Motor & motorrijden #29

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

Ik ga me ook maar eens verdiepen in hoe dat nou precies werkt... want mijne is ook bijna aan de beurt.

Nouja, meer checken... want als ik monteurs van safe moet geloven, komt het BIJNA nooit voor dat bij een Honda idd de kleppen gesteld moeten worden bij 24k zoals in het boekje staat. Eerder 40k

Ik zie het wel. Wel een leuke klus voor in de winter.
 
Ik ga me ook maar eens verdiepen in hoe dat nou precies werkt... want mijne is ook bijna aan de beurt.

Nouja, meer checken... want als ik monteurs van safe moet geloven, komt het BIJNA nooit voor dat bij een Honda idd de kleppen gesteld moeten worden bij 24k zoals in het boekje staat. Eerder 40k

Ik zie het wel. Wel een leuke klus voor in de winter.

Dat van die kleppen stellen heb ik wel al vaker gehoord hoor, dat dat vaak niet nodig is.

Vandaag begonnen aan het demonteren trouwens, wat een klotekarwij zeg.. Voorkant ligt nu flink uit elkaar, topkuipframe heb ik er uit weten te halen en is echt goed verbogen op meerdere manieren :(

En omdat ik ff geen zin meer had in schadedingetjes doen even de Titanium EVO eronder gehangen, en ff gestart.. Godver, dat maakt wel even een dikke herrie zeg :W
 
Ik ga me ook maar eens verdiepen in hoe dat nou precies werkt... want mijne is ook bijna aan de beurt.

Nouja, meer checken... want als ik monteurs van safe moet geloven, komt het BIJNA nooit voor dat bij een Honda idd de kleppen gesteld moeten worden bij 24k zoals in het boekje staat. Eerder 40k

Ik zie het wel. Wel een leuke klus voor in de winter.
Is eigenlijk alleen maar bij motoren waar rustig mee gereden wordt.
Motoren die stevig gebruikt worden heb ik de ervaring mee dat er wel iedere keer gesteld moet worden.

Maar je merkt er geen zak van als het verkeerd staat, ze komen meestal strakker te staan, maar dat merk je pas als ie niet meer start omdat er een paar kleppen open blijven staan :+
Maar dat duurt wel een aardig aantal kilometers.
En gezien het feit dat de meeste motorrijders gigantisch weinig rijden duurt het jaren voordat je dr last van kan krijgen.

Dus wat dr vaak zat gebeurd: nieuwe olie, gaskleppen/carbs synchroon zetten en teruggeven met de melding dat er niks gesteld hoefde te worden, klinkt ie mooier, loopt ie mooier, klant blij, motorzaak blijer want die hebben dat scheitwerk niet hoeven doen en hebben dr wel uren voor geteld :p
 
Scooter bandjes voorop:+
Wel ff wat stickers d'r af rossen zeker?


Maatje van me heeft ook zo'n apparaat best leuk, alleen vind het bolk niet zo denderend.. Liever een yfz 450:p
K'ga misschien supermoto/enduro wel verkopen en dan lekker 2008 250je 2takt kopen:)
 
Hee das wel een idee eigenlijk..

{! Doneer NU op rekeningnummer 612805026 t.a.v. "Red de Mille"

:+

Huidige status: onderkuip er ook af, uitlaat ietsje verhangen (hing scheef) en knippertje fatsoenlijk vastgezet. Niet veel gedaan dus :p M'n pa gaat van de week even kijken of zijn neef wat kan regelen met de lokale schadehersteller hier, kan me ook nog wel eens flink wat schelen :)

[IR]http://i206.photobucket.com/albums/bb95/SW_Joost/Mille%20schade/IMG_0094.jpg[/IR]

Moet trouwens ook even opzoeken hoe ik de clip-on eraf moet halen. Of ik probeerde iets los te draaien dat niet los kan, of het zit gewoon muur en muurvast :rolleyes:
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top