This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Motor en Motorrijden #11

Status
Not open for further replies.
er zijn ktm's met elec start hoor.. je ziet ze telkens vaker.. gewoon fabrieks af met knipperlichten enzo... lijkt mij dat dat vrij betrouwbaar is? het is geen husqvarna 610 of een omgebouwde crosser ofzo?


Ik rijd ook geen 1000en kilometers het jaar.. alleen zomers met lekker weer even knallen...
 
ondertussen zijn er echt al veel sm's met kickstarter,
stamp 600cc maar eens aan, als je niet door de compressie komt ligt je voet in 2.

SM's zijn niet betrouwbaar, maar ach, motorrijden zonder sleutelen is neuken zonder een wijf, het kan, maar het is niet fijn :+
 
Een SM heeft wat meer onderhoud nodig als een SS , maar het is niet dat je dagelijks aan zo'n ding ligt te sleutelen , mits je natuurlijk geen gekke dingen gaat doen . Er zijn er zat bij die 10000 km alleen olie verversen , filters schoonmaken of vervangen en kleppen stellen . Dit alles zonder kapot te lopen .

@ wokkel : Met zoon startbedrag kan je best voor een husaberg650fe kijken . Die zijn aardig licht ( 110 kilo ) en hebben best een grapig vermogen ( +-60/65 pk ) . De modellen na 2004 is men algemeen goed over te spreken . Die modellen van husaberg zijn ook erg vet moet ik zeggen :W.
 
husaberg is best link hoor, minder betrouwbaar als ktm.

End at aankicken valt mee, dr is zoiets als een decompressie klep
 
oja, ik zou lekker kiezen voor een ktm 660smc. die zijn gewoon UBER

en ff een wijze raad voor iedereen die een ktm wil gaan kopen:

NIET bij een zogenaamde Peter uit Nuth kopen!
vent heeft geweldige advertenties op marktplaats staan, maar zowat iedereen die een bike bij hem koopt heeft drna problemen!
 
Ik ben een beetje rond aan het kijken voor 1e motor.

Max +- 2500 euro, maar wil wel iets wat een beetje normaal te rijden is.

ik zat te denken aan een oudere type gsx-r600/750 o.i.d maar ben benieuwd hoeveel vermogen etc die fietsen hebben.

Bestaat er ook een soort autoweek.nl alleen dan voor motoren ????? ik heb ff wat gezocht maar kan nog niks vinden, weten jullie zo'n site ?
 

2500 voor een gixxer is wel erg weinig hoor... of je moet er 1 uit 1980 willen ofzo :+

En ik denk dat je een www.motor-forum.nl meer hebt dan aan een site als bv autoweek.nl of iets. Daar kan je gewoon met al je vragen terecht. (je kent het idee )
 
zijn alleen maar met papieren geleverd :?

ja, en zoek er eens naar, kan je ergens wat vinden?
2de hands ben ik zoiets nog niet tegen gekomen.

dacht eens zo'n stuk gelezen te hebben op motorforum,
een gast die die invoerde via duitsland. om ze ook te laten keuren etc...
 
Die 250 was echt drama op de weg.. wat een zooi. je kan alleen maar plankgas als je leuk wil rijden, en dan nog is het klote om de bocht uit te komen.

rondje lwd en terug.. tank leeg, olie mixen etc...


Van mij mag die 2 takt rotzooi sterven



Ik wil gewoon een redelijk betrouwbare fabrieksaf sm.


Ik wil best om de zoveel tijd onderhoud er aan doen, maar geen zin om maadelijks het blok open te moeten halen.

Natuurlijk heb ik het liefst zon dikke husaberg oid idd... maar dat juist echte getunde sm's


Ik heb liever wat er tussen in.. een suzuki dr-z vind ik niks aan..

ik zal eens even op internet sneupen.
 
KTM LC4's zijn best betrouwbaar hoor.
Kwam laatst toevallig nog op een site, die man reed enduro's met een KTM LC4, 400cc.
Die ging dus gewoon ff 50 km heen en terug naar een enduro rit over de snelweg, en melde doodleuk dat hij constant 140 gereden had.

Als je een LC4 zonder vaage bijgeluiden met een lage KM stand koopt, en je houd het onderhoud gewoon goed bij, dan kun je er echt veel probleemloze KM's mee maken.

Het belangrijkste is gewoon zon 10km warmrijden voordat je hem echt lostrekt.
Als je KVS op temp is, is je olie dat nog niet, en warme olie is juist belangrijk om kapote big-end lagers e.d tegen te gaan.

Kijk anders eens op het offroad-SM gedeelte van Motor-forum, daar is ook zat te vinden kwa betrouwbaarheid.
 
ja, en zoek er eens naar, kan je ergens wat vinden?
2de hands ben ik zoiets nog niet tegen gekomen.

dacht eens zo'n stuk gelezen te hebben op motorforum,
een gast die die invoerde via duitsland. om ze ook te laten keuren etc...

af en toe komt er wat langs
 
Te makkelijk om op in te gaan natuurlijk.... :+

Dacht hetzelfde.. :+

Prijs voor nieuwe bandjes aangevraagd via mijn pa (met zijn connecties :+) Maar gaat bij die dealer 400 euro kosten inclusief monteren/uitlijnen...

Op internet 267 euro voor bandjes Komt dan natuurlijk nog wat montage kosten bij, maar neem dan gewoon los mijn velgen mee...

Vind het toch bak met geld 400 voor setje bandjes... Kan je leuke dingen van doen Maar met die bandjes kan je ook leuke dingen doen..

Ohja ga voor de MPP 2ct's... zijn 15 euro duurder dan normale MPP dus kan ik t ook niet voor laten
 
Status
Not open for further replies.