Muay Thai/Kickboksen/Fullcontact

ik train nu al 1 jaar thaiboks, de eerste half jaar heb ik echt met pijn en moeite en veel lijden overleefd. Gelukkig kwam kameraad toen ok mee doen (rivaal erbij !!! :D) sinds dien train ik echt kanker goed mee :). ik train bij Garude Gym (beste gym hier in drenthe qua thai box :) ) ik mag in februari of maart me eerste wedstrijd spelen...

lijkt me opzich best eng omdat er dan minimaal 300 mensen naar me gaan kijken :?

hoe is jullie ervaring hierover ???
 
wat denken jullie van het programma fight masters ?

ik heb et id dat die mensen al best lang trainen, en toch maken ze imo erg veel fouten...

doen jullie het beter ? of ziet het er gewoon niet spectaculair genoeg uit ofzo ?

ik zat er zelf ook aan te denken een andere sport te gaan doen, alleen ik ben vrij mager (70kg), heb daarentegen wel redelijk wat beenspieren gekregen van 12 jaar badminton en heb met het 6 jaar windsurfen ook nog wel wat opgedaan kwa evenwicht enzo.

mijn vraag aan jullie: is het voor mij mogelijk om nog te beginnen aan zo'n soort sport ?
 
tuurlijk, je kan er altijd mee beginnen, neem namelijk niet aan dat je 25 a 30 bent ofzo. Ik ben ook sinds kort begonnen met Muay Thai/ Kick boksen en heb het erg naar me zin. En ik ben een nog grotere jongen als jouw ;)

Dennis
 
Aerox-Evo70 said:
wat denken jullie van het programma fight masters ?

ik heb et id dat die mensen al best lang trainen, en toch maken ze imo erg veel fouten...

doen jullie het beter ? of ziet het er gewoon niet spectaculair genoeg uit ofzo ?

ik zat er zelf ook aan te denken een andere sport te gaan doen, alleen ik ben vrij mager (70kg), heb daarentegen wel redelijk wat beenspieren gekregen van 12 jaar badminton en heb met het 6 jaar windsurfen ook nog wel wat opgedaan kwa evenwicht enzo.

mijn vraag aan jullie: is het voor mij mogelijk om nog te beginnen aan zo'n soort sport ?

70 kg is niet bepaald mager in gevechtssporten ;)
 
tuurlijk kan je nog beginnen het is nooit te laat, wij hebben zins kort een kerel van dik in de 60 erbij zitten.
dus iemand van jou leeftijd moet geen probleem zijn.
ik weeg ook 71 kilo en dat is toch ruim voldoende :p

tsjah dat programma :X ik vind het dikke bagger.
tis niet zozeer dat het niet spectaculair is (wat het ook niet moet zijn, moet effectief zijn) maar gewoon het hele gebeuren er omheen.
die grootmeester die er rond huppelt, die scheint een groot man in nederland te wezen.
ik heb me trainer gevraagt die heeft vervolgens zijn collega's gevraagt en niemand kent die vent :s niet erg profi
 
Ik deed zelf aan boksen, en ben op me 16e overgestapt op Free-Fight...
Het is wel erg hard, maarja pijn is fijn, zeg ik maar zo....
Ik zit zelf soms te denken om te stoppen, maar het is wel goed om je aggresie kwijt te raken....
 
Aerox-Evo70 said:
ik zat er zelf ook aan te denken een andere sport te gaan doen, alleen ik ben vrij mager (70kg), heb daarentegen wel redelijk wat beenspieren gekregen van 12 jaar badminton en heb met het 6 jaar windsurfen ook nog wel wat opgedaan kwa evenwicht enzo.

mijn vraag aan jullie: is het voor mij mogelijk om nog te beginnen aan zo'n soort sport ?
Inzet Mark, dat is het belangerijkste, als je dat niet heb , niet gaan proberen, heb je het wel, kom je al een eind.
 
mja, het is dus NIET om agressie oid kwijt te raken (ik heb bv nog nooit gevochten op straat oid) tis meer voor ontspanning en wat te doen hebben.
ik wil dus ook niet gelijk 4x per week trainen en wedstrijden doen ofzo, gewoon wat afwisseling van school, werk, internet...
 
Aerox-Evo70 said:
mja, het is dus NIET om agressie oid kwijt te raken (ik heb bv nog nooit gevochten op straat oid) tis meer voor ontspanning en wat te doen hebben.
ik wil dus ook niet gelijk 4x per week trainen en wedstrijden doen ofzo, gewoon wat afwisseling van school, werk, internet...

als je er echt in opgaat, ga je echt heerlijk zweten echt alle ellende valt even van je schouders af.
als ik ga sparren met mesvechten woei muziek kei hard aan en 2 x 2 minuten los :D
 
Aerox-Evo70 said:
wat denken jullie van het programma fight masters ?

ik heb et id dat die mensen al best lang trainen, en toch maken ze imo erg veel fouten...

doen jullie het beter ? of ziet het er gewoon niet spectaculair genoeg uit ofzo ?

ik vind de hele opzet van fight master nep. het is echt alleen show, dat soortgelijke programma uit amerika ofzo was 10 keer beter. Veel oefeningen die ze hier moeten uitvoeren slaan nerges op, alsof ze survival voor kleuters maken. zoals gister b.v. gingen ze kijken naar het minst sociale in de groep. wat heeft dit met een "fight master" te maken. vervolges laten ze ( in mijn ogen de beste vechter) achmed vechten tegen een meisje en zie je duidelijk dat achmed zich inhoud omdat hij geen meisjes slaat. dus achmed is dr uit. een ander voorbeeld dat laat zien dat het bagger is, is dat ze eerst zo lang mogelijk in de split ( of iig zo ver mogelijk) moesten zitten, voor sporten als taekwondo is dat niet zon probleem omdat daar veel op getrained wordt, maar bij andere sporten wordt er minder op gelet dus logisch dat ze het minder doen. alleen vind ik wel dat het niveau van sommige vechters echt wel laag is. toen ze b.v. tegen een appel aan een touwtje moesten schoppen.

goed mijn hart is weer gelucht :p
 
Heel dat Fight Master zuigt, zitten er kick/thaiboxers bij, die normaal gesproken denk ik wel zouden winnen van dergelijke "show"vechtsporters, mogen ze geen low-kicks of direkte stoten naar het gezicht...
En die gekke walrus die daar de scheidsrechter is maakt het allemaal niet echt spannender...
 
mjah ik kom met schoppen tot de nek van een persoon die 1.80 is.
mijn trainer komt amper boven mijn knieen uit met trappen :p
maar die wil je niet tegenover je hebben in een gevecht :D
dus lenigheid is ook niet altijd alles.
 
k zit sinds een paar maanden op boksen.... wel een vette sport vind ik, is niet gewoon erop los rammen maar er komt ook nog een beetje tactiek bij kijken :) dat vind ik wel leuk. Ook is het een goeie sport om snel spierballen te kweken... me bovenarmen zijn nu al een flink stuk dikker dan voordat ik begon.


ohja ik ben ook al een keer knock out gegaan :D 1 flink harde klap recht op me smoel, helemaal dizzy en boem plat achterover, kwou gelijk opstaan maar dat lukte gewoon niet
 
Begon toen k 8 was met teakwondo tot me 11e
en ook nog van me 9e toto me 11 pentiacsilat
en toen kickbokse tot me 16
en nu freefight
en dat ownd echt freefight
 
Ik vind fightclub op Eurosport echt vet om te kijken :d, ik doe er zelf niet aan, maar die Nederlanders zijn daar wel goed in ;).
 
thaiboks is wel anders dan kickboks...
thaiboks is echt gewoon vechten zonder bescherming op bitje en tok na.
bij kickboks heb je scheenbeschermers aan .. dat vind ik best kansloos vechten :?

BTW. ik ben aangemeld in de gala in Groningen !!! op 30 januari :D:D

dat word me eerste wedstrijd.. kzal wel foto's laten maken enzo :D

nog iemand die toevallig 30 jan daar gaat vechten ???
 

Similar threads

Back
Top