Big B NRG said:Als eerste; Mina speed is altijd 80 mm. Pia speed is 85 mm.
Ten tweede; Met een pia speed op 80 mm as valt ook 20 pk te halen. Getuned dat wel, maar het bewijs is er. [heb de grafiek hier liggen]
Ook ben ik er nog niet helemaal overuit waarom er eigenlijk 85 mm assen bestaan. De voordelen die een 85 mm as geeft vind ik zijn geld niet waard.
Er zijn andere [goedkopere] manieren om aan meer vermogen te komen.
A-Bizar said:als we zo gaan praten heb ik er ook nog wel een paar...
met een 85mm drijfstang word regelmatig de 21 gepasseerd met een std speed...
Met een 85mm drijfstang word er 22.6 gescoord met een tuned evo...
Dus vind je reactie net zo loos als die van mij nu.
Big B NRG said:Misschien wordt er ook 22.6 gescoord met een 80mm drijfstang?
Big B NRG said:En ik heb nog geen std speed (oud model) over de 21 zien gaan..
Big B NRG said:edit: Het was alleen om aan te geven, wat het nut ervan is.
rs-ruud said:cross van de jager reed toch ook op 80 mm as?
rs-ruud said:cross van de jager reed toch ook op 80 mm as?
Ik zou dus zeggen,A-Bizar said:wat ik bedoel te zeggen is dat het smijten met pk's geen bewijs is of het wel of geen invloed heeft.
Dat is van zoooveel factoren afhankelijk...
Slome said:Ik zou dus zeggen,
neem 2 blokken:
Std EVO 70
Standaard carters (voor het vergelijk, bij tunen zit er altijd verschil tussen 2 setjes)
Evo 70 pijp
80mm as
Speed zuiger
Std EVO 70
Std Carterss
Evo 70pijp (zelfde als op andere blok, overschroeven. Cilinder overschroeven)
MHR Cross zuiger, 85mm drijfstang
En ga verschil bekijken op een geblokkeerde run.
Let wel, enige verschil tussen die 2 blokjes moet dus de drijfstang + zuiger zijn
Volgens mij ga je een aanzienlijk verschil in vermogenscurve krijgen (lees: vermogen bij verschillende toerentallen).
'rs-ruud said:enig id hoeveel rpm die draait?
Slome said:Ik zou dus zeggen,
neem 2 blokken:
Std EVO 70
Standaard carters (voor het vergelijk, bij tunen zit er altijd verschil tussen 2 setjes)
Evo 70 pijp
80mm as
Speed zuiger
Std EVO 70
Std Carterss
Evo 70pijp (zelfde als op andere blok, overschroeven. Cilinder overschroeven)
MHR Cross zuiger, 85mm drijfstang
En ga verschil bekijken op een geblokkeerde run.
Let wel, enige verschil tussen die 2 blokjes moet dus de drijfstang + zuiger zijn
Volgens mij ga je een aanzienlijk verschil in vermogenscurve krijgen (lees: vermogen bij verschillende toerentallen).
Sander said:'
LFB?
of het nu 13.500, 14.000 of 14.5000 is... Je weet er geen reet meer of minder van, en je zal er zelf geen pk's meer door behalen...
Dus jah... beetje loze vraag denks :X?
A-Bizar said:wat ik bedoel te zeggen is dat het smijten met pk's geen bewijs is of het wel of geen invloed heeft.
Dat is van zoooveel factoren afhankelijk...