Motor & motorrijden topic #41

Status
Not open for further replies.
Heeft iemand ervaring met het aanschaffen van een compressortje om je motorbanden zelf op te kunnen pompen? Wil er graag eentje kopen, hoeft uiteraard niet zo'n heeeeeeeel uitgebreid ding te zijn (maar wel goed).

Een goede fietspomp met meter. ;)

Ik pomp er ook de autobanden mee op, gaat meer dan prima.
 
Vandaag op Kevermeeting in Ninove was tegelijkertijd een Cafe Racer meeting. Aardig wat gave fietsen. Ducati Sport Classics tot oude motoren. Zo ook de Enfield uit de post van Jelle.

Deze CB500 met BCR tank en zitje stond er ook. Erg gaaf! Wordt zeker de tank die ik ga nemen voor mijn CB.

BCR2.jpg


BCR.jpg
 
Ik ga over een paar maanden beginnen met mijn motorrijbewijs. Nog even kijken wat er mogelijk is qua lessen voor mijn 21e en de rest doen als ik 21 jaar ben. Ik hoorde wel dat de motoren van die lesschool allemaal op kenteken "zware" moteren zijn met meer dan 25kw.

Zo iets als dit zie ik wel zitten als motor om mee te beginnen:
http://link.marktplaats.nl/530160506
 
600 cc is niet gelijk de max maar begint leuk te worden. Ook vind ik dit een mooi model. Er is natuurlijk altijd mooier en beter spul, je moet ergens mee beginnen.
 
K4 750 kopen :W heerlijke bike...


en ik begreep dat je voor 13 jan je rbw moet hebben, anders mag je tot je 24ste geen zwaar rijden... nu mag je dat met je 21 wel meteen?
 
600rr is genoeg, zeker voor in NL.

Hier lekker bezig met lagers enzo voor de voorvork. Weet iemand misschien waar ik een 30x47x15 of 12 conische lager vandaan kan halen? Lagerboer hier in de buurt kan hem niet leveren... Heb wel een site gevonden in de USA die kan leveren.
 
ik heb voor mezelf 1 besteld via conrad.nl maar helaas staat jouw maat er niet tussen!

was ook erg goedkoop!

is ook wel een rare maat volgens mij! de meeste zijn 30-62 meteen!

het KAN dus zijn dat deze lagers alleen worden geleverd via het merk van de motor zelf!

in een Rs50 zit al een 25x52x15 lager zelfs!

EDIT , ik heb een eind lopen zoeken , NSK maakt deze lagers , maar ik hoor veel dat ze niet los leverbaar zijn via de lagerboeren. dat komt dus ook vaker voor in de motoren (en brommers), aparte maten die je alleen bij een dealer kunt bestellen , en vaak duur!

geen mogelijkheid om een ander lager te monteren eventueel?
 
Last edited:
Laatste model neit mooi klinken?


Man, zon crossplane klinkt me een partij geil! Loopt ook echt als een beest zon ding!

True that ! Als het een R1 moest wezen zou het een crossplane zijn, en alleen vanwege het geluid ! Maar nou heb ik zowieso het idee niet om een van m'n Duc's weg te doen :+
 
ducati's vind ik ook beroerd klinken :P

zeker als je samen met stukgati's rijdt met een andere type motor haha!

ik denk ieder zijn eigen smaak , maar ik moet toeren hebben! en dus janken!!
 
Ik was gister te toeren met een paar vrienden, maar damn wat zijn die japanerts toch stil :D M'n 749s bij 11800 rpm kwam boven de andere 4 rijders uit :P

De nutcrusher die daarna volgde ook X_X

Je moet er een beetje van houden denk ik van dat rauwe geluid. Ik vind het wel grappig. Alleen mis ik bij m'n 749s het koppel van pa's M1100 :D

Toch maar eens op zoek naar een mooie 1098s of een 1198s :P
 
je vind het mooi of niet , zo simpel ligt het :P

11.800 is aardig wat voor een Duc , ik rijdt meestal met wat oudere Duc's, die halen dat ook niet haha!
 
ik heb voor mezelf 1 besteld via conrad.nl maar helaas staat jouw maat er niet tussen!

was ook erg goedkoop!

is ook wel een rare maat volgens mij! de meeste zijn 30-62 meteen!

het KAN dus zijn dat deze lagers alleen worden geleverd via het merk van de motor zelf!

in een Rs50 zit al een 25x52x15 lager zelfs!

EDIT , ik heb een eind lopen zoeken , NSK maakt deze lagers , maar ik hoor veel dat ze niet los leverbaar zijn via de lagerboeren. dat komt dus ook vaker voor in de motoren (en brommers), aparte maten die je alleen bij een dealer kunt bestellen , en vaak duur!

geen mogelijkheid om een ander lager te monteren eventueel?
Thanks, dat ja. Je kunt een NSK 32906 bestellen, maar die schijnt erg duur te zijn. Heb nu hopelijk via een ander forum een alternatief geregeld.
 
Volgens mij niet, het is een kegellager in een maat die eigenlijk niet bestaat want te dun. Krijg er nu als het goed is 1 opgestuurd vanuit de UK :winner:
 
Ik was gister te toeren met een paar vrienden, maar damn wat zijn die japanerts toch stil :D M'n 749s bij 11800 rpm kwam boven de andere 4 rijders uit :P

De nutcrusher die daarna volgde ook X_X

Je moet er een beetje van houden denk ik van dat rauwe geluid. Ik vind het wel grappig. Alleen mis ik bij m'n 749s het koppel van pa's M1100 :D

Toch maar eens op zoek naar een mooie 1098s of een 1198s :P

Denk dat je het koppel van een 2 klepper blijft missen op welke 4 klepper dan ook... Moet zeggen dat ik de D2 van m'n Hypermotard lekkerder vind rijden dan m'n 996.
 
Denk dat je het koppel van een 2 klepper blijft missen op welke 4 klepper dan ook... Moet zeggen dat ik de D2 van m'n Hypermotard lekkerder vind rijden dan m'n 996.

D2?

Onder jouw HM1100 ligt hetzelfde blok als m'n pa's M1100... kan me goed voorstellen dat je dat blok lekkerder vind rijden. Zo'n blok heeft zoveel koppel dat je volgens mij nog wel in de drie kunt wegrijden :D
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top