melf #50 said:slechter oppakken komt niet door de schijf iig..
ik werk vaker aan een rotende machine die mooi vanaf 9000 tpm oppakt t/m 16.000 mooi doorloopt , als je maar in het goeie toerengebied zit is het goed , het ding wil zelf gewoon op laag toeren wel lopen hoor...
wat met een rotende machine wel zo is dat er bijna geen massa op de krukas zit en je m dus vrij veel toeren moet laten draaien om m aan de gang te houden (+3000 ong) maar oppakken doet ie hoor! en dat wil op een scooter ook prima , alleen zal het verschil minimaal zijn maar het is nog nooit geprobeerd dus valt ook weinig van te zeggen. als ik het hier zo hoor zijn er mensen bang van een roternde inlaat ofzo :? , het bijt niet
ABT said:Een machine met een RI vervuilt bij lage toeren veel meer dan een "MI" blok, doordat de inlaattiming bij lage toeren te hoog is, bij een membraan is dit variabel.
En omdat je bij de start (ongemerkt) toch redelijk lang laag in toeren staat te draaien pakt hij slechter op, en ja dit heb ik al vaak zien gebeuren .....
De roterende inlaat stamt uit de tijd dat de membraanplaten nog van staal waren of één of ander fout kunststof, maar de materialen zijn nu zo veel beter dat je met een membraanblok hetzelfde vermogen kan halen en je geen last meer hebt van de vaste inlaattiming van de schijf.
Dus ik ben niet bang voor een roterende inlaat, ik vind het alleen achterhaald(Ik zeg niet dat ik die blokjes niet goed vind lopen ofzo )
r0bert said:Nu we toch over membraan'tjes bezig zijn ook een vraag van mij mbt de kleppen.
http://www.euroscooters.nl/shop/index.php/cPath/31
Wat bedoelen ze met 45gr en 90gr kleppen ?
ABT said:Een machine met een RI vervuilt bij lage toeren veel meer dan een "MI" blok, doordat de inlaattiming bij lage toeren te hoog is, bij een membraan is dit variabel.
En omdat je bij de start (ongemerkt) toch redelijk lang laag in toeren staat te draaien pakt hij slechter op, en ja dit heb ik al vaak zien gebeuren .....
De roterende inlaat stamt uit de tijd dat de membraanplaten nog van staal waren of één of ander fout kunststof, maar de materialen zijn nu zo veel beter dat je met een membraanblok hetzelfde vermogen kan halen en je geen last meer hebt van de vaste inlaattiming van de schijf.
Dus ik ben niet bang voor een roterende inlaat, ik vind het alleen achterhaald(Ik zeg niet dat ik die blokjes niet goed vind lopen ofzo )
r0bert said:En wat is het verschil dan ?
el bandino said:ook is membraan veel goedkoper voor de fabriek om te ontwerpen en qua grondstof enzo ook.
je hebt bij membraan ook geen belasting op de krukas
melf #50 said:van onderuit oppakken wil prima hoor , zo op de bok gaat ie van 3000 in 1 keer naar 16 hoor.. met warmdraaien wil dat prima.
op een scooter wil dat ook wel hoor , een scooter pakt immers niet bij 3000 tpm aan.
Big B NRG said:Nee, dat is juist het probleem, dat ze er voorlopig alleen voor mina zijn.
Joël said:Kom op nou, daar draait een doorgewinterde beuner zijn hand toch niet voor om?
Kwestie van spacer maken/ carter schuin affrezen en de doorlaat vergroten.