Motor & motorrijden topic #41

Status
Not open for further replies.
Hebben jullie nooit dat heel je achterkappen onderzitten met kettingsmeer?
Net m'n motor toch maar eens gewassen maar ik word echt helemaal ziek van al die kettingsmeerpuntjes. Als je die ook maar 1 keer aanraakt wordt het een grote zwarte vlek die je niet meer wegkrijgt.
Zet er die beschermkap maar op die over de ketting gaat. Ziet er niet uit maar beter dan elke keer dat gezeik bij het poetsen.

Totaal geen last van. Alleen op de velg een beetje. En bij het voortandwiel. Maar als je die kap niet weghaalt zie je dat toch niet :+

Duurdere kettingspray kopen, ik had eerder eens een busje met cheap spul en dat zat na 100 meter rijden echt overal behalve op de ketting :D
Ik heb volgens mij ook cheapass, al jaren. Nergens last van ^^
 
Nee, als het goed is moet je hem smeren na het rijden (ketting is dan 'warm') en het daarna minimaal een halfuur in laten trekken.
Ik snap ook wel dat als je het er net opspuit het nog nat is en het dan dus alle kanten op vliegt als je gaat rijden.

Ik heb het tot nu toe altijd nog na een stuk rijden erop gespoten en dan minimaal een dag niet gereden. En toch is mijn achtkap een slagveld van smeer.
Heb het er nu afgekregen met 'caravan reiniger'8P

Achja, zondag maar gewoon die beschermkap over de ketting erop beunen. Ziet er niet uit maar alles beter dan overal smeer:(


EDIT: Heb die beschermkap vanmiddag al uit de kast getrokken (vorige eigenaar had hem er ook al afliggen) en die was aan de binnenkant ook helemaal vies van 't smeer. Ben dus niet de eerste met het probleem ;)
 
Ik heb nooit last van ketting smeersel... heb gewoon zon potje ranzig vet dat ik er op smeer met een kwastje.

Ketting aan de binnenkant invetten, 2x heen en weer lopen en rijden maar
 
Wat heeft dat nou voor zin?
Als je de volgende keer gaat rijden is het toch hetzelfde als dat je het net van te voren smeert? :')

:'(

Tuurlijk niet. Na het rijden is je ketting warm, waardoor het er goed intrekt en aan vast blijft plakken. Als jij je ketting elke x voor de rit smeert wens ik je veel plezier, is elke keer dat je terug komt, weer je ketting knetter droog :p
 
Vanmiddag accu eruit gehaald, bleek dat de schroef die mijn zadel vast zet gewoon weg was8P Of vorige eigenaar heeft hem niet terug gedraaid of hij is eruit getrild ofsox|
 
Ik heb vandaag ook nog ff gesjeesd. Was best goed te doen. Daarna achterkant, tank en kabelboom eraf getrokken. Dus officieel de winterverbouwing in ;).
 
Had vrijdag nog een stukje gereden en dat was inderdaad ook nog prima te doen opzich.
Had wel m'n gewone kleren aan want was naar tankstation en terug:#
Maar ik heb hem zo verzekerd dat hij van 1 december tot 1 maart niet verzekerd is op de weg, wel tegen diefstal en brand enzo. Dus mag er sowieso niet mee rijden.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top