My Streetmagic Project

Dempster

Chuck Norris
Hey Jongens

Na die prachtige topic van Streetmaster te hebben gezien, en een oude streetmagic overgekocht te hebben. Ben ik een project begonnen om van dat oude geragde barrel een super vette streetmagic van te maken. Ik heb em super goedkoop kunne kopen maar echt alles was er geragt aan. Naja geen zorgen Streetmaster was er in de buurt om me tehelpen ik heb zijn oude morini Setup gekocht.

Malossi Mhr 50 (Stage 5 getuned door IS tuning)
Malossi Delta Clutch
Malossi Multivar
Malossi Ontsteking (bobine en tc unit)
Malossi Primaire achter vertanding
Malossi team 70 (uitlaat)
Malossi DO 19,5mm Carbrateur
en de carters

Ik heb al het 1 en ander eraan gedaan, maar ik ga morgen effe de foto's Uploaden van hoe ver ik ben. En de plannen die ik wil realizeren.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

ik heb in de avond toch maar foto's gaan nemen want ik wil natuurlijk niet dat me topic gesloten wordt, hopelijk kan je met picture trail je fotos doorlinken anders komen ze morgen.

42008351.jpg

42008100.jpg

Hier zie je alle Spulletjes staan die ik al behandeld heb behalve het frame die moet nog zilver gespoten worden,nieuwe achterband, frame, yasuni z uitlaat, malossi multivar, DO met malossi filter, Voorvork helemaal geschuurd zat een hele lelijke lak laag over, stepies al gespoten, spruitstuk gespoten, malossi uitlaat, vertanding, ontsteking, mhr team 50 cilinder, MalossiKoppeling.

42008191.jpg

42008307.jpg

Bovenste plaatje is me nieuwe blokie gekocht van streetmaster, ik ben de carterkap aan het schuren en wil ik ook metallic blauw spuiten. Onderste plaatje is me oude blokie heb ik zo goed als weg kunnen gooien want volgens mij is er nooit een krukas geweest die zo veel speling had(was zowat een joystick)

42008322.jpg

Mijn helemaal versleten achterband daarom heb ik van streetmaster een achterbandje overgekocht voor een superprijs!

42008213.jpg

dit zijn me kapjes zien er nu heel smerig en nog lelijk uit, maar me oom die gaat ze voor me airbrushen, na die streetmagic gezien te hebben in corona style heb ik heel erg de neiging omdat ook te doen, want het is echt te gruwelijk. maar ik zie wel wat me oom ervan bakt. ik gebruik iedergeval dezelfde kleuren
 
Last edited:
deze ga ik ook volgen, als ik ooit een echt projectje ga doen wordt het zekersteweten en streetmagic, die dingen zijn zo bruut :#
 
Thanks voor de positieve reacties. ik ga morgen gelijk verder werken om alles schoon te maken. ik moet morgen ook me blokie splitsen, want ik ga em laten stralen. Alleen ik krijg een paar schroeven er niet af, zelfs wd-40 helpt niet. Tips voor me Scooter zijn altijd welkom, ik sta open van andermans ideeen.:D
 
aha, dus deze gozer heeft de uitlaat etc, je krijgt nog een flens van me! :P streetjes blijven leip!, maar als je met morini gaat rijden heb je wel een kutspruitstuk, of heb je al een andere?
(std. spruitstuk heeft een heeeele kleine doorgang he.)

Suc6 verder!
 
Originally posted by Allanzoet
aha, dus deze gozer heeft de uitlaat etc, je krijgt nog een flens van me! :P streetjes blijven leip!, maar als je met morini gaat rijden heb je wel een kutspruitstuk, of heb je al een andere?
(std. spruitstuk heeft een heeeele kleine doorgang he.)

Suc6 verder!

dat valt toch wel mee? std spruitstuk heeft een doorgang van 19mm
en aangezien hij een carb van 19mm heeft :)

en mischien een goeie tip. een spruitstuk en membraan van minarelli horizontaal past ook. wel een rechtspruitstuk moet je gebruiken anders zit je oliepomp in de weg
 
Ik had van dimer een helemaal special uitgeslepen spruitstuk gekregen, maar toen ik het spruitstuk van mijn oude morini afhaalde was dat een veel groter gat, wat blijkt nou volgens dimer dat ik zon special spruitstuk uit italie heb, ik heb dus in heb begin 21mm en de achterkant 26mm. dus dat is wel chill :D
 
Last edited:
Heeft iemand nog tips hoe ik mijn Malossi uitlaat helemaal als nieuw kan krijgen ik ben nu al 2 dagen aan het schuren. Het ziet er nu zwart verchroomd uit maar het liefst wil ik het eruit laten zien zoals een nieuwe uitlaat.
 
Originally posted by Streetmagic fan
Heeft iemand nog tips hoe ik mijn Malossi uitlaat helemaal als nieuw kan krijgen ik ben nu al 2 dagen aan het schuren. Het ziet er nu zwart verchroomd uit maar het liefst wil ik het eruit laten zien zoals een nieuwe uitlaat.

Ff naar ijzerhandel gaan en speciaal spul halen om te polijsten... Duurt dan wel ff,maar dan heb je ook wat.....!:#

Dit project wordt zker wat... blijven updaten he!:P
 
Originally posted by Streetmagic fan
Heeft iemand nog tips hoe ik mijn Malossi uitlaat helemaal als nieuw kan krijgen ik ben nu al 2 dagen aan het schuren. Het ziet er nu zwart verchroomd uit maar het liefst wil ik het eruit laten zien zoals een nieuwe uitlaat.

Begin met een grof schuurpapier 120/240 zoiets .
ga dan over op de 400 , blijf je schuurpapiertje begruiken tot dat het echt uit elkaar valt ... je schuurpapier heeft de eigenschap fijner te worden naar mate de schuurbewegingen .
Met deze 2 kan je al komen tot het vrijwel gepolijste .
eventueel nog Commandant 4 gebruiken of Belgom Polijstpasta .

BELANGRIJK : Schuur met de richting/ronding van het metaal mee , een horizontale schuurbeweging zal resulteren in een doffe "look" .. terwijl met de verticale schuurbeweging wel het gewenste resultaat te behalen valt .
 
Back
Top