Motor en motorrijden #6

Status
Not open for further replies.
zijn ook speciale dingen voor te vinden,
quickshifter genaamd, sluit je aan op je schakelpedaal, geef je de tik veert die quickshifter in en schakel die 1 rpm de ontsteking uit dus eigenlijk zelfde effect als koppeling enkel anders...
 
Danny's nieuwe racer:

2na8kt4.jpg


Kon het niet laten om er een foto van te maken :P erg flauw... i know
 
@Willy:
Noob, wist je nie dat hilltech in kaatsheuvel zat?
Ben er zo'n 2x per maand, met de R1 van m'n pa op de bank bietje beter afstellen enzo.

@Algemeen:
Op wat voor wegen rijden jullie meestal?

Ik meestal op de dijkjes en gewoon lekker binnendoor.
Lekker sturen dus.
 
Ja, was ook nog een topic over schakelen zonder koppeling op mf, daar waren meerdere opinies, dat het toch wel weer voor vermeerderde slijtage kon zorgen. Maar anderen zeiden dat als je het goed doet, het gewoon kan.

M'n pa heeft van het weekend nog effe een nieuwe motor gekocht,
een Yamaha FJR 1300 uit 2005/2006 volgens mij.
Hij had eerst een yamaha Dragstar 1100, moet hij nu nog even 2 weken mee doen en dan krijgt hij z'n nieuwe bike :D
 
isch nie goe nee. daarom ga ik ook geen japanse toerenknaller kopen, want ik ken mezelf, ben ik het zo weer kwijt. wil nog steeds een monster of een ss nuda..
Met zo'n monster duurt het 10min langer voor je het kwijt bent wil je zeggen :D
Het zal je maar 100 km van huis gebeuren :D

Gewoon geschakeld zonder koppeling neem ik aan? (en zo min mogelijk)
Het is me wel 2x een 60km van huis overkomen, midden in Oss.
Dan is het wel ff behelpen :P
Maar de startmotor slingert m ook wel weer aan als het moet :X
Sindsdien motoren met hydraulische koppeling, kan die kutkabel tenminste niet meer knappen.
:o kan je schakelen zonder te ontkoppellen ?
zal het blok wel niet leuk vinden lijkt mij.
Eitje, hoewel dat een beetje afhankelijk is van de motor (met mn NX, VF en GSX kon het prima, met mn VFR gaat het minder goed).
Ja, was ook nog een topic over schakelen zonder koppeling op mf, daar waren meerdere opinies, dat het toch wel weer voor vermeerderde slijtage kon zorgen. Maar anderen zeiden dat als je het goed doet, het gewoon kan.
Opschakelen is geen enkel probleem, als je dat goed doet is er eerder minder slijtage dan meer.
Terugschakelen is een stuk lastiger om goed te doen.
 
nee, ik zie nou niet echt concurentie :*
Ik wil er wel een paar euro voor neerleggen als jij op een kwartmijl voor hem eindigd.. :*

En met mijn auto moet ik echt niet schakelen zonder te koppelen overigens.. Eruit moet ik al HEEL hard tegen mn pook meppen. Erin krijgen? Noway!
 
Btw, hoe praat ik zoveel mogelijk van een fiets af als die gast absoluut niet wil beginnen met een prijs te zeggen. Vraagt telkens wat mijn uiterste prijs is. Maar als ik die noem zegt ie dat ie daarvoor niet eens meer hoeft te onderhandelen ;) haha
 
Gewoon laag inzetten. Als hij geen prijs wilt zeggen kan jij het openingsbod doen. Natuurlijk een stuk lager dan wat hij wilt, en dan kom je er snel genoeg achter wat zijn prijs ongeveer is.
 
Ik wil er wel een paar euro voor neerleggen als jij op een kwartmijl voor hem eindigd.. :*

En met mijn auto moet ik echt niet schakelen zonder te koppelen overigens.. Eruit moet ik al HEEL hard tegen mn pook meppen. Erin krijgen? Noway!




Wat is zn tijd?

std r1 doet er 10,023 over
 
Hij deed er vorig jaar nog een kleine 11 over.. In de praktijk dus. Weet niet hoe theoretisch de tijd van die R1 is. Waarschijnlijk onder ideale omstandigheden? Eind snelheid van de R1 zal ook velen malen hoger liggen.. Ding van mn pa wil niet echt meer met 200+ i.v.m. aerodynamica. Maar daarom ben ik wel benieuwd :) Denk dat het niet ver uit elkaar zal liggen..
 
M'n pa heeft van het weekend nog effe een nieuwe motor gekocht,
een Yamaha FJR 1300 uit 2005/2006 volgens mij.
Hij had eerst een yamaha Dragstar 1100, moet hij nu nog even 2 weken mee doen en dan krijgt hij z'n nieuwe bike :D

Leuke ouwe mannen fiets :D me pa heeft er ook 1tje.
145pk :) wel best dure fiets ook :X

Btw, hoe praat ik zoveel mogelijk van een fiets af als die gast absoluut niet wil beginnen met een prijs te zeggen. Vraagt telkens wat mijn uiterste prijs is. Maar als ik die noem zegt ie dat ie daarvoor niet eens meer hoeft te onderhandelen ;) haha

Ik bood 500,- onder de vraagprijs van 5000,- dan geeft hij vanzelf wel een tegenbod wat bij mij 4800,- was, heb hem voor 4700,- meegenomen..
 
Hij deed er vorig jaar nog een kleine 11 over.. In de praktijk dus. Weet niet hoe theoretisch de tijd van die R1 is. Waarschijnlijk onder ideale omstandigheden? Eind snelheid van de R1 zal ook velen malen hoger liggen.. Ding van mn pa wil niet echt meer met 200+ i.v.m. aerodynamica. Maar daarom ben ik wel benieuwd :) Denk dat het niet ver uit elkaar zal liggen..

Kappen schelen wel een hoop dan :) 200 zit je zo namelijk met zon ding normaal (en met crosshelm voelt dat aan als 400:X )
 
Idd dat scheelt echt zo veel :P

Ik merkte het al met mijn motor en met die waar ik op les... Met een klein beetje wind waai je met 80 al van die les motor af... En anders kan je gewoon lekker achter je kuipje gaan zitten :D Wat overigens wel moet als je beetje gas geeft omdat je er anders ook afvalt.. Is niet voor nix dus :P
 
Ik bood 500,- onder de vraagprijs van 5000,- dan geeft hij vanzelf wel een tegenbod wat bij mij 4800,- was, heb hem voor 4700,- meegenomen..
Dan was die al behoorlijk scherp geprijst. Maar deze vraagprijs is absurd hoog en dat weet ie zelf ook..
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top