Motor & Motorrijden #38

Status
Not open for further replies.
jij hebt een oermille toch?

ws. het schuine randje in de koppelings"deksel" wat ervoor zorgt dat maar een klein gedeelte van de koppeling aangrijpt. Oplossing is een gevlakte halen bij John uit Oss.

Daarna even nagaan of je stalen platen nog vlak zijn (soms vervormen die door lang doorrijden met slippende koppeling + overhitting) en mogelijk die ook vervangen. Natuurlijk ook je gevoerde platen + veren nameten en indien nodig vervangen. (koop altijd origineel, en niet die meuk van motozoom)

Een weetje, je kunt er voor extra veerdruk gewoon een stalen plaat bij stoppen. Ook hoef je geen olie af te tappen om bij de koppeling te komen.

Ik heb een oermille idd.

De koppeling van een mille is gewon droog, als bij een duc, meen van niet toch?

Ik check binnenkort ff alles op toleranties en kijk wat vervangen moet worden en hoe duur dat grapje eventueel wordt.

Iig bedankt voor je tips ;) !
 
Is idd niet droog, maar door het dry sump systeem loopt er geen olie uit je blok als je de koppelingsdeksel eraf haalt.

Succes ermee!
 
Dat is toch wel ff fijn he!!!

Het voordelen, maar ook nadelen, dat systeem. Gelukkig kan ik wel leven met die nadelen :p.
 
Dat is het nadeel ja :p ! Mja ff rondje rijden van 20 km. Ff checken, eventueel vulleb en klaar. Dat is niet superveel moeite opzich.
 
zelf mijn bakkie van 91 kun je platen wisselen zonder olie af te tappen oid :)

Het is geen Italiaan , maar de koppeling slipte wel :p

nieuwe platen en versterkte veren erin ,en nog slippen , uiteindelijk heb ik het binnenste deel van de koppeling eruit gepakt en deze 100% gemaakt (veilen/frezen , deze was heel erg weinig ingesleten waardoor de platen alsware blijven hangen , het was maar een heel klein beetje maar toch doet ie het nu goed :)
 
Dat is het nadeel ja :p ! Mja ff rondje rijden van 20 km. Ff checken, eventueel vulleb en klaar. Dat is niet superveel moeite opzich.

olie peilen als je weer komt :!

bovendien heb ik er liever net iets te weinig in dan net iets te veel :p
 
Hoe zijn jullie trouwens verzekerd? All-risk?
Zit nu een beetje naar verzekeringen te kijken, all-risk is wel duur zeg8P
 
Allrisk, 58 euro per maand. Verjammese ding is nog duurder per maand als m'n E46 coupe :p
 
All-rist bij de KNMV gaat mij €170 per maand kosten:D:D:D:D:D
Toen maar snel gestopt met verder zoeken;(
 
Ik ben WA+(brandschade en diefstal) verzekerd nu met 1 jaar schadevrij kost me dat €280 per jaar voor de gsxr.
Vorig jaar ook nog met opzittenden verzekering, maar die is komen te vervallen wegens 'ongunstige kostenontwikkelingen' voor de verzekeraar. Vorig jaar volgens mij iets van 320 moeten betalen (zonder schadevrije jaren dus).
 
All-rist bij de KNMV gaat mij €170 per maand kosten:D:D:D:D:D
Toen maar snel gestopt met verder zoeken;(

Weet niet hoe oud je bent? Val je nog in de risicogroep van onder de 24? Want dat in combinatie met een supersport en net je rijbewijs levert wel de hoofdprijs op ja :+

Als ze je überhaupt al willen verzekeren, sommige maatschappijen doen namelijk ook niet aan 100+pk als je minder dan een jaar je rijbewijs hebt..
 
Waar zou die 92 voor staan;)

:+

Denk dat All-risk een beetje een onhaalbare zaak gaat worden dan in combinatie met een ZXR. Alhoewel, neem wel aan dat ie op 25kW staat? Dat zou toch een hoop moeten schelen eigenlijk. Wel iets om op te letten als je de boel aan het invullen bent, scheelt nogal waarschijnlijk :+
 
Waar zou die 92 voor staan;)
Ben 19 ja;)
En de motor heeft nu nog de orginele 120pk, maar daar gaan er nog 85 vanaf:+

WA+ diefstal, brand, kleding, rechtsbijstand en no-claimbescherming zou mij bij de KNMV €33 per maand kosten. Dat is nog te doen.
Ben alleen wel bang dat ik een keer onderuit ga door mijn eigen schuld;( (niet dat ik zo lomp rij, maar toch)

EDIT: 25kw of geen 25kw scheelt niks...
 
Verzekering voor mijn nieuwe aanwist..3 euro per maand :W

Suzuki_1.jpg


Gister ff een cross stuur erop gezet die ik nog had liggen:

Nieuwstuur_2.jpg
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top