Daar vergis je je lelijk in, de meeste vrachtwagens staan eerder stil dan de gemiddelde auto, en de gemiddelde auto staat eerder stil dan welke motor ook.
De verklaring is redelijk simpel:
Gewicht/massa, aantal wielen, contactoppervlak van de banden, geremde wielen.
Gewicht/massa: Zonder gewicht kun je geen gebruik maken van de goede banden (Die je hopelijk) hebt, m'n buurman denkt ook zo simpel en gebruikt meestal z'n achterrem, redenatie: waarom hebben dikke motoren dan zo'n brede achterband8P
Aantal wielen: 4 is meer als 2 (Die ook nog eens ronder zijn), 8, 12, 16 is al helemaal meer.
contactoppervlak van de banden: Het is allemaal weinig, maar meer is beter.
Geremde wielen: Auto's remmen over het algemeen alleen met de voorste 2 wielen, motors kunnen met beide wielen remmen, maar het voorste wiel zorgt voor de meeste remkracht (Check GP races, daar komt het achterwiel vaak net van de grond los omdat ze gigantisch hard met de voorrem remmen).
Een vrachtwagen heeft meestal meer dan 2 geremde wielen als het goed is.