meisje uitschelden + 2 tegen 1 is zeer zwak!

Het gaat echt de verkeerde kant op gewoon en zolang je geen eigen rechter gaat spelen (hoe moeilijk het ook is) wordt het alleen maar erger en erger.

Als ik Marrokaanse jochies van een jaar of 12 al 'rapbattles' hoor houden bij mij in de buurt over nederlanders dit en nederlanders dat , dan vraag ik me echt af waar die haat van hun vandaan komt.

Persoonlijk denk ik gewoon dat ze ons een beetje mietjes vinden , op scholen worden ze heel rustig behandeld enzo, en als ze iets fout doen bv; "Hassan, wij zijn hier niet gewend om dingen zomaar te pakken".Hassan denkt dan ook "wat een debiel".In zijn cultuur had hij al lang een pak slaag gehad van een leraar oid.

Ze weten gewoon dat de gemiddelde nederlandse jongere niks terug durft te doen omdat ze bang zijn dat ze de hele familie op hun dak krijgen.De enige oplossing is gewoon als je meppen krijgt ze met een groepje vrienden evenhard terug te pakken.Nu voelen ze gewoon dat ze je alles kunnen flikken omdat bijna elke nederlander bang is....

Het is gewoon deels onze eigen fout, we zijn te tolerant en vooral te mild kwa optreden tegen jonge crimineeltjes.Als je al vanaf begin af aan al hard optreed is de kans groter dat ze op 15 jarige leeftijd zich bedenken dat je beter iets van je leven kan maken dan dat je pas begint met echte straffen als ze 17/18 jaar zijn...dan zijn ze meestal al tever het slechte pad op.

Je kan beter gewoon nu preventief te werk gaan (strenge straffen, strenger optreden oid.) dan dat het escaleert en er een soort oorlog ontstaat tussen nederlanders en allochtonen.
We moeten gewoon vertrouwen in elkaar zien te krijgen,hoe moeilijk het ook is...niet alleen vanuit de allochtone gemeenschap maar ook van ons.Het is vreemd maar ik denk dat de 1e oplossing is dat we gewoon van ons af moeten bijten,dan merken ze vanzelf wel dat ze echt niet alles kunnen maken....
 
Originally posted by Hilly
juist. en daar kent iedereen ook wel een paar persoonlijke voorbeelden van..

ow... :rolleyes:





nee, ik heb ook Marokkaanse vrienden, maar hoog opgeleid.... ze zijn meer op straat dan in de klas
 
Originally posted by Morpheus
Afgelopen weekend in Valkenburg soort gelijk iets meegemaakt

Vriendin van ons werd gefilmd door een groepje van 8 jongeren trokken der string omhoog e.d. der vriend zij der wat van kreeg gelijk daarop tikken. Mijn reactie was of dat normaal was en ging er tussen staan 4/5 tikken gehad met mn dronken kop. Binnen 2min was er politie maar geen spoor van die jongeren natuurlijk.. BTW dit waren ook buitenlanders, jammer dat het altijd zo gaat..

Hey dat was Loserhond! Op jacht naar kontpics 8P
 
Ik denk dat we voor het grootste deel dezelfde mening vormen over zulk soort situaties. Daarom denk ik dat het ook weinig zin heeft om een apart topic erover te openen. Het enige wat je gaat krijgen is opnaaierij en dergelijke.

Waarschijnlijk zijn we allemaal wijs genoeg om zelf een mening en mogelijk gevolg aan deze gang van zaken vast te kunnen koppelen. Ik denk iig niet dat we ooit hulp van hoger hand kunnen verwachten. Het lijkt me IMO zeer moelijk te regelen iig.

Een beter milieu begint vanuit jezelf. Trek je conclusie. ;)

Owja. Hoi btw. :P
 
Originally posted by -[inferno]-
en dan een ergheids graad ofzo, dus verbaal lastigvallen, echt mishandelen, stalken, niet-nederlands praten, stelen etc.

dan heb jij al een punt voor niet-nederlands praten 8P.. maar ff serieus volgens mij gaat dat niet werken.. plus mensen het land uit kicken gaat volgens mij ook niet zo makkelijk aangezien het gewoon nederlanders zijn..
 
Originally posted by mendophir
Hey dat was Loserhond! Op jacht naar kontpics 8P

:D

Mja, dat er 1 is die gaat filmen lijkt me al genoeg te zeggen dat ze uit zijn op ruzie.. En de politie, die maakt een notitie en die 'bellen' wel als ze meer weten aarzen..
 
Originally posted by Bas@Area


Het is gewoon deels onze eigen fout, we zijn te tolerant en vooral te mild kwa optreden tegen jonge crimineeltjes.Als je al vanaf begin af aan al hard optreed is de kans groter dat ze op 15 jarige leeftijd zich bedenken dat je beter iets van je leven kan maken dan dat je pas begint met echte straffen als ze 17/18 jaar zijn...dan zijn ze meestal al tever het slechte pad op.

Je kan beter gewoon nu preventief te werk gaan (strenge straffen, strenger optreden oid.) dan dat het escaleert en er een soort oorlog ontstaat tussen nederlanders en allochtonen.
We moeten gewoon vertrouwen in elkaar zien te krijgen,hoe moeilijk het ook is...niet alleen vanuit de allochtone gemeenschap maar ook van ons.Het is vreemd maar ik denk dat de 1e oplossing is dat we gewoon van ons af moeten bijten,dan merken ze vanzelf wel dat ze echt niet alles kunnen maken....

We zijn al de fout in gegaan toen we ze in 1e instantie hier ons land binnenlieten na Wo2, we hadden dit kunnen voorspellen ... en nu zitten we dus met de gebakken peren. Idd fout van de regering destijds, maar wat gebeurd is is gebeurd ... nu hopen dat de regering wel eens een goed besluit neemt
 
Originally posted by jelmer
dan heb jij al een punt voor niet-nederlands praten 8P.. maar ff serieus volgens mij gaat dat niet werken.. plus mensen het land uit kicken gaat volgens mij ook niet zo makkelijk aangezien het gewoon nederlanders zijn..

dat is het juist, tis hier gewoon te soft 8P
keihard optreden tegen tuig en ze gewoon eruit flikkeren, wedden dat de schrik er dan zo inzit dat ze allemaal braaf boekjes gaan lezen?

ff serieus, als de regering/politiek etc nou gewoon slim worden en de wetgeving zo aanpast dat het mag, ik bedoel laatst is een somalische collega van mij het land uitgezet, omdat ze naar 3 jaar beslisten of ie mocht blijven of niet...niet dus.

als dat zo schaamteloos en makkelijk gaat moeten ze ook best strenger kunnen worden, ze doen het alleen niet, en dan escaleert het (als je kijkt naar de afgelopen jaren is dit gewoon een FEIT) totdat de maat een keer vol is en we hier serieuze burgeroorlogen krijgen, en al het schorum met geweld eruit werken.
 
Originally posted by -[inferno]-
dat is het juist, tis hier gewoon te soft 8P
keihard optreden tegen tuig en ze gewoon eruit flikkeren, wedden dat de schrik er dan zo inzit dat ze allemaal braaf boekjes gaan lezen?

ff serieus, als de regering/politiek etc nou gewoon slim worden en de wetgeving zo aanpast dat het mag, ik bedoel laatst is een somalische collega van mij het land uitgezet, omdat ze naar 3 jaar beslisten of ie mocht blijven of niet...niet dus.

als dat zo schaamteloos en makkelijk gaat moeten ze ook best strenger kunnen worden.

Zit natuurlijk wel een verschil tussen 1 persoon en een miljoen personen.. Denk dat het tegen een hoop wetten ingaat om een hele bevolkingsgroep het land uit te zetten 8P.. En een wetgeving pas je ook niet zomaar aan..
 
en uit eigen ervaring moet ik ook zeggen, ik heb in mijn leven veeeeel vaker opstootjes oid. gehad met buitenlanders als met nederlanders, ik zeg niet dat ik hieruit gelijk bepaalde conclusies trek, maar dt is mijn eigen waarneming, en zelfs als ik dit zeg zullen er mensen zijn die roepen dat ik racistisch overkom :/
 
Originally posted by jelmer
Zit natuurlijk wel een verschil tussen 1 persoon en een miljoen personen.. Denk dat het tegen een hoop wetten ingaat om een hele bevolkingsgroep het land uit te zetten 8P.. En een wetgeving pas je ook niet zomaar aan..

natuurlijk kan het niet zomaar ff 123, dat snapt elke aap :*
maar zo zie ik het...
en ik heb het ook niet over hele bevolkingsgroepen...
 
Van de regering moet je het voorlopig niet hebben denk ik....
Ze zitten gewoon te ver van het dagelijks leven af.Sommige mensen van een wijk verderop hier geloven al niet wat er hier gebeurd....laat staan dat de politiek daar kennis van neemt.

Als die projecten van de overheid hebben allemaal geen zin.
Denk je dat een gast van 19 die dealt ermee kapt omdat er buurtvaders lopen , of dat hij de kans niet krijgt om iemand in elkaar te meppen omdat er buurtvaders lopen....

Gister nog bij B&W , waren er een paar marrokanen aan het woord en ze zeggen dat ze lopen te kloten omdat er te weinig buurthuizen zijn.Maar als ze dan een buurthuis hebben wordt deze na een maand of 4 gesloten omdat er gedealt en gevochten wordt en gestolen.Ze verpesten het ook deels voor zichzelf.
 
De politiek is zich terdege bewust van het probleem omtrent deze jongeren, en je leest er ook steeds meer over...

Bij ons in Weert is het qua uitgaan ook altijd hetzelfde... Elke week ruzie, en elke keer dezelfde tiepjes... Hoogstens de slachtoffers variëren qua afkomst... Pas geleden had zo'n malloot zelfs het lef een politieagent te slaan... Toen hebben ze hem toch even bewerkt met een gummi-knuppel... Hoe hard het ook klinkt, ik had graag op de 1e rij gestaan...
 
50min tijd 72 reply`s do i have to say more ?....

ik ga slapen in zo ver dat lukt, ben nog steed kokend en me oog begint aardig pijn te doen. Lees morgen weer verder, iedereen bedankt voor de steun :W


JeremY.
 
Originally posted by -[inferno]-

ff serieus, als de regering/politiek etc nou gewoon slim worden en de wetgeving zo aanpast dat het mag, ik bedoel laatst is een somalische collega van mij het land uitgezet, omdat ze naar 3 jaar beslisten of ie mocht blijven of niet...niet dus.

als dat zo schaamteloos en makkelijk gaat moeten ze ook best strenger kunnen worden, ze doen het alleen niet, en dan escaleert het (als je kijkt naar de afgelopen jaren is dit gewoon een FEIT) totdat de maat een keer vol is en we hier serieuze burgeroorlogen krijgen, en al het schorum met geweld eruit werken.

Kijk daar ga je de fout in...Somaliers zijn vluchtelingen....
Das een heel ander beleid dan de turken en marrokanen de we zelf hierheen hebben gehaald om voor ons te komen werken.
 
Originally posted by JeremY
50min tijd 72 reply`s do i have to say more ?....

ik ga slapen in zo ver dat lukt, ben nog steed kokend en me oog begint aardig pijn te doen. Lees morgen weer verder, iedereen bedankt voor de steun :W


JeremY.

Oja, das waar ook, kut voor je jeremy :) Pak ze hard terug zou ik zeggen
 
Tuurlijk zo zien een heleboel mensen het maar als het zo makkelijk kon waren er denk ik al een hoop mensen ons land uitgeschopt..

Verder ben ik het helemaal eens met wat bas@area zegt nederlandse jongeren zijn gewoon te soft.. nu praat ik natuurlijk niet over elke nederlander maar wel een hoop. Laatst was ik met een groepje marokanen bij een hangplekje (0wnutsj :P) kwam ook een meisje met de zin: "je denkt toch niet dat ik met een nederlander ga, zo'n lompe boer" ik had zoiets van WTF ik zit er bij.. :) maar heb wel even duidelijk gemaakt dat absoluut niet elke nederlander een boer is. Doordat ze weten dat Nederlandse jongeren weinig terug zullen doen op een paar na, zie je dat marokaanse jongeren zich toch wel erg machtig voelen overal.
 
Back
Top