MTV Cribs #13

Begin juni hebben wij ook een huis gekocht :w

Nog steeds druk aan het klussen maar vordert gelukkig rap..

Wel wennen aan de ruimte, zeker als je hiervoorn lang in een appartement gezeten hebt
 
As vrijdag waarschijnlijk me nieuwe huis op mijn naam. Behoorlijk zware bevalling geweest ivm starterslening bij het Stimuleringsfonds Volkshuisvesting. Niet normaal wat een stelletje ambtenaren, dingen vergeten, niet goed lezen en steeds van die 3 weken termijnen hanteren echt te verschrikkelijk voor woorden.
 
Ik ken het Jesse, ik ben vanaf november bezig geweest en uiteindelijk pas in maart ofzo was alles rond en kon ik naar de notaris.
Welk huis is het nog geworden? Dat monumentale pand? Gefeliciteerd in ieder geval, het zal een flinke opluchting zijn als alles achter de rug is.

Bij mijn ouwe lui loopt ook niet alles zoals gepland, eerst met het asbest wat ze nog tegen kwamen voor de 2e keer. Nu is er iets met de muren die zouden blijven staan en de fundering. Dus er moet een nieuwe berekening voor de constructie gemaakt worden en als alles plat moet met een hele nieuwe fundering lopen de kosten flink op. Daarbij valt het dan ook niet meer onder renovatie maar onder nieuwbouw en is de vergunning dus niet meer geldig en moet je aan bepaalde eisen voldoen zoals een mechanische luchttoevoer en energie blabla.
 
Pfoe, ik zou het uit mijn hoofd houden op 1,90 bij 80 oid... Op de kopse kant staat hij aan de ene kant tegen het halve muurtje aan en aan de andere kant is denk ik 50 cm vrij tot aan de achterkant van de bank. Ik ben nu wel heel nieuwsgierig wat je er van van maakt trouwens :D
 
Daar kwam ik op uit ja, zoek alleen een goedkoper alternatief.

Ben daar bijna 200 euro kwijt voor 3 stuks. In China zijn ze een 10tje alleen met US plug.
 
Vandaag sleutel van me huis! Morgen beginnen met klussen hehe. Het is het rijksmonument geworden wat ik tijdje terug hier poste.
 
Thanks! Hierbij dan :). Voorkant eerst maar ff bankje neergezet voor de biertjes na het klussen :p. En alle truttige gordijnen weggehaald knapt al een stuk op. Kozijn etc binnekort verven. Zal vnv nog wat foto's neerzetten van binnen.

oyiy.jpg
 
Ben nu bezig om bijna alle binnenmuren eruit te slopen. Het zijn boven en beneden twee aparte woonlagen geweest, dus tweemaal keuken en badkamer etc. Plafonds eruit.

Dan zoldervloer en dak herstellen en daarna opnieuw indelen.
 
Boys, ik ben een simpel kastje aan het maken met oud hout. Daarvoor heb ik een frame gemaakt, waartegen dit hout komt te zitten.
Nu zit ik alleen met de schanieren.. 't Kastje is natuurlijk niet helemaal recht, dus het deurtje komt er tegenaan ipv binnen.
't Frame is 27x27mm vuren en hout wat daar nog tegenaankomt zo'n 20mm.

Hiervoor zal ik dus opdek potschanieren moeten gebruiken?
Waar moet ik rekening mee houden qua formaat e.d.?
 
Back
Top