Membraan vorm

melf #50 said:
slechter oppakken komt niet door de schijf iig..

ik werk vaker aan een rotende machine die mooi vanaf 9000 tpm oppakt t/m 16.000 mooi doorloopt , als je maar in het goeie toerengebied zit is het goed , het ding wil zelf gewoon op laag toeren wel lopen hoor...

wat met een rotende machine wel zo is dat er bijna geen massa op de krukas zit en je m dus vrij veel toeren moet laten draaien om m aan de gang te houden (+3000 ong) maar oppakken doet ie hoor! en dat wil op een scooter ook prima , alleen zal het verschil minimaal zijn maar het is nog nooit geprobeerd dus valt ook weinig van te zeggen. als ik het hier zo hoor zijn er mensen bang van een roternde inlaat ofzo :? , het bijt niet :P

Een machine met een RI vervuilt bij lage toeren veel meer dan een "MI" blok, doordat de inlaattiming bij lage toeren te hoog is, bij een membraan is dit variabel.

En omdat je bij de start (ongemerkt) toch redelijk lang laag in toeren staat te draaien pakt hij slechter op, en ja dit heb ik al vaak zien gebeuren .....

De roterende inlaat stamt uit de tijd dat de membraanplaten nog van staal waren of één of ander fout kunststof, maar de materialen zijn nu zo veel beter dat je met een membraanblok hetzelfde vermogen kan halen en je geen last meer hebt van de vaste inlaattiming van de schijf.

Dus ik ben niet bang voor een roterende inlaat, ik vind het alleen achterhaald :p (Ik zeg niet dat ik die blokjes niet goed vind lopen ofzo :) )
 
ABT said:
Een machine met een RI vervuilt bij lage toeren veel meer dan een "MI" blok, doordat de inlaattiming bij lage toeren te hoog is, bij een membraan is dit variabel.

En omdat je bij de start (ongemerkt) toch redelijk lang laag in toeren staat te draaien pakt hij slechter op, en ja dit heb ik al vaak zien gebeuren .....

De roterende inlaat stamt uit de tijd dat de membraanplaten nog van staal waren of één of ander fout kunststof, maar de materialen zijn nu zo veel beter dat je met een membraanblok hetzelfde vermogen kan halen en je geen last meer hebt van de vaste inlaattiming van de schijf.

Dus ik ben niet bang voor een roterende inlaat, ik vind het alleen achterhaald :p (Ik zeg niet dat ik die blokjes niet goed vind lopen ofzo :) )


ook is membraan veel goedkoper voor de fabriek om te ontwerpen en qua grondstof enzo ook.

je hebt bij membraan ook geen belasting op de krukas
 
ABT said:
Een machine met een RI vervuilt bij lage toeren veel meer dan een "MI" blok, doordat de inlaattiming bij lage toeren te hoog is, bij een membraan is dit variabel.

En omdat je bij de start (ongemerkt) toch redelijk lang laag in toeren staat te draaien pakt hij slechter op, en ja dit heb ik al vaak zien gebeuren .....

De roterende inlaat stamt uit de tijd dat de membraanplaten nog van staal waren of één of ander fout kunststof, maar de materialen zijn nu zo veel beter dat je met een membraanblok hetzelfde vermogen kan halen en je geen last meer hebt van de vaste inlaattiming van de schijf.

Dus ik ben niet bang voor een roterende inlaat, ik vind het alleen achterhaald :p (Ik zeg niet dat ik die blokjes niet goed vind lopen ofzo :) )

van onderuit oppakken wil prima hoor , zo op de bok gaat ie van 3000 in 1 keer naar 16 hoor.. met warmdraaien wil dat prima.
op een scooter wil dat ook wel hoor , een scooter pakt immers niet bij 3000 tpm aan.

een roterende inlaat was er al een hele poos voor dat er membraan was btw..
 
el bandino said:
ook is membraan veel goedkoper voor de fabriek om te ontwerpen en qua grondstof enzo ook.

je hebt bij membraan ook geen belasting op de krukas

bij roterende inlaat heb je ook vrijwel geen belasting.. zelfde als met of zonder waterpomp ,dat verschil verneem je niet , en een rotende schijf draaid zeker lichter dan een waterpomp..

ik ga nu iig definitief een roterende inlaat op een piaggio blok maken , wou eigenlijk Minarelli doen maar dat is moeilijker , word een beetje werk maar we zullen zien , het word waarschijnlijk wel 50cc en niet 70 maar dat zie ik nog wel.
 
melf #50 said:
van onderuit oppakken wil prima hoor , zo op de bok gaat ie van 3000 in 1 keer naar 16 hoor.. met warmdraaien wil dat prima.
op een scooter wil dat ook wel hoor , een scooter pakt immers niet bij 3000 tpm aan.

"Op de bok"

Dat zegt toch geen reet Melf, pas als je ermee gaat rijden (lees: onder belasting) zie je het verschil.

Feit blijft gewoon dat als je de timing optimaliseert voor 14000+ toeren -om hetzelfde vermogen te halen als met een membraan- dat je onderin gewoon verliest. Logisch, met een dergelijke timing blijft er bij lage toeren nauwelijks lucht in de cilinder en verzuipt ie sneller.

Als de roterende inlaat een voordeel biedt is het op en na topvermogen, maar bij lage toeren ga je gegarandeerd inleveren. Of het totaalplaatje dan nog winst oplevert is een kwestie van testen...
 
Ja het mooiste is natuurlijk een dubbelschijf systeem.

Maar dan kan je beter aan de slag gaan met variabele nokkenasjes met een klep.
 
naja , het word gestest , zal nog wel ff duren , moet eerst nog behoorlijk wat uurtjes gaan draaien :p

@joel , je kunt met de machine op een behoorlijk laag toerental wegrijden , en je kunt m gewoon op zo'n 3/4000 tpm vasthouden en hij loopt dan niet vol , hij pakt wel pas bij 9.500/10.000 pas echt goed op maar vollopen echt niet.

mja , we zullen zien , het word wel met 70cc btw , anders moet ik WEER een nieuwe cilinder kopen :P

maar zullen we het nu dan maar weer echt over membranen gaan hebben dan ?
gaat steeds meer offtopic..
 
Big B NRG said:
Nee, dat is juist het probleem, dat ze er voorlopig alleen voor mina zijn.

Kom op nou, daar draait een doorgewinterde beuner zijn hand toch niet voor om?

Kwestie van spacer maken/ carter schuin affrezen en de doorlaat vergroten.
 
Joël said:
Kom op nou, daar draait een doorgewinterde beuner zijn hand toch niet voor om?

Kwestie van spacer maken/ carter schuin affrezen en de doorlaat vergroten.


Beuner? :| :P

Nee opzich heb je wel gelijk natuurlijk..maar dan zul je zien, ben ik leuk bezig met dat membraan/blok, staat er op het forum:

V-Force Membraan PIAGGIO!!!

Dus ik maak wel een eigen v-force membraan voor piaggio :+
 
ik heb iig al 1 besteld voor minarelli , de vraag is alleen of het werkt..

Mja , ik heb een VL14,std en Stage6 v-force dan , we zullen wel weer zien
 
ik ga m gebruiken voor mina idd. ik heb nog 2 carters (mina) liggen , en ik heb een membraan liggen voor piaggio , ik wil eens kijken of dat gemakkelijk pas te maken is , dat is precies andersom wat jij wilt :P
 
Back
Top