MTV Cribs #13

ff een update en een vraag. Van het huis is aan de binnenkant weinig meer over :p. Zijn nu alles aan het herstellen wat er in de jaren 60 aan oude details is uitgezaagd. Ga ook snel een architect laten komen om de inrichting op papier te zetten.

Ik zit te denken aan vloerverwarming beneden in plaats van radiatoren maar ik wil graag laminaat of iets dergelijks. Geen steen iniedergeval. Iemand ervaring mee of dit wat is?
 
Jesse. Ik zou persoonlijk dan voor een PVC vloer gaan. Is net als laminaat in dezelfde afmetingen als plank te krijgen en is maar 2mm dik. Tevens hoef je hier geen isolatie voor te gebruiken en kan je deze koud op het beton lijmen.
 
Zal ook eens kijken naar PVC thanks. Gewoon laminaat kan dus ook mooi.

Er zit beton onder, wel zo ongelijk als de pest dus dat moet uitgevlakt worden.
 
Ik heb bij mij op de eerste verdieping en zolder ook PVC gelegd en beide verdiepingen moeten egaliseren. Wel een werkje maar zeker nodig en bij mij was het ook nog eens een nieuwbouw woning met relatief "vlakke" vloeren.

Het ziet er nu ook super uit moet ik zeggen.

Mocht je twijfelen tussen laminaat en PVC zou ik zeker voor PVC gaan, ideaal voor vloerverwaming, het wordt vast gelijmd dus kan prima nat worden, het voelt warmer aan en het geluidsniveau ligt veel lager. Omdat het gelijmd wordt kan je het overal strak tegen aan leggen zodat je geen kieren oid krijgt.
 
Wij hebben ook een flexfloors-vloer van PVC.

Egaliseren is echt nodig inderdaad. Als je de gelegenheid hebt om een betonnen vloer te laten storten, zou ik het zeker doen. Zorg er wel voor dat je alle bekabeling en doorvoeren goed voorbereid, zodat je daar never nooit meer gezeur mee kan krijgen....
 
Thanks! Ook bedankt voor alle tips.

Foto's van de tuin en boven. Zoals je ziet is er aardig wat uit :D. Ze hebben het in de jaren 50 echt kapot gemaakt met allerlei rotzooi en ook belangrijke balken doorgezaagd. Volgende week vrij samen met aannemer dit weer in orde maken..

IMG_3003.JPG
IMG_3258.JPG
IMG_3261.JPG
IMG_3262.JPG
 
In combinatie met gietvloeren (gaan ook goed samen met vloerverwarming) en de rest van de wanden wel strak gestuct? Ja, zou ik zeker wel overwegen bij zo'n huis. Ook een vrij open indeling maken omdat het een lang en smal pand is, creëer je meer ruimte mee.
 
Stuc is geen optie met deze muren (ook door zout van de watersnoodramp). Komen dus met 2x3tje frames met houten plaat en dan gips. Verder een zeer strakke/moderne inrichting. Plan om een muur zo te laten is er zeker Björn. Waarschijnlijk de muur benenden waar ook trap tegenaan komt (staat niet op de foto).

Gietvloer ook nog naar zitten kijken Jelle, betonlook lijkt me wel kick. Heb van de week ook afspraak met een bevriende architect en mijn idee is ook een open indeling. Zeker beneden.
 
Even wat leven blazen in dit topic :+

Vanaf 20 dec de sleutel van ons nieuwbouw huurappartement in Utrecht. Er ligt nog geen vloer in en we willen eigenlijk gaan voor kliklaminaat, nou heb ik wel het e.e.a. aan opties bekeken en er zit nogal wat prijsverschil tussen de verschillende opties. Heeft iemand bijvoorbeeld ervaring met het leggen van Tundra kliklaminaat van de IKEA? En muren van een nieuwbouw appartement, hoe zijn die het beste aan te pakken?
 
Top :)

Ook geen ellende gehad met leggen? Ik hoor weer allemaal van die horrorverhalen om me heen dus dacht laat ik maar eens een onafhankelijke bron raadplegen :W Glasvezel/vliesbehang is om het netjes/strak te krijgen en vervolgens er overheen sauzen toch?
 
Tundra is prima te leggen, 1 serie goedkoper zou ik niet aan beginnen, die springt alweer uit elkaar als je ernaar kijkt. Overigens merk je wel echt verschil tussen knakenlaminaat (Cando, Sencys en andere huismerken) en merklaminaat van bijvoorbeeld Meister, Berry Floor, Berry Alloc, Balterio, Tarkett, etc.
 
Back
Top