This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Motorrijden #42

tijdje trug hebben we bij TB ook een 180cc scooter opgebouwd, wat aan gefreesd, mhr 180 pijp, 28 keihin enzo..
gaf uiteindelijk iets van 30-31 pk bij 8000 rpm.. Dat gaat met dat koppel toch aardig goed vooruit


vraagje voor de 'kenners':
ik rij op mijn motor (cbr600f '96) relatief veel korte afstanden. Laten we zeggen steeds stukjes van 10-15 minuten. Aangezien ik hem als woonwerk verkeer gebruik naast de toertochtjes uiteraard.
Is het dan misschien verstandiger om er iets dunnere olie in te gooien? geloof dat er nu 15w40 in zit, en dat ook geadviseerd wordt. Mijn denkwijze zegt dan dat er betere smering is op lagere temperaturen, waar ik voornamelijk in zit.
Of is dit gewoon kwats?

heb hier wel eens cbr rijders zien zeggen dat er bij hun ook een aardig mechanisch geluid onder de kuip vandaan komt, wat bij mij ook het geval is. Alleen lijkt dit de laatste weken iets erger te worden.
 
Die ik hier had staan was enorm stil, maar vaak is het enige wat herrie maakt de nokkenas ketting en de verrote spanners daarvan..

Dus ergens zo'n handmatig spannertje scoren voor paar tientjes
 
heb er sinds vorig jaar volgens mij een automatische op laten zetten..
het lijkt idd op het geklapper van de nokkenas ketting..
 
orginele is automatisch met veertje en nokjes zeg maar. helaas zijn die vaak na een tijdje lam/uitgewerkt.

handmatige is gewoon een bout die je dr indraait, echter moet je die ook bijhouden.
 
ja dat had ik vernomen, daarom meteen een nieuwe erop laten zetten na aankoop.
hoelang gaan die dingen mee? of gewoon elke 3 jaar een nieuwe ?

weet je toevallig ook iets te zeggen over mijn olie vraagje?
 
ja dat had ik vernomen, daarom meteen een nieuwe erop laten zetten na aankoop.
hoelang gaan die dingen mee? of gewoon elke 3 jaar een nieuwe ?

weet je toevallig ook iets te zeggen over mijn olie vraagje?

nou kijk die spanner raakt minder functioneel omdat je ketting gewoon langer wordt, normaliter moet je die dan ook laten vervangen, anders lost het met een nieuwe standaard spanner niets op.

Handmatige spanner, kan je gewoon nog verder spannen dus stel je het vervangen van de ketting uit.

Olie geen idee, zou me dr niet te druk om maken.
 
prima broer heeft die dan aan je

ze zullen er wel zijn hoor voor 1200 oid, maar ben bij velen wezen kijken en heb er nog geen één gezien waarbij het gewoon allemaal goed is voor minder dan 1500.

scheelt natuurlijk wel dat het gewoon een scooter is, en dus simpel om zelf te knutselen.
 
daarom, zo'n ding trek je binnen een week uit elkaar en heb je alles weer vers... dus hoeft niet in nieuw staat te zijn...
 
Hoe rijd zo'n R6 nou ?

Ik zit echt zwaar te twijvel tussen een R6 en een R1.
Ik weet dat ik met een R1 verlopig niet ben uitgekeken.

Denk dat je met een R6 toch al gauw meer wilt. Aangezien ik zowieso wat meer van de snellere ben :+

Mooie R6 dat wel! Mooi model
 
R6 halen, zeker leuker, lichtere fiets, wendbaar, meer 'werken'. Ik weet zeker dat je er genoeg lol aan beleeft.

Mooie fiets Majestic! Nog verdere plannen ermee?
 
Dat kun je toch blijven herhalen, mensen die het zich in de kop hebben gehaald gaan wss toch R1 rijden... Bang dat het te traag is, maar nog nooit op een supersport hebben gereden..
 
Ik wil zowieso, zodra ik mijn rijbewijs heb gaan proefrijden op beide fietsen.

Koop graag een motor voor langer en niet dat ik er naar een jaar op uit ben gekeken.

Kijk met een R1 heb je onderin wat meer koppel dat met een R6 wat echt een toerenbeuker is. Wat ik persoonlijk minder prettig vind.