Motor en motorrijden #4

Status
Not open for further replies.
Was zo'n slet die uit een uitrit komt zonder te kijken. Was gelukkig geen tegemoetkomend verkeer :X

Gvd dit soort dingen weerhouden me ervan om te gaan motorrijden.
Lijkt me echt heel leuk, alleen het is behoorlijk gevaarlijk. Mijn ouders wilden niet dat ik scooter ging rijden en ook geen motor. Scooter is al gebeurd, motor ws ook :p

Het heeft toch wel een voordeel als je al een tijd je autorijbewijs hebt? Of start je als je begint met motorrijden op 0?
 
als je wat jaren in de auto zit heb je misschien meer inzicht in hoe een koekblikker in bepaalde situaties zou handelen.
maar kwa rijden begin je wel redelijk richting 0 punt ja.
 
http://www.easyparts.nl/showarticles/0-4-295-692-190/Richting-aanwijzer-sets-Compleet.html

:p

gewoon een cheap setje kleine raw's.
welke idioot betaalt er nou weer 60 euro voor een knipperlichtje:X

Probleem is dat de cheape setjes er ook gelijk cheap uitzien. Das wat minder. Die arrows van 45e zijn wel ok, maar ja, das ook al weer 45e :rolleyes:

Gvd dit soort dingen weerhouden me ervan om te gaan motorrijden.
Lijkt me echt heel leuk, alleen het is behoorlijk gevaarlijk. Mijn ouders wilden niet dat ik scooter ging rijden en ook geen motor. Scooter is al gebeurd, motor ws ook :p

Het heeft toch wel een voordeel als je al een tijd je autorijbewijs hebt? Of start je als je begint met motorrijden op 0?

Ach, het zal vast wel een keer fout gaan. Het begint nu weer lekker weer te worden, denk dit weekend of misschien morgen mn jaarkaart voor de ring ophalen, dan kan ik daar lekker sturen :W
 
als je wat jaren in de auto zit heb je misschien meer inzicht in hoe een koekblikker in bepaalde situaties zou handelen.
maar kwa rijden begin je wel redelijk richting 0 punt ja.

De enige ervaring die ik heb qua schakelen was op een Derbi in Spanje en dat was geen succes :p

Wat zijn eigenlijk de eisen waar aan je moet voldoen bij het examen?
 
Vass.. Is jou voorwiel al los geweest van moeder aarde? BUITEN het poetsen! :p

Ja, maar niet bewust. Ik trok m open in zn 2 tijdens mijn 2e ritje. Toen schrok ik wel even. :p

Stunten etc is niks voor mij, misschien dat het later wel komt hoor. Maar ik zou mezelf eeuwig voor mijn kop slaan als ik door zoiets mijn bike zou verneuken. Op de scooter was ik ook altijd zuinig en nooit stunten.
 
Zoals ik al tegen je zei vassie.
Bochten zijn gevaarlijker dan bv een wheelie.
Er hoeft maar een steentje verkeerd te liggen bij een kneedown en je ligt.
Een steentje kan bij een wheelie geen kwaad!
 
Nou is het natuurlijk wel zo dat je bij een wheelie onnodig meer risico loopt. Bochten moet je sowiezo wel nemen :p
 
Bochten zijn gevaarlijker dan bv een wheelie.

Niet als je niet kan wheelien... (zoals ik :X )
Voor mijn gevoel sla ik al veel te snel achterover :p ik heb er gewoon het lef niet voor ook hoor moet ik zeggen.
 
een bocht gevaarlijkers als een wheely..
.. Niet als je niet kan wheelien.
dan is wheely toch al helemaal gevaarlijk en dus gevaarlijker als ik een bocht.

vat hem niet ?
 
een bocht gevaarlijkers als een wheely..
.. Niet als je niet kan wheelien.
dan is wheely toch al helemaal gevaarlijk en dus gevaarlijker als ik een bocht.

vat hem niet ?

Snap sowieso niet waarom dat een wheelie gevaarlijk zou zijn? :? Als je het probeert (leert) kan het wel, maar als het per ongeluk gaat (wat wel gebeurt bij ss) kan je nog altijd je koppeling inknijpen, gas loslaten of achterrem gebruiken.
 
Als je zon machine hebt dat die omhoog komt op het gas dan is het niet egt heel link, tenzij je geen zelf controle hebt oid.
 
Als het fout gaat denk je niet netjes na;
O ja! koppeling erop, en remmen.
dan lig je om voor je het weet :p

Niets is gevaarlijk op een motor, zolang je weet WAT je doet.
 
bij een wheelie kan je het nog controleren. Bij een kneedown niet.

Al glijdt je achterwiel, dan glijdt ie. en dan ben je weg
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top