Membraan vorm

Hmm, ik denk, dat je vanaf een bepaald toerental geen kleppen nodig meer zult hebben, dus dat je een continue stroom hebt.

Echter zodra je onder dat toerental komt, zal het dood vallen.
 
melf #50 said:
als het zo zou zijn dat het membraan op 14.000 tpm niet meer sluiten zou je geen onderdruk hebben ..

dan kun je beter de platen eruit halen ;)

dus trek je conclusie. Zorg wel dat ie stationair 8000 rpm loopt :p

ofwel, met big b eens
 
Goh eindelijk mensen die ook zo gaan denken.
De reactie tijd van de kleppen is veel te lang voor het volledig sluiten bij bijv. 14k rpm
Daarbij heeft me nde expansie uitlaat dusdanig ontwikkelt dat deze een goede zuigende werking heeft.

En zal het een kwestie van testen zijn met welk doorlaat opp. je voldoende vulling krijgt per kruk ronde
 
volgens mij gaat aan 14 000 rmp het mengsel in constante stroom van carb naar spoelers, de membraanplaatjes gaan heus niet meer afsluiten. Ik zie ze niet direct in een seconde 233 keer open en toe gaan. Er is constante flow, dus probeer die baan mooi te maken zo dat de stroom gaan hindernissen ondervind. Je moet constante vinden van membraan. Want wanneer je weer naar stationair gaat moeten je membraan weer kunnen sluiten, maar ook kunnen open gaan.
 
JohnB said:
Goh eindelijk mensen die ook zo gaan denken.
De reactie tijd van de kleppen is veel te lang voor het volledig sluiten bij bijv. 14k rpm
Daarbij heeft me nde expansie uitlaat dusdanig ontwikkelt dat deze een goede zuigende werking heeft.

En zal het een kwestie van testen zijn met welk doorlaat opp. je voldoende vulling krijgt per kruk ronde


de expansie uitlaat was er al voor er membranen waren

een roterende inlaat heeft juist het voordeel dat de open en sluittiming van de schijf zo nauwkeurig is , dat zal wel niet voor niks zijn dacht je?
 
el bandino said:
volgens mij gaat aan 14 000 rmp het mengsel in constante stroom van carb naar spoelers, de membraanplaatjes gaan heus niet meer afsluiten. Ik zie ze niet direct in een seconde 233 keer open en toe gaan. Er is constante flow, dus probeer die baan mooi te maken zo dat de stroom gaan hindernissen ondervind. Je moet constante vinden van membraan. Want wanneer je weer naar stationair gaat moeten je membraan weer kunnen sluiten, maar ook kunnen open gaan.


en hier zit je al helemaal fout , het mengsel gaat niet direct naar de spoelers..
 
Je moet lezen , ik zeg dat de uitlaat doorontwikkelt is.

En wat heeft een inlaat schijf te maken met het membraan? NIETS
Want zo ver ik weet worden er in de 250cc GP klasse gewoon membranen gebruikt.
Juist omdat deze variabel zijn en waarschijnlijk een betere spoeling zullen hebben.

En waar gaat het mengsel heen dan? Het kan alleen de spoelers in. Er blijft een nevel hangen in het carter die ook gespoelt wordt , maar het meeste volume zal toch echt vrijwel direct de verbrandingskamer ingezogen worden.
 
Ik denk niet dat het onmogelijk is, maar wel zeer waarschijnlijk...
Je zult gewoon een aantal membranen moeten hebben en ermee op de testbank gaan testen, enigste manier om erachter te komen wat de juist verhouding is...
En vermogenswinst zit er cker in, 2pk is zelfs niet eens onmogelijk :)
 
Neo's OWNAGE said:
En vermogenswinst zit er cker in, 2pk is zelfs niet eens onmogelijk :)

En hoe kom je aan deze wijsheid :? Heb je soms testresultaten ?

Imo zal het 1e membraan het bestzijn werk doen, als je hem dan helemaal rond maakt(ook binnenin) zodat er een goede werveling ontstaat.
 
melf #50 said:
een roterende inlaat heeft juist het voordeel dat de open en sluittiming van de schijf zo nauwkeurig is , dat zal wel niet voor niks zijn dacht je?

dat kan dus ook een nadeel zijn, een constante stroom met veel druk lijkt me nuttiger dan zo 1 beroerde schijf die constant in de weg zit. ik kan me dus ook nog steeds bij ongeblazen motoren niet het nut van een schijf bedenken tegenover een membraan.

Dit zal wel een welles nietes verhaaldje worden verder. Als iedereen maar blij is met zijn wijsheid :p
 
RobinV said:
En hoe kom je aan deze wijsheid :? Heb je soms testresultaten ?

Imo zal het 1e membraan het bestzijn werk doen, als je hem dan helemaal rond maakt(ook binnenin) zodat er een goede werveling ontstaat.

Als ik testresultaten had, had ik het wel laten weten natuurlijk...
Maar deze wijsheid komt van een crossmotor tuner hier in assen, die als ie er tijd in stook ook ontzettend veel vermogen uit een scooterblok zou kunnen halen... maar dat is veelste kleinschalig werk voor hem.
Alleen weet ik dat hij wel eens aardige vermogentoenames heeft gehaald puur door een membraan...
 
Om even Neo's OWNAGE bij te helpen. Dit is bij een 125cc Crosser. Wellicht niet helemaal perfect, maar men kan wel enige vooruitgang zien.



Op deze grafiek is duidelijk te zien dat we meer bruikbaar koppel en vermogen hebben gekregen door het monteren van een door Henk Jager ,,HE-JA’’aangepaste V.Forge membraam.

Max. koppel van 22.5 Nm. Bij 11296 toeren en een max. vermogen van 37 PK bij 11778 toeren.

!!Let even op het brede verloop van de koppellijn.Op de volgende grafiek kun je zien wat we er uit halen wanneer we een stappentast doen,dit is een test met vol belaste motor op de bank!!



hotnews4.gif
 
melf #50 said:
en hier zit je al helemaal fout , het mengsel gaat niet direct naar de spoelers..


bij 14000toeren is dat bij ware een constate stroom

denk goed na, 14000toeren is immens snel
 
Die klepjes kunnen makkelijk met 233 Hz heen en weer gaan...

Verder is die vermogens toename bij een crosser natuurlijk veel meer als bij een scooter! 2 pk bij een scooter zou 10% winst betekenen... Dat zit er niet zo makkelijk in denk ik zo.

Op die HEJA grafiek zie je dan ook een winst van +/- 0,6-0,7 pk van std membraan t.o.v. HEJA getuned membraan van V-Force...
= 1,62-1,89% toename
 
Neo's OWNAGE said:
Als ik testresultaten had, had ik het wel laten weten natuurlijk...
Maar deze wijsheid komt van een crossmotor tuner hier in assen, die als ie er tijd in stook ook ontzettend veel vermogen uit een scooterblok zou kunnen halen... maar dat is veelste kleinschalig werk voor hem.
Alleen weet ik dat hij wel eens aardige vermogentoenames heeft gehaald puur door een membraan...

Als je een beetje logisch nadenkt is het ook wel logisch dat er winst zit in een membraan. Als je dan van verder denkt, kom je tot de conclusie dat een membraan een variabele inlaattijd heeft. Wat in de cross heel goed van pas komt. Omdat je bij een crosser ook over een breed toerengebied moet werken.

Een scooter of race motor, die vrijwel constant op een hoog toerental draait, neem 13 a 14, is het een stuk beter, om de timing af te stellen op dat toerental. Een inlaatschijf is daarbij nauwkeuriger af te stellen dan een membraan. Voor een sprintscooter is dit niet helemaal geschikt vanwege een aantal andere praktijk probleempjes.

En wat je zegt over die tuner in assen komt een beetje arrogant over. Soort van of hij zich te goed voelt om scooters te gaan doen. En je ziet waarschijnlijk over het hoofd dat het hoogtoerige aspect van 2-takt met zoveel dingen samenhangt. Niet alle 2-takt is zomaar 2-takt.

Wat betreft de diameter van het traject waar je mengsel door heen moet, moet je idd denk ik een ideale diameter vinden. Genoeg snelheid behouden om genoeg mengsel mee te krijgen. En zo groot mogelijke diameter vanwege de grotere weerstand, maar dus niet tenkoste van de snelheid.
Ff over die 250 GP gevallen, die aprilia gevallen zijn 2 x 125 V-twin met dubbelle roterende inlaat.
 
ik heb nog het vforce membraan gehad op mijn suzuki rm125, koste me toen in der tijd 310eur, op die stage 6 staat ook vforce 3, heeft er veel van weg, maar prijs 45eur
 
Back
Top