V-Snaar komt niet bovenaan de vario

RazerXnitro

Zippiegang
Ik heb dus een peugeot verticaal blokje aangeschaft omdat mijn oude blok de soep in is gedraaid. Ik heb er nu de volgende setup op zitten, onder een speedfight 2:
Oud type blok(zonder elektrische oliepomp)
50 origineel, getuned(timing aangepast, spoelers verbreed, spoelkanalen afgewerkt, poorten afgewerkt)
dellorto 17,5mm PHVA op een 21mm spruitstuk van een 100cc vivacity
top performance membraan
yasuni r uitlaat
stage6 HPC krukas(oud type)
polini vario 6,5gram rollen
malossi geel drukveer
polini speed belt 768mm lang voor peugeot verticaal
polini speedclutch met groene trekveren

ik heb het probleem dat ik een stukje van ong. 5 mm "ongebruikt" heb op mn vario(die snaar komt dus niet helemaal bovenaan) ik heb de carters al gefreesd want de snaar liep eerst tegen de carters en carterdeksel aan, dit is nu niet meer het geval maar de snaar komt nog steeds niet bovenaan.
Zit de juiste vsnaar in, heb al alles geprobeerd in verband met rollen gewicht, trekveren, drukveren, etc, heeft allemaal niet geholpen. Is dit gewoon een bekend peugeot kwaaltje? mijn vorige blok had het ook maar een stuk minder(ongeveer maar 1 a 2mm ongebruikt)
 
Advertisement - register to remove this

Drukveer vind ik persoonlijk wel iets aan de sterke kant voor een originele cilinder. Een witte zou al moeten voldoen.
Ja ik weet dat de gele je wat meer acceleratie geeft, maar dat kost ook je top snelheid.
 
ik heb wit-geel-rood geprobeerd. met wit blijft hij in zn lage toeren hangen als je t gas loslaat en dan weer opentrekt. Geel had dat niet, maar dan gaat de vsnaar al op de poelies lopen terwijl de koppeling nog niet aanslaat(slechte optrek vanaf stilstand dus) Rode drukveer heeft geen kwaaltjes. Ik heb nu de originele gradenplaat en variobus gemonteerd, daar trekt hij happy mee op en hij loopt nu ruim 105-110 op de teller, en hij lijkt zeker 4mm meer vario te gebruiken. Nog net niet helemaal, maar pakt al een flink stuk meer en 110 teller is een ruime verbetering dan 90-95 wat hij eerst deed. Hij loopt nu ook veel lager in de toeren op topsnelheid, en als je een bruggetje af neemt blijft hij maar doortrekken. Een ding wat ik hier wel aan zie is dat de vario een stuk verder naar buiten staat met deze originele gradenplaat(polini gradenplaat had dat niet). hierdoor staat de vsnaar al een beetje(ruim 8mm) in de achterpoelies gedrukt. Is dat dan gewoon een kwestie van langere snaar monteren?(de speed belt voor minarelli lang met speed drive lijkt even dik te zijn, zelfde loophoek en zelfde breedte, maar is ruim 15mm langer)

Edit: Overigens, deze cilinder is aluminium(peugeot dingetje), hij jaagt aardig in de toeren en heeft flink wat vermogen(veeeel meer als een originele onbewerkte gietijzer peugeot cilinder)
 
Last edited:
Edit: Overigens, deze cilinder is aluminium(peugeot dingetje), hij jaagt aardig in de toeren en heeft flink wat vermogen(veeeel meer als een originele onbewerkte gietijzer peugeot cilinder)
Lijkt me eerlijk gezegd wel een beetje overdreven, want hoeveel toeren jaagt ie er ongeveer doorheen dan?

Maar ff over de vsnaar dat ie niet helemaal bovenin komt, heb je hem goed uitgeshimt? En helemaal bovenin komt je snaar meestal toch niet dus zo gek is dat niet.;)
 
Als je zoiets als dit overhoudt is dat prima.
Zie streepje op de foto.

Maar 13k+ met standaard cilinder.
Moet zeggen dat ik dat moeilijk te geloven vind.
Zei jij ook al niet eerder dat je 135 ging en ging je hier niet een foto van maken.....
 

Attachments

  • IMG_20220118_204749.jpg
    IMG_20220118_204749.jpg
    105.9 KB · Views: 31
Ya, dat was ik. Ik zal maandag ffkes een foto proberen te maken voor de mensen die t niet geloven. Ben dit weekend nog op vakantie.

En wat betreft de vario, dat is idd nu wat ik ongeveer overhoud. Dus het lijkt mij in orde denk ik?
 
Back
Top