This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Melf's Tomos schakelracer project

Luuk said:
Zozo jij hebt flink lopen verspanen! Was het geen idee geweest om met een radius beitel de hoeken af te werken? VliegtuigAlu aka 7075?
Ziet er goed uit?

de hoeken moeten juist hoekig blijven

Pronk said:
Zeer netjes Melf, ik had dit nooit achter jou gezocht! Heel erg goed bezig, ga zo door!

hoezo niet , ik doe veel meer dan je denkt hoor

ik houd mezelf zeer zeker wel bezig

ik vind 2 takt gewoon leuk.. en als je zelf dingen kunt maken is het alleen maar mooier , en sinds ik een draaibank heb geniet ik er echt van en zou m ook niet meer kunnen missen.

Lijkt me ook echt relaxt om een eigen draaibank te hebben...gaat er ook echt wel een keer komen. Ik blijf nog wel even doorgaan met de 2tact-ers

en aangezien ik nog een stukje over had heb ik er nog ff adapterplaatje van gemaakt , ipv de zware malossi uitvoering , die weegt 210 gram , die ik zelf gemaakt heb weegt 76 gram

dit is niet voor het project maar voor mijn racescootertje , mja , komt uit hetzelfde stuk alu dus hoort er een beetje bij

ik heb weleens geprobeerd met die zware plaat van malossi , maar op 50cc loopt dat echt gewoon stukken minder goed , pakt minder goed op

maar dat is toch ook de bedoeling van die plaat? dat als je uit de bocht komt dat je gelijk vol gas kan jenken, zonder op het achterwiel te rijden Toch..?

Groetjes..

Ben Dover said:
maar dat is toch ook de bedoeling van die plaat? dat als je uit de bocht komt dat je gelijk vol gas kan jenken, zonder op het achterwiel te rijden Toch..?

Groetjes..

als je 70cc hebt mischien

en dat heb je bij mij op staphorst vorigjaar afgekeken he

maar melf waarom heb je het centreer randje onder aan op de rotor er niet gemaakt? dat is nou juist het mooie van die dingen. dubbel centreren...

RoP#6 said:
en dat heb je bij mij op staphorst vorigjaar afgekeken he

maar melf waarom heb je het centreer randje onder aan op de rotor er niet gemaakt? dat is nou juist het mooie van die dingen. dubbel centreren...

was niet mogelijk , het materiaal was niet dik genoeg ,bovendien was ie dan zwaarder

kleine update op de eerste pagina

ik heb de carters gekotterd , de cilinder past nu in het carter.

koppelingstrommel nu :

er moeten alleen nog ff gleuven in waar de platen in vallen en een spiebaan

leuk project hoor!
wat is trouwens je doel ervan, gewoon hobby of probeer je nog iets neer te zetten?

Ziet er erg vet uit

wat voor materiaal is dat? Als het alu is.. ben je dan neit bang voor slijtage?