Neo`s v snaar niet gebroken maar uit elkaar gereten

maar ik heb ook gelezen dat je er zon licht mogelijke drukveer in moet zetten dat klopt tog? ik heb nu wit gekocht (zit er nog niet in)

zo werkt het niet , je moet m afstellen doormiddel van veren te proberen , maar te licht is nooit goed , zoals ik boven al omschrijf.

een Malossi gele drukveer is meestal heel goed op zijn plaats met een andere uitlaat.

uiteraard moet je niet te zwaar gaan , maar dat verneem je met het afstellen wel.

ik ga liever net iets te zwaar dan net te licht . bij te licht blijf je vaak aan het afstellen.
 
dan heb je verkeerde ervaringen op gedaan , ik werk al vanaf zo'n 97 met minarelli horizontale blokken en dus ook met drukveren en snaren etc. en ik heb jaren met een minarelli geraced.

snaren gaan niet zomaar kapot , ook al zet je er de zwaarste veer in oid.

de snaren gaan kapot door of slechte kwaliteit of een ander gebrek.

als de drukveer goed is afgesteld zal de snelheid niks tot minimaal minder zijn , en minimaal minder mag , en waarom , omdat dat het rijplezier ten goede komt. de sterkere drukveer zorgt namelijk dat het toerental constant is en vooral belangrijk , ook blijft.

en vele scooters met andere uitlaten met een std drukveer worden "moe" en dus moet je steeds opnieuw afstellen , ook gaat de slijtage van snaar en rollen juist sneller over het algemeen omdat de motor meer werk moet doen en dus ook het variosysteem om de boel op gang te krijgen en te houden.

en vaak worden er dan in verhouding te lichte gewichten in gezet om het toch goed te laten lopen (hoeft maar mninimaal te zijn) , waardoor dus de boel warmer word dan moet , hierdoor slijt de snaar en de rollen alsmede de koppeling en drukveer..

gewoon door warmte dus..

Ik begrijp je verhaal. Bedankt voor je onderbouwde antwoord. Leer ik ook weer wat bij. Maar we zijn het er wel over eens dat een te sterke drukveer, en verkeerde rollen finaal is voor de v-snaar.
 
Back
Top