Start motor

jogrrr

Well-Known Member
Hallo,

Ik weet niet of ik precies goed zit met dit onderwerp anders doe ik een verzoek op een admin om mijn post in de goede colum te zetten.

Sinds kort doet me elec start het niet meer je hoort nog wel tik als je hem wil starten alleen de elec motor draaid denk niet meer accu is 3 maanden oud dus daar ligt het denk ik niet aan!


mvg lesley
 
Advertisement - register to remove this

Meten is weten!

Pak een multimeter en kom er achter. Meet de voltage van de accu.

Anders de kabels losmaken van de accu en meet de kabel door.
 
Het kan nog zijn dat er een kabelbreuk is van de accu naar het relais of vanaf het relais naar de motor.
 
relais werkt dus. kabelbreuk? losgetrilt? startmotor zelf vast? of de spoelen ervan doorgebrand?ik zou beginnen bij het simpelste en kijken of alle draden nog intact en nog aangesloten zitten.
 
De startmotor zit misschien vast. Dus je zou kunnen proberen een goede klap met een hamer te geven. Dat werkt vaak positief mits je niet de startmotor kapot slaat. Op de metalen huls om de spoel heen en niet op de draden of iets dergelijks. Succes!
 
Het slaan met een hamer op de startmotor kan leiden tot het breken van de magneten binnenin.

Tevens vervormt de behuizing waardoor je kans hebt dat de motor helemaal niet meer draait.

Ook zet je onbedoelde krachten op het carter , met kans op scheuren / afbreken.

Niet echt een aanrader dus.

Ik adviseer de topicstarter om dit eens na te lopen / volgen :

http://www.scooter-freaks.nl/forum/showthread.php?t=446114
 
Back
Top