Mega rare klap in blok

wookie

Well-Known Member
Huey,

Ik heb een raar probleem met mn scoot. Heb het nu 2 x gehad, en 2 x na 5 min weggezet.

Wat er gebeurt : Ik rijd gewoon en ineens hoor ik een klap achter uit et blok, de scooter reageert niet meer, slaat na een paar slagen gewoon af. Remt zelf een beetje af en dan sta ik stil. Ik kick weer aan, en start gewoon in 1 x geen prestatie verlies, of rare geluiden. Ik mn carterkap deraf gehaald. Zie ik geen rare dingen alleen 2 dikke slijtvlekken op mn snaar zitten. In dat gedeelte waar ie afslaat, maakt een paar slagen en reageert niet meer op et gas, net of je de sleutel omdraaid.

De 1ste het gebeurde kwam ik net van een brug af (grote over a50), volgas. De 2e keer halfgas rustig rijdend achter een auto.

http://home.planet.nl/~gruij134/vsnaar/vsnaar 001.jpg
Daar zieje ze alletwee gemarkeerd

Iemand een idee ? Ik reed nergens overheen, heb geen normale standaard (zijstandaard)

Geen krukasspeling, geen prestatie verlies, niks anders dan normaal :S

HELP ME!

(ik rijd met 50 cc italkit, polini 4 race, 12 mm)
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Maar het is echt ineens, klap boem klaar. Ik voel het niet aankomen, wat me wel liijkt bij een warmloper.

Ik hoor btw iets ongezonds, schuur achtig geluid. Als ik aan de krukas draai zonder bougie in de cilinder. Met vinger erop of bougie erin maakt ie dat rare geluid niet. Je hoort een zuiggeluid, en daarna even een klein schuur geluid. Maybe van iets wat meedraait ofzow? Maar hierdoor bekijk ik ook de zuiger/cilinder even. Maja als ie loopt hoor je alles hardstikke zuiver.

Krukas helemaal geen speling.

Plaatjes blokje :
onderdelen%20006_small.jpg


Op de kering zat drap, maar dat kwam van een of ander ding wat kei vet was ingesmeerd. (Gekke ding ligt boven links in de vsnaar)
onderdelen%20002_small.jpg

onderdelen%20004_small.jpg
 
Is je naaldlager niet op, waardoor je zuiger kan kantelen en zich vast kan happen in een poort? Zolang je nog rijdt trekt je achterpoulie dan aan je snaar zodat deze over je vario doorslipt, maar zodra je stilstaat is de druk van je snaar en kan je zuiger weer goed gaan staan.
Al zou je dat wel moeten kunnen zien aan het loopvlak van je vario...
 
EN EN EN?????


maare warmloper kan heel ineens gebeuren (heb het ook 2x gehad) en dan gewoon weer 1kick en rijden

dan wel ineenkeer 2x op 7km afstand

was gewoon ik reed 770 zegmaar en ineens remt hij superhard af met allemaal gegier uit carter (das dus doorslijpende vsnaar) en dan sta je stil

1 kick en karre maarweer

nu zou ik hem niemeer aanzetten maar k had toen tog al een nieuwe cilinder liggen en dat was wel een leuk einde (ermee opgehouden op de top van zn carriere :p )

maar plaats ff wat fotos van je cil (BINNENKANT)

enne dat zwarte in carter ff weghalen met diezel
dat is allemaal versleten zooi van je vsnaar rollen en koppeling



knal dr zowiezo ff nieuw naaldlagertje in
en als je tog bezig bent ff zuigerveren en pakkingen ook vervangen

*(pakking moet altijd als je je blok hebt opengehaald)
 
thermostaat lekker laten zitten bij een te lage temp slijt hij best heel hard

zuiger kan je wegknikkeren (of aan je sleutelbos hangen)

dan ff een overmaats zuiger kopen en de cilinder laten uithonen (goedkope goede oplossing , gewoon nieuwe cil heb je dan) kartcentrum amsterdam kan honen

of je kan een charmoo 70 cilinder kopen a +-95 euro(pia-prijs) (deze cilinder rijd gewoon zeer goed, niet veel harder op std setup maar bergen meer kracht)

of gewoon de dr met veel tuningmogenlijkheden
anders de snelle cilinders maar dat lijkt me niet verstandig

wookie said:
De cilinder weg gooien? Honen zul je bedoelen.

idd honen die handel

wel flinke overmaat kopen ik had +0,36mm(bij diameter optellen) en dat ging net (krassen waren net weg) zijn het meer veegsporen dan is het ruim voldoende.

en de dealer zal je wss proberen nieuwe cil aan te smeren
 
Mja honen + nieuwe zuiger is voor hem natuurlijk niet zo'n probleem. Het probleem is denk ik meer de oorzaak, probeer die eerst maar eens te vinden voordat je weer nieuw spul monteert...
 
RickH said:
Honen is duurder dan een nieuwe 50 cc 'snel' 8P


nee hoor ...

ongeveer even duur , alleen heb je met honen het voordeel dat je je std cilinder nog hebt en niet 1 of andere slechte , benzine zuipende kut cilinder oid...

std cilinder is erg goede kwalitieit ...


@ Wookie , zie je nou dat je de cilinder er direct af had moeten pakken ?

dan had je niet zo'n groot topic aan hoeven maken ;) :p

en : LAAT IN GODSNAAM DE THERMOSTAAT ZITTEN!
 
Manta said:
Mja honen + nieuwe zuiger is voor hem natuurlijk niet zo'n probleem. Het probleem is denk ik meer de oorzaak, probeer die eerst maar eens te vinden voordat je weer nieuw spul monteert...

dat is iid erg belangrijk! zo te zien iets met te kleine sproeier of gewoon geen olie gehad ...

wat voor filter heb je btw?
 
aan zn verhaal te horen geen olie omdat de pomp dus niet zuigt als hij droogstaat

zuiger een dure is 56 euro honen kleine 20 euro

je kan voor 50 euro klaar zijn

(excl pakkingen)

thermostaat zeker laten zitten

en nu je je blok tog al zo uit elkaar hebt liggen maak er een grote beurt van

ff blok eronderuit

carb van binnen en buiten geheel schoonmaken

blok van buiten ook

en variocarter ook (gaat allemaal perfect met diesel)

rolletjes vervangen (gewoon de orginele)
koppeling lijkt aardig op moet je maar ff naar kijken
vsnaar vervangen
en vet alle lagertjes ff

EN DOE NU INGODSNAAM EEN DOEK IN DE OPENING VAN JE BLOK (er mag niks invallen, echt niks zand oid is funest)
 
franky said:
aan zn verhaal te horen geen olie omdat de pomp dus niet zuigt als hij droogstaat

zuiger een dure is 56 euro honen kleine 20 euro

je kan voor 50 euro klaar zijn

(excl pakkingen)

thermostaat zeker laten zitten

en nu je je blok tog al zo uit elkaar hebt liggen maak er een grote beurt van

ff blok eronderuit

carb van binnen en buiten geheel schoonmaken

blok van buiten ook

en variocarter ook (gaat allemaal perfect met diesel)

rolletjes vervangen (gewoon de orginele)
koppeling lijkt aardig op moet je maar ff naar kijken
vsnaar vervangen
en vet alle lagertjes ff

EN DOE NU INGODSNAAM EEN DOEK IN DE OPENING VAN JE BLOK (er mag niks invallen, echt niks zand oid is funest)


uhm , een zuiger 56 euro :?

en waarom in godsnaam het blok eronderweg :?

overdrijven is ook een vak 8P automonteur zeker :p
 
nee ik sleutel aan piaggio

en dat is vreselijk K.U.T sleutelen met blok onder scoot

aan zn snaar te zien is carter al tijdje niemeer open geweest:p

dus ga dr vanuit dat hij met ovaaltjes rijd ipv rolletjes

k zei tog al DURE zuiger:p std zuiger kost 21 euro hebk net gezien

w8 ff was toen nog guldentijdperk dus die 56 moet je ff door 2 delen:p
 
Back
Top