Motorrijden #43

Jezus DJ, jij bent wel erg allergisch voor motoren waar eventueel misschien wellicht schade op had kunnen zitten he :p

Als ie goed start, loopt, schakelt en recht is.... niet te moeilijk over denken. Maar zo denk ik er over.
 
Tsja, nou het is voor mij heel simpel: als ik m'n zuurverdiende knaken voor een fiets neer tik, dan wil ik gewoon dat het een orginele, nette, schadevrije motor is. Kuipdelen, stickers, stepjes, handvaten, clip-ons, stuuruitslag stoppers (vergeet men vaak), er zijn zoveel dingen die makkelijk over het hoofd worden gezien.

Jasper: bij een CBR600f uit 92 zou ik er ook schijt aan hebben, maar als je +4000 euro gaat uitgeven voor een fiets, dan zou ik wel willen weten dat het ding netjes is.

Dat die R6 zonder stickers staat is vast niet omdat de vorige eigenaar dat mooier vond!!
 
Tja de prijs moet er wel naar zijn natuurlijk.

Voor een rooitje minder bijvoorbeeld wil ik best een motor waar een andere kuipset op is gezet, omdat de vorige schade had.
Wat ik zeg. Als dat ding verder goed is... Lima Bravo
 
Wat DJ zegt over de stickers, dat idee heb ik ook altijd vrij snel. Is een engelse fiets (koplamp al omgebouwd), rechts zit inderdaad wat schade, als je goed kijkt op de foto's dan zie je het ook (op 2 kapjes). Nieuwe rechter kapje in kleur is onderweg, de andere moet ik nog even opzoeken of laten spuiten (of zo laten). Maar schade is verder niet ernstig en alles is nog in orde en recht, geen botsing gehad oid. Verder loopt en schakelt hij prima, banden zijn zgan. Even kijken welke eerder weg is, de andere hou ik dan voor mezelf totdat ik wat meer ervaring heb opgedaan en er een mooie 848 voorbij komt.

En wat stickers betreft, deze uitvoering heeft alleen een heel klein stickertje dacht ik, niet van die lange die de wit rode heeft. Zie ze op engelse sites heel vaak znder enkele sticker voorbij komen...
 
Kleuren in Engeland zijn exact hetzelfde, misschien dat de Engelse ze stickerloos mooier vinden ofzo.

Maar heb je de koplamp veranderd? Want er zit geen verschil tussen UK en EU spec koplamp. Dat zou zonde van je geld geweest zijn :p
 
IMG_3085_web.jpg


:~
 
Vindt die R6 wel nice. En tja, schade bike of niet als het goed gerepareerd is dan is het geen probleem in mijn ogen. Welk bj is dat ding?
 
Deze week terug gekomen van 2 drukke wedstrijdweken met het team. Twee weken geleden waren we op de Bol d'Or. In Nederland niet echt bekend, maar een grote happening in Frankrijk. 24 uurs race georganiseerd door de FIM, een van de 3 races met de 24 uur van Le Mans (die we in September rijden). En afgelopen weekend de CFE in Alcarras in Spanje, Frans Kampioenschap Endurance.

De Bol d'Or was ons team eerste 24 uurs race. We zijn als 39ste gefinisht van de 51. De motor, een R1 2012, heeft het, ondanks vele berichten dat ie 't niet vol zou houden, wel vol gehouden. We zaten naast het officiele Kawa SRC team met o.a Loris Baz. McGuinness met het TT Legends team was uitgevallen door technische pech. Al met al waren het echt 2 vette weken :)

9biyzc.jpg


Ik krijg blijkbaar de foto's niet goed geupload, komt nog wel een andere keer :)

Nog een paar foto's van het internet/pers kunnen regelen :)

33pan83.jpg


4izjlx.jpg


slrx45.jpg
 
Jezus dames, nog steeds hier op het forum?

* SPAM *
Zondag niks te doen? Kom ook gewoon meedoen @ www.2theexperience.nl
* SPAM *

Beetje korting voor de hollanders onder ons? Kortingscode: scooterdudes


Gewoon omdat het kan.
 
Vette helm. Wil ik eigenlijk ook, maar ik vind ze zo vies duur.

Thanks, zat wel te twijfelen tussen 1 in de kleur of een witte/zwarte. Het scheelde 100euro dus toen was de keus snel gemaakt:p
Watvoor maat heb je, kan er misschien wel 1 voor leuk geld regelen..
 
Vet :) , hoezo zo jullie R1 het niet volhouden dan?

De R1 (crossplane) heeft een te soepel frame, en onze categorie (superstock) mag je die niet aanpassen. Het frame is direct aan de cylinderkop gemonteerd, en wanneer deze onder druk staat (intensief circuitgebruik) en op temperatuur is, wil de koppakking het nog wel regelmatig begeven. Onze zorg was dus ook om de temperatuur zo laag mogelijk te houden. In de pits mochten we geen ventilatoren gebruiken, dus met de compressor koude lucht in het blok geblazen :) Onder het rijden kwam de temperatuur niet boven de 77 graden :)
 
Back
Top