joop timmer said:waarom word je zuigersnelheid lager? je behoud dezelfde slag. en met een 85mm drijfstang heb je minder carterdruk wat mij nadelig lijkt. Je hebt wel minder slijtage aan zuiger/cilinder. maar of dat zou zoveel uitmaakt vraag k me af.
Aerox-Evo70 said:behalve dat je timing wat verandert en je zuigersnelheid lager wordt verandert er niet zoveel...
slag blijft hetzelfde (39,3mm)
er is met de search vrij veel te vinden over rijden met 85mm drijfstang.
Roy... said:als je een cross cilinder en een 85mm drijfstang erop zet krijg je toch een hoger cartervolume ?
Hans F. said:Timing veranderd wel, net als zuigersnelheid, bij een andere drijfstanglengte. Als je niet snapt waarom, dan teken je het maar uit.
Ultimate Area said:die xsh runnern heeft het ook, een ophoogplaat van 5mm
melf #50 said:dat is wanneer de slag veranderd...
je veranderd eigenlijk alleen maar het bevestigingspunt van de pistonpen...
Alleen als je een normale zuiger gebruikt veranderd je timing. Als je een zuiger gebruikt waar de pistonpen 5mm hoger zit, veranderd er echter niets. Ook niet in de zuigersnelheid. Ipv een andere zuiger kun je natuurlijk ook de cilinder 5mm ophogen.. maar dan past je pijp niet meer lekker.Hans F. said:Timing veranderd wel, net als zuigersnelheid, bij een andere drijfstanglengte. Als je niet snapt waarom, dan teken je het maar uit.
raven stalker said:dewd jij hebt het over de slag, dus de diameter van de krukaswangen waardoor de op en neer gaande beweging van de zuiger langer wordt, als je het smallend hoger in de zuiger zet en een langere drijfstang verander je niets
EDIT/de diameter van de krukwangen blijft wel het zelfde.
we hebben het wel over mina, en voor zover ik weet was een jaar geleden sowieso de cilinder nog hetzelfde!MHRntt said:Er zit wel degelijk verschil in timing. Reken het maar es uit. Zal ong een graden schelen.
Tegenwoordig zit er toch wel verschil tussen de speed en de cross. Was toch alleen bij de oude versie dat het gelijk was?