ABT
Boers Engineering
melf #50 said:slechter oppakken komt niet door de schijf iig..
ik werk vaker aan een rotende machine die mooi vanaf 9000 tpm oppakt t/m 16.000 mooi doorloopt , als je maar in het goeie toerengebied zit is het goed , het ding wil zelf gewoon op laag toeren wel lopen hoor...
wat met een rotende machine wel zo is dat er bijna geen massa op de krukas zit en je m dus vrij veel toeren moet laten draaien om m aan de gang te houden (+3000 ong) maar oppakken doet ie hoor! en dat wil op een scooter ook prima , alleen zal het verschil minimaal zijn maar het is nog nooit geprobeerd dus valt ook weinig van te zeggen. als ik het hier zo hoor zijn er mensen bang van een roternde inlaat ofzo :? , het bijt niet
Een machine met een RI vervuilt bij lage toeren veel meer dan een "MI" blok, doordat de inlaattiming bij lage toeren te hoog is, bij een membraan is dit variabel.
En omdat je bij de start (ongemerkt) toch redelijk lang laag in toeren staat te draaien pakt hij slechter op, en ja dit heb ik al vaak zien gebeuren .....
De roterende inlaat stamt uit de tijd dat de membraanplaten nog van staal waren of één of ander fout kunststof, maar de materialen zijn nu zo veel beter dat je met een membraanblok hetzelfde vermogen kan halen en je geen last meer hebt van de vaste inlaattiming van de schijf.
Dus ik ben niet bang voor een roterende inlaat, ik vind het alleen achterhaald (Ik zeg niet dat ik die blokjes niet goed vind lopen ofzo )