Mijn mening over deze mensen zal ik maar niet te veel ventileren hier, maar ik mag 'ze' ook niet. Hoewel ik natuurlijk nu al weer de fout inga door ze te generaliseren. Er is gewoon een groep die het voor de rest verziekt en die groep moet je aanpakken. Ik heb er in het dagelijks leven gelukkig weinig mee te maken, waar ik woon, wonen niet veel van die raddraaiers. De mensen die hier wonen en van buitenlandse afkomst zijn, zijn over het algemeen al jaren hier, hebben een normale baan en gedragen zich in geen enkel opzich anders dan normale Nederlanders. Echt ver hoef ik het echter niet te zoeken om van die figuren te vinden. Als ik op een donderdag of vrijdagavond ga winkelen in Middelburg/Vlissingen kan ik me echt kapot ergeren aan die hangfiguren, van die kansloze debieltjes die iedereen vies aankijken en zodra je terugkijkt heb je ruzie.
Zo heb ik het ook al een keer gehad dat ik wat te vroeg was voor naar de trein te gaan, ik loop nog wat door de stad en ja hoor, wie kom ik tegen, 2 'zwarten' (ik noem het hier zwarten omdat ik geen enkel idee heb uit welk land ze afkomstig zouden kunnen zijn en ze volgens RGB kleurcodes richting de 0-0-0 gaan). Deze twee figuren had ik net de zaterdag ervoor ruzie mee gehad omdat ze met 10 man een maat van me wilden gaan bewerken. Daar sta je dan, in je eentje met een tas vol studieboeken tegen twee gasten. Gelukkig kwamen er net twee stadswachten aan die ook wel door hadden dat wij niet uit vriendschap stonden te converseren
Afgelopen zaterdag was het ook weer feest, gezellig op stap, geen enkele reden om ruzie te zoeken. Beetje aan het praten met een knap meisje, ja hoor, opeens een maroc naar je toe of ik dat meisje met rust wilde laten. Ik was me van geen kwaad bewust, dus ik keek hem wat verbaasd aan. Toen werd ie gelijk kwaad. Dat meisje zei nog dat hij zich er niet mee moest bemoeien en rustig moest blijven. De maat was bij mij toen ook wel vol, dus ik zeg als je nou niet heel vlug opsodemieterd trap ik je van de trap naar beneden, niet in de gaten hebbend dat zn maat achter me stond, dus die moest zich er ook nog mee bemoeien en ja hoor t was al weer bijna vechten. Uiteraard twee tegen een, maar gelukkig kwam daar net de portier, formaat 3 bij 3 aanlopen en was het probleem ineens opgelost.
Dit zijn allemaal nog relatief kleine dingen, als ik Rotterdam ofzo kom, is het allemaal nog veel erger. Daar heb ik ook al genoeg gezien met kansloze jongeren.
Kut zeg ik heb het al weer niet voor elkaar gekregen geen te lang verhaal te typen. Misschien zit de frustratie diep 8P