el bandino said:bij 14000toeren is dat bij ware een constate stroom
denk goed na, 14000toeren is immens snel
rs-ruud said:waarom is er dan al bewezen dat ie begint te zweven mbv stroob?
melf #50 said:dan zie je het membraan niet lijkt mij , mja ,boeie , zo heeft iedereen zijn theorieen erover , laten we verder ontopic gaan
paulyamaha said:Om even door te gaan op de roterende inlaat, Ik denk ook dat dat veel winst zou geven maar simpelweg bijna niet te realiseren is op een scooterblok.
Ook kan ik geen 1 motor of bromfiets bedenken die a fabriek roterende inlaat heeft, simpelweg omdat dit er arbeidsintensief is en je problemen hebt om een "normale"ontsteking te kunnen monteren.
Maar als je kijkt naar de 'van veen' kreidlers in de GP tijd, die hadden ook roterende inlaat 26mm carb 50cc en 25 pk bij 16000 rp/m. (krukas pk's ) Wat ook leuk om te weten is, is dat die cilinders allemaal uitgerust zijn met een ovale uitlaat poort.
paulyamaha said:Om even door te gaan op de roterende inlaat, Ik denk ook dat dat veel winst zou geven maar simpelweg bijna niet te realiseren is op een scooterblok.
Ook kan ik geen 1 motor of bromfiets bedenken die a fabriek roterende inlaat heeft, simpelweg omdat dit er arbeidsintensief is en je problemen hebt om een "normale"ontsteking te kunnen monteren.
Maar als je kijkt naar de 'van veen' kreidlers in de GP tijd, die hadden ook roterende inlaat 26mm carb 50cc en 25 pk bij 16000 rp/m. (krukas pk's ) Wat ook leuk om te weten is, is dat die cilinders allemaal uitgerust zijn met een ovale uitlaat poort.
melf #50 said:mja , tegenwoordig zijn roterende machines niet meer met ovale poort , in die tijd was er ook nog geen dubbele uitlaatpoort , dat kwam later wel.
ABT said:Die waren er in die tijd ookal, alleen kwam bij vVeen de ovale poort als beste uit de test, maar de Yamathi-cilinders hebben een ovale poort met fluiters.
Een roterende inlaat op je scooter maken gaat prima, alleen heeft het voor een sprinter totaal geen nut, het kost je eerder tijd dan dat het wat oplevert, omdat je of een scooter hebt die slecht oppakt, of je hebt minder vermogen dan een membraanblok omdat je inlaattiming te kort is.
Een membraan inlaat zoals hij op een piaggio/minarelli zit werkt perfect, en ik denk niet dat een andere inlaat veel op gaat leveren.
melf #50 said:inlaattiming kun je exact zelf bepalen (dat is een voordeel van een roterende schijf) door de schijf zo te maken als jij de timing wil hebben , no problemo
melf #50 said:slechter oppakken komt niet door de schijf iig..
ik werk vaker aan een rotende machine die mooi vanaf 9000 tpm oppakt t/m 16.000 mooi doorloopt , als je maar in het goeie toerengebied zit is het goed , het ding wil zelf gewoon op laag toeren wel lopen hoor...
wat met een rotende machine wel zo is dat er bijna geen massa op de krukas zit en je m dus vrij veel toeren moet laten draaien om m aan de gang te houden (+3000 ong) maar oppakken doet ie hoor! en dat wil op een scooter ook prima , alleen zal het verschil minimaal zijn maar het is nog nooit geprobeerd dus valt ook weinig van te zeggen. als ik het hier zo hoor zijn er mensen bang van een roternde inlaat ofzo :? , het bijt niet
melf #50 said:slechter oppakken komt niet door de schijf iig..
ik werk vaker aan een rotende machine die mooi vanaf 9000 tpm oppakt t/m 16.000 mooi doorloopt , als je maar in het goeie toerengebied zit is het goed , het ding wil zelf gewoon op laag toeren wel lopen hoor...
wat met een rotende machine wel zo is dat er bijna geen massa op de krukas zit en je m dus vrij veel toeren moet laten draaien om m aan de gang te houden (+3000 ong) maar oppakken doet ie hoor! en dat wil op een scooter ook prima , alleen zal het verschil minimaal zijn maar het is nog nooit geprobeerd dus valt ook weinig van te zeggen. als ik het hier zo hoor zijn er mensen bang van een roternde inlaat ofzo :? , het bijt niet