laten rollen met een (vetkrijt) merktekentje op één punt op je snaar en werkbank en waar dat punt je werkbank wéér raakt, zet je dan weer een streepje en dan meet je de afstand van die streepjes. (als je niet smokkelt, heb je ongevéér wel de maat)
 
Back
Top