Knipperlichten Speedfight 2 probleem bij draaiende motor

Ik heb de volgende meetresultaten tussen minpool accu en zwarte draad knipperlichtrelais:
Contact aan, knipperlichten uit: 12,2 Vdc.
Contact aan, knipperlichten aan: schommelend tussen 11,8 en 12,2 Vdc.
Motor aan, knipperlichten uit: Oplopend voltage.
Motor aan, knipperlichten aan: Langzaam aflopend voltage, niet schommelend, dus knipperen niet.
 
Buiten het feit dat 11,8 Volt te laag is voor een goeie accu ziet alles er toch goed uit.

Heb je het wattage van de lampjes nog gecontroleerd?

Misschien bovenstaande meting nog eens uitvoeren maar dan achter het knipperrelais, direct op het relais en bij de raw-schakelaar.

Heb je het knipperrelais van één van de Viva's al eens geprobeerd?
 
De knipperlichtlampjes zijn juist, 10W.
Ik ga sowieso de lichtweerstand vervangen, wie weet.
Wat mij opviel aan de kabelboom:
Op het schema zit de rood-zwarte draad tussen de stator en het contact. Bij mijn draadboom zit deze draad tussen de stator en de cdi....
Kan dit kloppen? Voor de rest klopt de hele draadboom.
 
Dit kan kloppen.
Ik heb dit al vaker gezien bij Peugeot.
Die zwart/rode draad is de laadspanning voor de condensator in je cdi.
Bij het ene Speedfight 2 model loopt deze draad via het contactslot, hier maakt en onderbreekt men deze draad om de scooter aan en uit te kunnen zetten.
Bij een ander Speedfight 2 model brengt men deze rood/zwarte draad rechtstreeks naar de cdi en legt met deze laadspanning voor de condensator in de cdi, aan massa als het contactslot wordt uit gezet.

Zal wel Franse logica zijn denk ik????
 
Dit kan kloppen.
Ik heb dit al vaker gezien bij Peugeot.
Die zwart/rode draad is de laadspanning voor de condensator in je cdi.
Bij het ene Speedfight 2 model loopt deze draad via het contactslot, hier maakt en onderbreekt men deze draad om de scooter aan en uit te kunnen zetten.
Bij een ander Speedfight 2 model brengt men deze rood/zwarte draad rechtstreeks naar de cdi en legt met deze laadspanning voor de condensator in de cdi, aan massa als het contactslot wordt uit gezet.

Zal wel Franse logica zijn denk ik????
Ja, geen idee! Maar ik ben blij dat het kan kloppen.
Ik ga sowieso mijn lichtweerstand vervangen, want toen ik daaraan had gezeten knipperden de knipperlichten ook niet meer bij alleen contact aan. Ze branden nu continu...
 
Hey Sparky!
Het is gelukt!!!
Weet je nog dat iemand in 2019 hetzelfde probleem had dat werd verholpen met een nieuwe bougie? SAME HERE!
Ik had alleen een BR7HS liggen en er zat een B6HS in.
Beter om er weer een B6HS in te doen toch?
 
Ik denk dat warmtegraad 7 goed is voor een vrijwel originele scooter.
Dus als deze BR7HS nog in goede staat is gewoon lekker laten zitten.

Deze ontstoorde bougie "did the trick".

Toch nog eens goed alle massa's nakijken inclusief de connectoren waar massaverbindingen overheen lopen want dat een bougie zulk een invloed heeft op de gelijkspanning componenten is niet echt normaal.

Met name de massaverbinding van het blok, je bobine, je cdi en de aansluiting op de min-pool van de accu.
 
Ik denk dat warmtegraad 7 goed is voor een vrijwel originele scooter.
Dus als deze BR7HS nog in goede staat is gewoon lekker laten zitten.

Deze ontstoorde bougie "did the trick".

Toch nog eens goed alle massa's nakijken inclusief de connectoren waar massaverbindingen overheen lopen want dat een bougie zulk een invloed heeft op de gelijkspanning componenten is niet echt normaal.

Met name de massaverbinding van het blok, je bobine, je cdi en de aansluiting op de min-pool van de accu.
Ik heb uiteindelijk ook het knipperlichtrelais dat er eerst in zat weer teruggeplaatst, want de andere haperde.
En ik zal de massaverbindingen extra nalopen!!
Bedankt!
@ Moderator:
Topic mag gesloten worden wat mij betreft.
 
Back
Top