Motor & Motorrijden #39

Status
Not open for further replies.
ff Een ontzettende noob-vraag...
Als je je ketting smeert, moet je hem dan van te voren altijd schoonmaken?
Zoja, kan dat gewoon met water en een tandenborstel of moet je daar per sé kettingreiniger voor kopen?

Heb als kettingspray s100, dat is verder wel ongeveer duidelijk hoe ik dat er op moet krijgen:+

Met water krijg je je ketting echt niet schoon hoor :+

Meestal ketting gewoon smeren na het rijden, niet dat het vet eraf druipt, maar gewoon regelmatig ff insprayen.

Dan na een tijdje als hij echt ranzig is, ff schoonmaken. Ik doe het meestal met een mengsel van benzine en diesel met een kwast, alleen word daar de oprit zo ranzig van :X gewoon met een doek met benzine kan ook geen kwaad, als je hem daarna maar weer goed invet.

Idd, is niet echt slim om ermee te gaan rijden, en het is ook niet bepaald stoer. Maar goed... |(

Als ik stoer wil overkomen dan ga ik supersnelle180stoppiesz leren gevolgd door een wheelie tot aan vmax.

Dus nee, is niet stoer. Maar waarschijnlijk zit je nog na te dromen over zwevende helm post :) Was meer een impulsaankoop van mijn kant. Ik kijk nog wel of ik die ga monteren.

Jij hebt een ketting met een visje op je gixxer?:+

Lijkt me trouwens ook beter van niet.

O en X ring kettingen zijn long life gesmeerd, inwendig. Wanneer je écht overdreven gaat lopen soppen met ontvetters, kun je die smering wegspoelen en dan is je ketting snel overleden. Dus helemaal wanneer je je ketting ergens in laat weken, dan spoelt al dat vet er gewoon uit lijkt me.

Je ketting schoonmaken is puur de buitenkant van de schakels, als daar de vuiligheid vanaf is, ben je klaar.

Geen flauw idee. Ik heb de ketting van me gix nog nooit schoongemaakt, met petroleum deed ik bij de fiets vroeger:P
Moet zeggen dat mijn ketting ook helemaal niet zo smerig is.

Kroon Oil chain cleaner en chain grease halen. Bij mij ging ie van roest (jaar buiten staan) naar clean.

Vrijdag rijbewijs dus opgehaald, ondertussen al een tank leeggereden.
Jammer van de 25kw:+

x2_6d201cd

mijn kenteken stond nog minder schuin. maar vorige week op de TT wel een boete gekregen voor een niet/slecht leesbare kenteken plaat :(

Heb het al van meerdere mensen gehoord ja. Vorige eigenaar heeft er zo wel 3 jaar mee rond gereden, ook met achterlicht met ingebouwde knipperlichten die niet legaal zijn en uitlaat zonder DB-killer, maar was nog nooit aangehouden.

Ik denk dat je dan ook een chagrijnige agent moet treffen.
Wat kost zo'n geintje? Kan hem namelijk niet buigen ofso, zit vast gekit:X

Tijdens de TT kan je er op wachten :P

naja, zag wel veel meer dat er niet aan de haak was.
Die vent moest gewoon wat te zeiken hebben, kregen zelfs complimenten over rij gedrag :S

Wel lucky geweest met het geluid.. DB killer voor de eerste x er in gedaan, en bij amersfoort al verloren.

naja, zag wel veel meer dat er niet aan de haak was.
Die vent moest gewoon wat te zeiken hebben, kregen zelfs complimenten over rij gedrag :S

Wel lucky geweest met het geluid.. DB killer voor de eerste x er in gedaan, en bij amersfoort al verloren.

mischien heeft iemand m nog wel op zijn motorkap liggen :P

zet m dan ook goed vast de volgende keer ;)

Zo, heerlijk aan de motor gesleuteld vandaag. Je ontdekt elke keer wel wat met zo'n 33 jaar oud ding, maar gelukkig is 't allemaal best simpel in elkaar gezet. Vandaag koppelingskabel vervangen, afgesteld en de achterrem volledig gereviseerd. Ook wat kapjes met breuken in 't polyester gezet en de olie vervangen.

Na m'n vakantie is het volgende wat op de planning staat zijn de velgen, maar dat zal wat prijziger zijn. Bij beide velgen zijn een aantal spaken niet helemaal honderd meer, dus moeten herspaakt worden. Had op MF al een bedrijf in Schijndel gevonden, weet er hier iemand toevallig 1tje dichter bij Amsterdam?

Status
Not open for further replies.
Back