Motor & Motorrijden #39

Status
Not open for further replies.
Nog mensen zin in zaterdag 16 juli zandvoort ? :) eindelijk een dagje in het weekend scheuren, wel zo lekker.

Motorsportschool.nl

Arthur ?
 
Pasvorm is inderdaad het belangrijkste.
Ik heb ook een HJC en het grote nadeel vind ik dat de strakke vorm er redelijk snel uit ging. Nu zit hij wel tegen me wangen (jukbeenderen) maar echt klemmen doet ie net zoals ie zou moeten. Met als gevolg dat de helm lichtjes gaat zwefen bij hoge snelheden als ik me kindbandje niet strak heb. Hoe zijn de ervaringen van mensen met andere merken hiermee?

Wat betreft lawaai maakt mij niet zoveel uit, ik rijd eigenlijk altijd met oordoppen in behalve als ik in de stad blijf. Volgens mij heb je met 120kmh al constant gemiddeld iets van 90Db aan je oren dus dopjes kunnen geen kwaad voor de houdbaarheidsdatum van je gehoor.

Heb precies hetzelfde met mijn HJC :)
toen een keer nieuwe binnenstukken gekocht voor 50,- en het was weer opgelost. Maar na een half jaar is het weer zover..
Ook precies hetzelfde dat de helm op hoge snelheid wat naar achter gedrukt wordt en zelfs mn neus af en toe de voorkant raakt :D maar dit is dan wel pas bij 250km/h ofzo..

binnenkort eens kijken voor een andere helm denks

zelf rij ik ook bijna altijd met doppen, tenzij ik van a naar b moet en zeker geen snelweg oid tegen kom.
 
Exact zelfde probleem hier met shark. Ook nieuwe binnenstukken gekocht gehad.
Volgende helm een shoei denk ik, maar geld groeit me niet op me rug.

Rijd nu ook met oordoppen sinds kort. Fucking ideaal, haalt echt de scherpe kantjes van geluiden af.
Niet op maat trouwens, gewoon van alpine.
 
Okee Jelle, dan ga je wel naar Liverpool neem ik aan (of is dat de enige plek voor een ferry naar iom?)

Vanaf Hull is het namelijk maar 200 kilometer naar L'pool..
Liverpool idd, er gaat ook nog een ferry vanaf Heysham, dat maakt vanaf Hull niet zoveel uit. Maar.... Je rijdt toch motor om het motorrijden? Dus wat doe je dan liever, een nacht opgesloten op een boot waar niks te beleven is, of lekker wat extra km's rijden, wat nog goedkoper is ook. Nee, voor mij niet meer die ferry vanaf Hoek van Holland.

Super tof man naar de Isle of Man gaan!! Cool!
Zeker doen als je het overweegt, moet je gedaan hebben de sfeer alleen al is er geweldig. Ik ben alweer een trip voor de volgende keer aan het plannen en wil zeker ook nog naar de Manx (zelfde, alleen dan met oude fietsen).

Wat kostte die memorabele pics? :P
200 pond en een tik op de vingers van de rechter, niet meer doen! 47 mijl in een 30 gebied...

Ik rijd ook met oordoppen, vooral langere stukken want van het windgeruis heb ik het meeste last. Heb ze op maar van Audisafe, erg goed.

Edit: nog een filmpje:
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=_ErCH1jSHkM"]YouTube - ‪TT IOM Isle of Man 2011‬‏[/ame]
 
Last edited:
Kan iemand mij vertellen waarvoor het kleine gaatje in mijn carb. dient? Hij lekt namelijk benzine langs daar ... Zit aan de onderkant, wat ik persoonlijk vreemd vind. Kan nu namelijk geen foto trekken voor een voorbeeld. Gaat over een 98cc blokje van '55.
 
Helemaal aan de onderkant, bij het vlotterbakje?

Dan moet je een schroefje wat daar in de buurt zit ff aandraaien, is een soort van aftap opening om je vlotterbak leeg te laten lopen.
 
ja, precies op die plaats. Zit een vijsje met veertje naast. Zal dit eens dichtzette, of mag moet hij een beetje open staan?
 
Zit er wel n vlotterbak onder op die carb, niet aan de zijkant met n vlotterpen?
 
Last edited:
Vandaag oordoppen op maat laten maken...

Verkoopster: zeg maar als ik iets verkeerd doe of jij ergens niet mee eens bent.

ik:

me_gusta.jpg
 
Vanmiddag geslaagd voor AVD:)
Morgen pasfoto's maken, maandag rijbewijs aanvragen, dinsdag motor naar de begrenzer...
Hopelijk vrijdag alles klaar voor een weekendje vlammen!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top