Jules
Banned
hey mensen,
het kan zijn dat ik iets ontzettend over het hoofd zie maar toch wil ik het proberen.
we beperken ons even tot minarelli.
je hebt de MHR SPEED en de MHR CROSS cilinder, het schijnt dat de timingen gelijk zijn en het dus exact dezelfde cilinder is.
het enige verschil zou zijn de langere drijfstang bij de cross, en dat het gat van de zuiger (voor pistonpen) hoger zit.
dit heeft dus ongetwijfeld invloed op hoe de cilinder presteerd, en ik heb me er eerlijk gezegt niet in verdiept wat nou precies de veranderingen erdoor zijn.
maar stel nou, je pakt een evo(ik noem maar wat), doet er een cross zuiger in, en een langere drijfstang(85mm dus) (uiteraard pas je aan wat aangepast hoort te worden zoals de kop)
wat zou hiervan het resultaat kunnen zijn?
verder nog een klein iets,
boring x slag = aant cc's
maar als je een langere drijfstang monteerd, verleng je de slag dan nou eigenlijk?
want dan zou je denken dat een cross volgens die theorie meer cc zou hebben door de langere slag in die cilinder, of denk ik nou helemaal verkeerd op de late avond?
het kan zijn dat ik iets ontzettend over het hoofd zie maar toch wil ik het proberen.
we beperken ons even tot minarelli.
je hebt de MHR SPEED en de MHR CROSS cilinder, het schijnt dat de timingen gelijk zijn en het dus exact dezelfde cilinder is.
het enige verschil zou zijn de langere drijfstang bij de cross, en dat het gat van de zuiger (voor pistonpen) hoger zit.
dit heeft dus ongetwijfeld invloed op hoe de cilinder presteerd, en ik heb me er eerlijk gezegt niet in verdiept wat nou precies de veranderingen erdoor zijn.
maar stel nou, je pakt een evo(ik noem maar wat), doet er een cross zuiger in, en een langere drijfstang(85mm dus) (uiteraard pas je aan wat aangepast hoort te worden zoals de kop)
wat zou hiervan het resultaat kunnen zijn?
verder nog een klein iets,
boring x slag = aant cc's
maar als je een langere drijfstang monteerd, verleng je de slag dan nou eigenlijk?
want dan zou je denken dat een cross volgens die theorie meer cc zou hebben door de langere slag in die cilinder, of denk ik nou helemaal verkeerd op de late avond?