Dit is een weerstand van 1 kilo Ohm, waarschijnlijk is dit gedaan om de ecs te laten "denken" dat het lampje nog steeds verbonden zit.
Heb je inmiddels al eens gemeten wat de spanning is tussen de twee draden als je het contactslot van "uit" naar "aan" schakelt?
Bij mijn zoons Sym Orbit 3 gaat het lampje voor een seconde of 3 a 4 aan en daarna weer uit.
Dus metende op de fitting van het lampje zou je dan voor 3 a 4 seconden een 12 Volt spanning moeten meten die na de genoemde tijd weer terug valt naar 0 Volt.
Verder voor wat het wisselvallig rijden, daar heb ik al iets over gelezen en op youtube een filmpje gezien waar ze als noodoplossing iets deden met, als ik me goed herinner, de bovenste solenoid (elektrisch bedient luchtklepje).
Na het wegbrengen van mijn zoons Sym voor de eerste 300 km beurt kregen we hem terug en de Sym reed toen als een hobbelpaard.
Ik ben natuurlijk teruggegaan naar de dealer en één van de monteurs liet zich ontvallen dat dit vaker voorkwam en dat dit verholpen werd door een grotere hoofdsproeier te monteren omdat deze Sym's, af fabriek, erg mager waren afgesteld.
Echter de dag erna, toen we de scooter gingen ophalen vroeg ik natuurlijk naar de oorzaak en wat men aan de scooter gedaan had, de vader van de zaakvoerder vertelde mij dat men de gehele carburateur had uitgewisseld met een Orbit 3 die in de showroom stond voor verkoop.
Dus wat de precieze oorzaak van dit schommelen is geweest weet ik niet.
Wat ik wel weet is dat het aanpassen van de ECS software hier op het forum al verschillende malen aan bod is geweest.
@Bulldog heeft dit laten doen door de ECS op te sturen naar een scooterzaak die voor hem de ECS opnieuw, op zijn wensen geprogrammeerd hebben.
Misschien even de zoekfunctie gebruiken als het je interesseert.