This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Motor & Motorrijden #39

Status
Not open for further replies.
Is soms wel duur spul, maar wel echt goed. Denk dat ik er ook naartoe ga als ik wat nodig heb. Waar les je of ga je lessen? Verolme?

Ik koop liever een duurder kwalitatief goed pak etc dan een duurdere motor het mag best wat kosten als de kwaliteit goed is. rond de €700,- is wel momenteel de max een beetje voor een pak aangezien ik ook nog nieuwe laarzen en handschoenen moet hebben.

Ik ga bij Cees Koert lessen, is een goede bekende van me en heeft jaren (dacht onk) geraced in het team samen met de oom van mijn GF (van het stadse dijk filmpje die ik hier ooit eens poste). 6 vrienden van me hebben ook allemaal daar hun motor rijbewijs gehaald en ook allemaal tevreden. Dusja dan is de keus snel gemaakt
2 vrienden van me zijn momenteel wel bij Verolme aan het lessen, staat ook al jaren goed bekend hier inderdaad.

Stadse dijk :W

vwb dat pak, ben ik helemaal met je eens.
Deze handschoenen int zwart zijn dat btw:

Wat een debiele rijstijl ! Rechtuit rijden doet ie perfect, zodra er een bocht is, lekker snijden om zo rechtop mogelijk te blijven... Rij op het circuit zo, niet op de openbare weg... Btw, zo de bochten snijden is natuurlijk onzin, klagen dat er geen bochten zijn, maar rem dan wat af, blijf op je eigen helft, en gooi je motor wat platter... Blijkbaar iemand die bang is z'n schaamranden eraf te rijden, om het nog maar niet over o.a die rotonde te hebben.

Wat valt er niet aan te begrijpen ? Je post een video, krijgt een reactie... Ik weet niet wie er op die motor rijd... ik geef 'm alleen niet zo lang !

En wat betreft het bochtenwerk, ik snap nu 't beter, als je te plat gaat ligt de uitlaat natuurlijk tegen de grond, tenzei je high-mount hebt

Ik snap niet dat jij kan zien op zo'n filmpje hoe er exact gereden word, laat staan dat je weet hoe de weg daar loopt?

Het filmpje was van mijn eerste rijles :W

Nee bestuurder is inmiddels 55 en was 50 toen het werd gefilmd, heeft 35 jaar rijervaring waarvan ca goed 10 jaar circuit en wedstrijd ervaring. Nu zegt dit niet veel maar ervaring genoeg in ieder geval.
Ik mag aannemen dat jij je altijd netjes aan de snelheidsregels houd, geen kneesliders meer over hebt, stuurdoppen aan de grond heb in de bochten en zelfs met je helm de grond aantikt als je door een bocht gaat?
Nu ben ik eerlijk en heb ik totaal geen motor rij ervaring maar vind het een beetje kort door de bocht hoe je reageert.

Ik moet toegeven dat hij zo gek als een deur is en zijn verstand soms ver te zoeken is, maar rijden kan die wel.

Zie het niet als opscheppen/boos oid, want mij boeit het niet veel wat een ander doet

Last edited:
Ik snap niet dat jij kan zien op zo'n filmpje hoe er exact gereden word, laat staan dat je weet hoe de weg daar loopt?

Kan inderdaad bochten zien waar hij totaal over de andere helft overheen gaat... Hoef ik niet een studie voor gedaan te hebben...

Ik mag aannemen dat jij je altijd netjes aan de snelheidsregels houd, geen kneesliders meer over hebt, stuurdoppen aan de grond heb in de bochten en zelfs met je helm de grond aantikt als je door een bocht gaat?

Voila
Misschien dat ik meer plezier haal uit bochtenwerk en niet zozeer uit de snelheid. Dit kan aan mijn motor liggen. Alsnog ben ik van mening dat je zo op een circuit rijdt... En voor iemand die 35 jaar rijervaring heeft, moet ik zeggen dat ik dat er niet vanaf kan zien.

Zie het niet als opscheppen/boos oid, want mij boeit het niet veel wat een ander doet

Zie het ook niet al boos of whatever. Ik geef alleen m'n mening, die misschien niet iedereen met mij zou delen... Maar als je mensen hoort zeggen, motorrijders zijn kwetsbaar, dan is het juist aan "de motorrijder" om zich minder kwetsbaar op te stellen, en dus iets minder risico te nemen. En dan bedoel ik niet alleen hardrijden

Just my 2 cents

Deel wel de mening van Maitre indd. Snap ook niet waarom hij die bochten zo afsnijd, meeste bochten kun je nog wel met bijna de dubbele snelheid nemen, gewoon op de juiste weghelft, als ik het zo zie..

ik vind er weinig vreemds aan eigenlijk :?

ik zie een weg ook niet echt met een middenstreep , alleen tussen de buitenste strepen in , alles wat je hebt kun je toch gebruiken?

de rotonde zou ik zelf niet gauw zo nemen , ben wel vaker via de vluchtstrook wezen inhalen , mja , achter een twijfelende/slome automobilst blijven hangen is IMO nog gevaarlijker.. (meestal op de oprit)

ik moet wel heel eerlijk zeggen dat ik vind dat motor rijden op straat eigenlijk gewoon kut is , gewoon een beetje toeren en aan de regels houden , ik vind het steeds minder aan ,gezien je je overal in moet houden en/of word gehinderd door het overige verkeer.

ik rijdt liever met mijn racescooter een dagje circuit , dan heb ik meer plezier dan op de motor..

zoals deze vent rijdt vind ik overigens opzich niet raar , dit zie je zo vaak...

laten we niet doen alsof iedereen hier heilig is en zelf geweldig rijdt

Als ik kijk naar versnelling tov toerental begrijp ik wel waarom de bochten afgesneden worden.

Overigens is dit filmpje voor zover ik weet al heel oud.

Filmpje is inderdaad al redelijk oud, en de snelheidmeter is niet goed te zien maar gaat vaak redelijk/behoorlijk ver boven de 200.
Over die rotonde, die pak ik vaak ook zo met de auto als er niemand anders rijd. Wat ik zeg als je de weg niet kent of nooit gereden hebt is het moeilijk oordelen, je kan 2 km naar rechts kijken of er wat aankomt en 1km kan je de weg inkijken van het tegemoetkomend verkeer.

@Betamarvin, die bochten kun je niet met een dubbele snelheid nemen. Bochten waar je met de auto met 110 bijna max doorheen gaat pak je niet met 300km/h met de motor

@Melf, precies

Maargoed denk genoeg over het filmpje, ik ben geslaagd gisteravond en heb een pak gescoord

Het is de Alpinestars Monza geworden, zie foto.

Status
Not open for further replies.