Motor storings lampje ontbreekt.

Het eerste punt zou je even kunnen testen door de paars/rode draad los te koppelen van de fitting en in plaat daarvan een draadje van de vrijgekomen aansluiting van de fitting een draadje rechtstreeks naar massa te leggen.
Gaat het lampje nu continue branden, bij het op contact zetten van de scooter, is dit deel in orde.

Maar inderdaad met deze hitte is het geen pretje aan de scooter te sleutelen. ;)

Dit heb ik al getest en het lampje brande inderdaad continu.
Ja het zal een flinke zoektocht worden, mocht ik tegen die tijd het vinden zal ik hier natuurlijk verslag doen!
Bedankt je voor je hulp en geniet van het weer! :)
 
Nou ja, ik vindt warm weer wel prima maar vandaag toch een beetje te.
Ik ben even met de motorscooter naar Maastricht gereden maar zelfs op de scooter voelt de rijwind aan alsof je in een hete luchtoven zit.

Blij dat ik weer thuis ben.

Als het lampje continue brandt is de voeding die van de accu komt in orde en heeft dus geen slecht contact ergens.

Wat je verder kunt doen om de verbinding tussen het lampje en de ECS te testen is het volgende:

Fitting weer origineel maken door de paars/rode draad weer aan te sluiten.
Dan bij de ECS de connector loshalen.
Daarna de ene zijde van een dun draadje ergens tegen massa vastmaken.
Vervolgens de scooter op contact zetten.
Dan met de andere zijde van het dunne draadje de pen van de ECS-kabelboomconnector waarop de paars/rode draad zit gemonteerd aan tikken.
Zolang je met dit test-draadje de pen van de ECS-kabelboomconnector waarop de paars/rode draad zit gemonteerd aanraakt, moet het motormanagementlampje in je dashboard branden.

Brandt het lampje niet, zit er een slecht contact in het paars/rode draadje tussen de fitting van het motormanagementlampje en de ECS.

Brandt het lampje wel, dan zit het probleem in de ECS zelf.
 
@Sparky

Ben toch weer eens wezen kijken, nu heb ik een draad vanaf de paarse draad van het motorlampje direct aan een lampje verbonden en de andere kant aan de min pool van de accu echter na 3 seconde wel spanning van 12 a 13v maar het lampje brand niet..
 
In principe heb je nu de werking van het lampje geinverteerd.
In plaats van, dat het lampe zou oplichten de eerste 3 seconden nadat je het contactslot op "on" hebt gezet, zou het nu 3 seconden uit zijn en na die 3 seconden juist continue moeten gaan branden.
Echter met dit experiment heb je echter nog niet getest of die paarse draad tussen lampje en ECS een slecht contact vertoont.
Die 12 Volt die vanaf de ECS komt kan namelijk via een zogenaamde pull-up weerstand komen.

Beter even het experiment uitvoeren dat ik beschreven heb in mijn bijdrage #22.

Maar je weet zeker dat het lampje dat je gebruikt niet defect is?
 
Back
Top