MTV Cribs #13

Zoals Douwe al zei... komt helemaal goed. Je hebt 3 standen (groen lichtje) + 1 extra turbo stand (rood lampje). als die allemaal aanstaan weet je echt niet wat er gebeurt. Lijkt wel of er een jumbojet in je keuken staat. Helemaal te gek dus !

Bedankt voor de leuke reacties btw.
 
Paar weken geleden ook een huisje gekocht (2 onder 1 kap), markt is nu toch wel erg goed en het werd wel eens tijd om uit huis te gaan :D.

Vorig weekend mijn badkamer + toilet beneden besteld en meubels gekocht. Belangrijkste dingen zijn dus geregeld, eerste 3 weken nadat ik de sleutel krijg hoef ik nog niet gek veel te doen ;).
 
De laastste tijd ben ik nog meer afwezig dan normaal op het forum, maar dat heeft een goede rede.
Ben het klussen nu wel erg zat, maar gelukkig is het eind in zicht.
Ik heb een huis gekocht en eind november de sleutel gekregen.

Specs
Bouwjaar 1949
Blok van 4 woningen
Hoekwoning
Perceel oppervlak 257m2
Woonoppervlak 92m2

Relatief klein huis, maar wel met eigen oprit en vrij grote tuin.
Mogelijkheid tot carport en garage, wat ik erg belangrijk vond :mrgreen:

Elektra was verouderd, opbouw stopcontacten hoog op de muur zonder ader, lichtschakelaars op 1,4m.
Heb besloten samen met mijn stiefvader om alles eruit te halen en alle kabels te vernieuwen en alles op een nu normale hoogte te maken.

Stopcontacten in de muur gemaakt op 30cm vanaf de vloer, de lichtschakelaars + stopcontact op 1.1m.
Aansluitingen voor de coax kabel in de muur gemaakt + stopcontact, verder zijn er aardig wat stopcontacten bijgekomen en 3 groepen. ( nu totaal 7 groepen )

Alle ruimtes met glasvliegbehang behangen, makkelijk, mooi en maakt de slechte stuc laag op de muren weer wat sterker :mrgreen:

Schilderen is mij ontzettend tegen gevallen!
ontzettend veel geschuurd op die mooie oude deuren en kozijnen de vorige eigenaren hebben niet echt hun best gedaan.
Erg ruw geschilderd en veel stof in de verf.
Zit gigantisch veel tijd in, wat was ik dat schuren zat :bag:
Gelukkig ging het schilderen goed, flexa strak in de lak gehaald makkelijk om te schilderen spul vloeit echt perfect uit.
Alles zijdeglans 9010 wit geschilderd.

Paar foto's van de verkoop.








Woonkamer: glasvezel behang alles wit en 1 muur word licht grijs
Keuken: glasvezelbehang, ga er mee verder als ik erin zit
Hal: Hier zat 3 verschillende soorten structuur verf, korrel pleister en andere zooi op
alles aangesmeerd en weer glad geschuurd, daarna glasvezel behang.
WC: glasvezel behang, zelfde ellende als in de hal.



Slaapkamer 3: aansluitingen voor een wasmachine en droger gemaakt in de inbouw kast aan de
andere kant komt een grote kleding kast, glasvezel behang.
Mooie hobby kamer voor de vrouw!
Slaapkamer 2: Master bedroom, ook glasvliesbehang
Slaapkamer 1: Wederom glasvliegbehang
Badkamer : douchcabine, ventilator in het plafon, thermostaat kraan.
Hal : Zelfde verhaal als de hal beneden.

Helaas nog geen foto's van het bijna afgeronde resultaat maar wel wat horror pics!
Boven zaten echt flinke gaten in de muur toen we met de dozenboor bezig waren, gelukkig zit het allemaal weer netjes en goed vast.










Schiet ondertussen mooi op!

Iemand ervaring met Histor muurverf tin?
Alle muren in de kamer zijn met glasvezel behang behangen en daarna met plafon/muur verf wit geschilderd dekte direct de 1e keer al

Nu 2 weken later wou ik er dat lichte grijs overheen schilderen, maar het dekt voor geen meter, gisteren alles gedaan en vanmorgen nog een keer.
Helaas dekt het nog steeds niet 100%, Ben er goed zuur van dat ik het 3 keer moet schilderen.
Moet er nu sowieso weer een pot bij halen.
 


Dit is die grijze muur, de linker kant is 2 keer geschilderd rechts 1 keer.
Het is droog op de foto, word wel 3 keer schilderen voordat het 100% gedekt is.
 
Grappig. Je hebt in dezelfde periode net zoiets gekocht als ik. Het verschil is alleen dat ik er al woonde (huur).
Bij mij is het 2 onder 1 kap en bijna 500m2 perceel, maar het huis lijkt er qua grootte veel op. Ik ben momenteel grote garage/schuur aan het bouwen.
Wat heb jij er voor gegeven als ik vragen mag?
 
Ja sorry, het is inderdaad een inloopdouche... Glazen wand heb ik ook over nagedacht maar is het stuk dat tussen het bad en de glaswand zit dan niet moeilijk schoon te krijgen/maken?
 
Back
Top