melf #50 said:als het zo zou zijn dat het membraan op 14.000 tpm niet meer sluiten zou je geen onderdruk hebben ..
dan kun je beter de platen eruit halen
JohnB said:Goh eindelijk mensen die ook zo gaan denken.
De reactie tijd van de kleppen is veel te lang voor het volledig sluiten bij bijv. 14k rpm
Daarbij heeft me nde expansie uitlaat dusdanig ontwikkelt dat deze een goede zuigende werking heeft.
En zal het een kwestie van testen zijn met welk doorlaat opp. je voldoende vulling krijgt per kruk ronde
el bandino said:volgens mij gaat aan 14 000 rmp het mengsel in constante stroom van carb naar spoelers, de membraanplaatjes gaan heus niet meer afsluiten. Ik zie ze niet direct in een seconde 233 keer open en toe gaan. Er is constante flow, dus probeer die baan mooi te maken zo dat de stroom gaan hindernissen ondervind. Je moet constante vinden van membraan. Want wanneer je weer naar stationair gaat moeten je membraan weer kunnen sluiten, maar ook kunnen open gaan.
Neo's OWNAGE said:En vermogenswinst zit er cker in, 2pk is zelfs niet eens onmogelijk
melf #50 said:een roterende inlaat heeft juist het voordeel dat de open en sluittiming van de schijf zo nauwkeurig is , dat zal wel niet voor niks zijn dacht je?
RobinV said:En hoe kom je aan deze wijsheid :? Heb je soms testresultaten ?
Imo zal het 1e membraan het bestzijn werk doen, als je hem dan helemaal rond maakt(ook binnenin) zodat er een goede werveling ontstaat.
melf #50 said:en hier zit je al helemaal fout , het mengsel gaat niet direct naar de spoelers..
Neo's OWNAGE said:Als ik testresultaten had, had ik het wel laten weten natuurlijk...
Maar deze wijsheid komt van een crossmotor tuner hier in assen, die als ie er tijd in stook ook ontzettend veel vermogen uit een scooterblok zou kunnen halen... maar dat is veelste kleinschalig werk voor hem.
Alleen weet ik dat hij wel eens aardige vermogentoenames heeft gehaald puur door een membraan...