Motor & Motorrijden #36

Status
Not open for further replies.
Ik zag gister nog iemand rijden op toevallig zo'n Z1000 en vond het ook een erg kleine motor. Heb er zelf geen ervaring mee maar ik zou zeker een flinke proefrit maken.

Een SV1000 kun je wel wat leuks van maken en rijden erg tof. Misschien toch een alternatief? Of een Bandit 1200? Rijdt ook heerlijk. Of een GSX 1400..
 
Ik zag gister nog iemand rijden op toevallig zo'n Z1000 en vond het ook een erg kleine motor. Heb er zelf geen ervaring mee maar ik zou zeker een flinke proefrit maken.

Een SV1000 kun je wel wat leuks van maken en rijden erg tof. Misschien toch een alternatief? Of een Bandit 1200? Rijdt ook heerlijk. Of een GSX 1400..

Ja de z1000 is ook niet heel groot. Maar toch komen de zithoogte en wielbasis overeen met een Tuono. Dus ik denk dat 'ie vooral kleiner oogt door het spitsere kontje en kleinere koplamp.

Zo'n bandit of gsx 1400 vind ik veel te lompe bakken. Ik houd ook van sturen en niet alleen rechtdoor :p

Gewoon even een proefrit maken, dan weet ik het gelijk :)
 
Vanavond kijken bij die oranje z1000. :p
Ding staat bij een dealer, heeft daar bij binnenkomst een grote beurt gehad. Dus nieuwe bougies, kleppen gesteld, nieuwe olie & filter, remvloeistoffen. Vrij nieuwe kettingset. vrij nieuwe banden. Dus direct goed om mee te rijden :)

Ik weet wel dat de motor een poetsbeurt kan gebruiken (heb 'm al eens eerder bekeken) Maar dat komt wel goed.. En dat er wat kleurverschil is tussen tank en andere kappen. Er is een gloednieuwe tank op gekomen doordat er een deukje in zat. (ook bij die dealer gedaan)

23k gelopen, dus ga er qua kilometers lekker op vooruit. Dat is ook 1 van de reden dat ik wat anders wil. Met die Tuono was de kilometerstand op het punt dat je moet beslissen om hem op te rijden of te verkopen.
 
Rowan had gelijk. Ik ben een motor rijker.
Precies 2 dagen motorloos geweest :p

Ding rijd echt super goed. Heel smeuïg, rijd lekker makkelijk.
Gelijk setje Mivv GP titanium erbij besteld :) Want die kanonnen vind ik niks die er standaard op zitten.
 
Zulke pijpjes dus:
866668371_5_DgQo.jpeg
 
Oei :~

Ben benieuwd of je de 2 cilinder gaat missen :p

Dat sowieso.. Koppel is echt alsof je op een lesmotor rijd.
Maar aan de andere kant is het wel weer heel smeuïg waardoor je lekker lui kunt rijden.
Je kan gewoon in z'n 2 over een rotonde.. Dat hoef je met de Tuono niet te proberen :p

En dat is voor woon-werk wel heel relaxt.
Plus dat 'ie waarschijnlijk ook een stuk minder verbruikt :)

Boven de 7k toeren komt hij trouwens best van z'n plek..
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top