This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Motor & motorrijden #25

Status
Not open for further replies.
Ik vraag me af waar ik ingelogd ben gebleven, want dit was ik niet :').. Joris rijdt gewoon nog gixer 600.. Was het btw maar zo :+

Lol

Het had wel tof geweest :W Die apparaten zijn vet!

Over die poets etc.. Ik pak altijd spul van mijn pa, geen idee hoe het heet.. het zit in een rood flesje :+ Maar het werkt goed...
 
als je eenmaal op een 1000 hebt gereden wil je niet meer terug, heb dit weekend een CBR600RR mee, maar onderin gebeurt er echt niks |(

Ding jankt bij 100km/per uur al iets over de 5000 toeren, waar mijn sp1 op 3000 toeren zit
 
Het valt me nog erg mee hoor.. Als je echt het maximale er uit haalt (er uit perst) dan gaat het best rap.. Hoog in de toeren houden en echt rammen met dat apparaat.. Op één of andere manier heb ik het gevoel dat mijn gixer sneller is geworden, van de week kwam ook ineens het voorwiel omhoog bij doorschakelen van 1 naar 2 8P, nog nooit gehad, maar mss komt het ook wel door iets anders, maar was een vlakke weg :+.. Heb ook steeds meer het gevoel het maximale er uit te kunnen halen, harder remmen, harder acceleren, voorwiel komt dan ook steeds meer van de grond

Maar ik ben nu onderhand bijna de enige met een 600 van de mensen waar ik veel mee rij.. Hopen dat ze niet allemaal gaan rammen als een malle, want dan kom ik 15 minuten later aan
 
Last edited:
Ja als je een 600 gewend bent is het goed te doen.. Kan er prima mee meekomen.. Vooral met het smijtwerk.. En het gaat ook gewoon hard.. Alleen een 1000 gaat idioot hard En zit veel sneller op zo'n snelheid.

Maar als je een 1000 (of in mijn geval een 954) gewend bent wil je echt niet terug.. Het is zoveel relaxter rijden Gaat gewoon vooruit als je gast geeft en hoeft niet eerst toeren te beuken..
 
En pak bijvoorbeeld eens de acceleratie boven de 100km/u tot +-250km/u.
Dat is een wereld van verschil met een 600

Maar denk dat een 600 door zijn korte versnellingen wel meer voordeel kan hebben op een circuit oid.
 
Dat ook idd..

1000 is gewoon de shit Wat wel erg wennen is, dat je veel sneller terug moet naar de eerste versnelling... Sommige rotondes of scherpe bochten zijn echt niet in zijn 2 te nemen met mijn bike.. Terwijl ik met mijn 600 dat makkelijk deed.. Maar dat is eigenlijk ook een beetje dat korte versnellingen verhaal denk ik..
 
Tsjah, als je rotondes al in de 2 nam, dan kan ik begrijpen dat je het gevoel hard dat het geen power had :+
 
Het leukste is als je van een 1000 (al helemaal 2-cilinder) teruggaat naar een 600 4-cilinder. Dan heb je echt t gevoel op een 50cc brommer te zitten
 
Het leukste is als je van een 1000 (al helemaal 2-cilinder) teruggaat naar een 600 4-cilinder. Dan heb je echt t gevoel op een 50cc brommer te zitten



Had wel het gevoel dat het allemaal "wat" harder ging, zoals je bij 100km per uur 5500rpm maakt lijkt het allemaal wat harder te gaan dan dat je blokje nog bijna stationair loopt+pippi+
 
True, alleen bij weinig (<750cc) is het bijna altijd erg kort, wat ik op de weg echt knetter irritant vind, schakel nog liever terug dan dat zon ding op snelweg het uit jankt, pas nog gereden op de nieuwe yamaha XJ-6, die maakt bij 130-140 gewoon 8000-9000 toeren ;(
 
Loopt bijvoorbeeld een R6 veel minder hard dan een R1 denk je? Of een CBR600RR dan een 1000RR? VFR400R loopt 110 in zijn eerste versnelling..
 
Aight.... 18 Mei op Croix (met Pronk) de eerste circuitdag met de circuitmotor die we al 1,5 jaar hebben staan, en bijna op platte sloffen staat....:w
 
Eehm... Op de scooter maak ik genoeg meters... We hebben hem wel eens uitgelaten in de polder hier, maar ik moet zeggen dat ik het laatste jaar eigenlijk niet meer gereden heb.

Om die reden ook lekker in de minder snelle klasse ingeschreven... We kunnen altijd upgreaden... Een klasse lager gaan halverwege de dag lijkt me niks
 
Status
Not open for further replies.