Starter scooter drijft motor niet aan

Jozef01

New Member
Hallo,
Ik heb een probleem met mijn electrische starter.
Ik hoor de started werken, maar schiet precies los.
Heb de starter gedemonteerd, deze krijgt stroom en draait.
Maar er is ook een soort van mechanische koppeling met een veer dat in de behuizing van de motor zit; dat ook iets moet doen.
Iemand een idee hoe ik verder moet zoeken?
//Jozef
 
Advertisement - register to remove this

Maar er is ook een soort van mechanische koppeling met een veer dat in de behuizing van de motor zit; dat ook iets moet doen.

Dat heet een bendix.
Vertel eerst eens om wat voor scooter het gaat.
 
Dit heb ik ook gehad , toen was de accu spanning te laag , deze werd niet opgeladen door een kapote regelaar.
Dus als de bendix in orde is meet eens de accu spanning
 
Dit heb ik ook gehad , toen was de accu spanning te laag , deze werd niet opgeladen door een kapote regelaar.
Dus als de bendix in orde is meet eens de accu spanning
Er is wel probleem met accu. Loopt leeg of heel zwak. Dus als il accu vervang dan moet dit opgelost zijn? Die Bendix zit niet vast. Ik kan deze indrukken.is heel soepel.
 
Hallo,
Ik heb een probleem met mijn electrische starter.
Ik hoor de started werken, maar schiet precies los.
Heb de starter gedemonteerd, deze krijgt stroom en draait.
Maar er is ook een soort van mechanische koppeling met een veer dat in de behuizing van de motor zit; dat ook iets moet doen.
Iemand een idee hoe ik verder moet zoeken?
//Jozef
Heb hetzelfde gehad met een 110 cc scooter, uiteindelijk was het de stroomkabel aan de startmotor die niet goed zijn electriciteit doorgaf door corrosie / niet goed meer vast. Kan ook de bendix zijn, is los verkrijgbaar.
 
Dus als il accu vervang dan moet dit opgelost zijn?
Dan zou ik eerst eens meten of de accu opgeladen wordt bij een verhoogd toerental , moet dan naar de 14 a 15 volt lopen.
Misschien wordt hij niet opgeladen , en is er iets anders ( b.v regelaar) het probleem.
 
Er is wel probleem met accu. Loopt leeg of heel zwak. Dus als il accu vervang dan moet dit opgelost zijn? Die Bendix zit niet vast. Ik kan deze indrukken.is heel soepel.


Te soepel is ook niet goed, want dan is die duidelijk versleten.. Er zit een veer in die wel enige spanning moet hebben.
Als die versleten is.. Komt de bendix te makkelijk los.. maar kan ook weer terug naar begin positie schieten en dan gaan die over de tanden heen.
Erg bekend probleem bij chinese scootertjes.

De vraag is hoe oud deze bendix is? Als deze nooit vervangen is, heeft het vast wel aandacht nodig.
 
Back
Top