Motor & Motorrijden #36

Status
Not open for further replies.
Het was gewoon een straat waar ik doorheen moest, en die lag gewoon bomvol met een dikke laag blaadjes.. natte bladeren wel te verstaan.

Ben benieuwd of je kans maakt.

Tijd van het jaar, vallende bladeren kun je verwachten.
Of ze moeten alle bomen rooien :p

Hou maar op, gaat je toch niet lukken om de gemeente te laten betalen. Je kunt van de gemeente ook niet verwachten dat ze alle straten schoon gaan maken in deze tijd. Ze kunnen moeilijk iedereen die op z'n plaat gaat met een fiets of motor een bedrag gaan betalen. Je had een vrij nieuwe motor toch? waarom dan niet allrisk verzekerd? Zoveel scheelt dat toch niet...

Neemt niet weg dat het een kutsituatie is, zou gewoon de hele winter rustig de schade gaan herstellen zodat je in het voorjaar alles weer in orde hebt:)

Weet niet. Heb hier hetzelfde kunstje als eens voorbij zien komen en dat werkte dus wel.

Soortgelijk: als een berm niet goed gemaaid is, en er schuilen zich onder het gras dikke betonnen blokken, en je batst er met je wagen op ivm. uitwijken voor ander verkeer, kun je alsnog de gemeente aansprakelijk stellen.

Dus je kunt best veel klaar krijgen hoor.

Hou maar op, gaat je toch niet lukken om de gemeente te laten betalen. Je kunt van de gemeente ook niet verwachten dat ze alle straten schoon gaan maken in deze tijd. Ze kunnen moeilijk iedereen die op z'n plaat gaat met een fiets of motor een bedrag gaan betalen. Je had een vrij nieuwe motor toch? waarom dan niet allrisk verzekerd? Zoveel scheelt dat toch niet...

Neemt niet weg dat het een kutsituatie is, zou gewoon de hele winter rustig de schade gaan herstellen zodat je in het voorjaar alles weer in orde hebt:)

Scheelt 100 euro per maand, WA+ is 25, all-risk was 125.

Zelfs voor uit-stekende stoeptegels waar mensen door zijn gevallen is er geld uitgekeerd.

Ik ga ze niet dagvaarden, gewoon een aansprakelijkheidsbrief opgesteld en die opsturen naar het college van Burgemeester en Wethouders.
Werk in een juristenkantoor en die hebben hem even voor me nagekeken en verteld dat ik niet eens zo slecht in m'n schoenen sta. Als ze het afwijzen, so be it :)

@Mini-G

Heb je nog geen schade vrije jaren op je verzekeringspolis van je auto? Ik heb m'n motor als tweede voertuig. Ik moest in eerste instantie voor de Duc 169 euro per maand betalen allrisk, nu nog maar 74 euro. Nog steeds meer als voor m'n auto gvd :D

Nee had ik nog niet, leasebak gereden tot m'n 21e en daar wel is wat geclaimed, niet bij stilgestaan dat een lease ook als schadevrij zou tellen :(

Denk niet dat je iets uitgekeert krijgt.
Een losliggende stoeptegel of zand in een bocht die recent bestraat kun je 'nalatigheid' van de gemeente noemen, losliggende bladeren is gewoon een natuurverschijnsel wat zich in deze tijd van het jaar voltrekt. Imo is de gemeente niet schuldig maar ben jij gewoon een pannenkoek dat je door die bladeren op een rechte weg onderuit bent gegaan, no offense.

Weinig kans imo.

Het is niet de gemeente's schuld dat jij over de bladeren bent gereden. Natuurlijk is de gemeente ervoor verantwoordelijk dat de wegen goed begaanbaar blijven, maar in deze tijd van het jaar is het normaal dat er bladeren op de weg liggen.

Hoe hard reed je? Als in: hield je er ook rekening mee dat er bladeren lagen?
Of was 't meer een beginnersfout doordat je dacht dat 't wel kon?
Nofi.

Last edited:
Het is nu toch best fris op de motor trouwens. Maandag nog naar school geweest 20km heen 20km terug best fris. twijfel nu of ik winterkleding ga aanschaffen of met ov ga in de koude maanden. Zomerhandschoenen, spijkerbroek+ leren jas is iig niet echt lekker meer.

Ik heb een heel Goretex pak en dan heb je echt nergens last van :D
Ga alleen wel verwarmde handvatten kopen, want zelfs met winterhandschoenen krijg ik damn koude handschoenen..

Zon pak heb ik ook inderdaad, toen aangeschaft voor een weekend Schotland, lekker warm en droog:D

Verwarmde handvaten is indd ook koning. Tis dat het geen gezicht is op een supersport maar anders had ik ze er zo weer opgezet:D

@ Pruttelbakje: ik zou lekker OV pakken, hoe goed je je motor ook behandeld, hij word er niet beter op van dat winter verkeer..
En je kunt lkkr chikcies kijken onderweg natuurlijk:)

Zoveel zie je er niet aan toch?
Knopje is alleen lelijk, maar die stop ik ergens weg, die gaat niet op mijn stuur in ieder geval :)

Nou dat is al heel wat! Omdat de binnekant van je hand warm word (als ik hem op heet had staan brande je bijna je klauwen!), straald dit ook een beetje door na de buitenkant.. Ook als je in de regen rijd, dan blijven je handen toch lekker warm:)

En je ziet er inderdaad weinig van, op die knop na, en die 2 dikke draden die na de handvat(t)en lopen, maar ik moet percee zwart/groene soft grip handvaten hebben:W en met verwarming krijg je altijd van die standaard slijtvaste bende, vind ik niet fijn met leren handschoenen:)

Inderdaad dan is de binnenkant van mijn hand iig warm :P
Verwarmde handschoenen lijkt me kut, dan moet je de boel steeds aansluiten enzo..

Maar als je handen 1 maal koud zijn krijgt je handvat setje ze niet meer warm...

Voor de rest is het wel goed te doen. Reed toendertijd ook op mijn cbr rond met handvat verwarming. Scheelde wel erg veel.

Kan goddddddddddddddver geen tank vinden voor de Z..
Die mafkees waar ik die rode tank had gevonden vraagt bijna 400 euro! Accepteert ook geen euro minder..

Ik had voor vandaag (stormdag) een nieuwe koplamp en een nokkenaskettingspanner gepland staan voor garantie, zonder de B-modus valt er niet mee te rijden x|. Ik ging 1x als McCoy de hoek om :P

Anyhow, dat was duidelijk de laatste rit van het jaar :)

Status
Not open for further replies.
Back