Mega Probleem

Me2

Well-Known Member
Ik zet dit er neer voor vriend van mij want die heeft geen account,

Setup:

Neo's
DR70 Revolution (getuned)
17,5mm sproeier 90
hebo vario 3,2gram rollen
hebo koppeling
stnd krukas
ixil twinner
bougie 8 R
Stnd luchtfilter

Probleem:
Hij heeft nieuwe cilinder van Revolution DR70 AC, de scooter deed het maar start nu niet meer ongeveer 2uur later, we hebben de stationair schoerf al geprobeert, de luchtschroef al geprobeert, de bougie vonkt, er zitten geen krassen in de cilinder, alleen zat er wel veel olie op de kop. Alleen de kabels van het dashboard zijn niet aangesloten omdat er een racestuur op zit maar dit was ook al toen die wel starte.
 
Advertisement - register to remove this

Als je je hand op het spruitstuk houd terwijl je kicked, voel je hem dan zuigen? Ook blazen?
Is de bougie vochtig als je een poosje hebt gekicked?

Is dit dezelfde sproeier als toen de vorige cil er nog opzat? 90 klinkt aan de ruime kant.
 
Cipher said:
Als je je hand op het spruitstuk houd terwijl je kicked, voel je hem dan zuigen? Ook blazen?
Is de bougie vochtig als je een poosje hebt gekicked?

Is dit dezelfde sproeier als toen de vorige cil er nog opzat? 90 klinkt aan de ruime kant.

ik heb nog nooit een hand op een spruitstuk hoeven houden om een scooter te repareren , deze manier moet je gewoon uit je hoofd zetten.

90 is vrij normaal hoor ..
 
Wat zou er met de membraamkleppen moeten zijn dan?(zijn idd standaard) want er is nog geen 3km mee gereden (met deze cilinder) en er is een nieuwe carb op gekomen 12mm-->17,5mm met sproeier negentig, dus cilinder en carb zijn tegelijke tijd vervangen.

PS We weten dat ixil niet de beste uitlaat is maar daarom zou die het toch wel moeten doen ;)
 
Last edited:
Het zou goed kunnen zijn (heb 3 neossen gehad) dat je de benzine stroom even op gang moet helpen, door het vacuum slangetje van je carb te trekken en er even hard aan te zuigen terwijl je de scooter aankickt. Heb dit probleem elke keer gehad toen ik carb. had verwisseld van mij neossen, dan zuigt hij gewoonweg niet genoeg lucht in in de tank, waardoor een ook geen benzine uit stroomt. Gewooon even kei hard aan het slangetje zuigen terwijl je kicked, dan moet er genoeg beznine in je vlotterbak stromen en zal de scooter als het goed is zo starten.
 
kaj meteor said:
Het zou goed kunnen zijn (heb 3 neossen gehad) dat je de benzine stroom even op gang moet helpen, door het vacuum slangetje van je carb te trekken en er even hard aan te zuigen terwijl je de scooter aankickt. Heb dit probleem elke keer gehad toen ik carb. had verwisseld van mij neossen, dan zuigt hij gewoonweg niet genoeg lucht in in de tank, waardoor een ook geen benzine uit stroomt. Gewooon even kei hard aan het slangetje zuigen terwijl je kicked, dan moet er genoeg beznine in je vlotterbak stromen en zal de scooter als het goed is zo starten.


mja , dit moet met de kickstarter ook gewoon aanzuigen..
 
melf #50 said:
ik heb nog nooit een hand op een spruitstuk hoeven houden om een scooter te repareren , deze manier moet je gewoon uit je hoofd zetten.

90 is vrij normaal hoor ..
Niet repareren. Voelen of hij nog zuigt, en niet net zo hard weer blaast.
Is bij een F-50 sneller als het membraan eruit halen *D

Ikzelf slurp ook altijd even aan de vacuumslang tot het vlotterbakje weer volzit met benzine, anders sta je zo lang te kicken...
 
Cipher said:
Ikzelf slurp ook altijd even aan de vacuumslang tot het vlotterbakje weer volzit met benzine, anders sta je zo lang te kicken...

Ik houd daarna ook altijd nog ff mijn hand op de luchtfilter ingang. Dan 1 keer kicken en hij doet het. Zo weet ik zker dat er een vacuum is *D.
 
Eerst wil ik ff weten of hij die 2uurtjes dat de scooter het gedaan heeft ook lkkr heeft gelopen?

Als de scooter compressie, vonk en benzine krijgt (en je hebt niet aan het mengsel geknoeid) dan moet je eens kijken of je krukas niet te veel weerstand heeft om te starten ( krukaslagers) of ergens valse lucht van daan trekt ( pakkingen, oliekeering)

succes ermee.

ps.ik kan hem ook wel ff maken hor!
 
martijn(Me2 @ forum) kwam net langs, hij zei dat het de membraan kleppen niet de boosdoeners waren, mischien dat je maar eens je scooter langs 1brengt dat ik er een keer naar kijk, maar ik heb ook meegekregen dat ik nog te n00b daarvoor ben of niet niels 8P

het probleem wat jij hier nu hebt is denk ik te uitgebreid om hier nog op forum te bespreken (tenzij je echt alles wil/kan nalopen) maar ik hoorde ook dat je je scooter liever naar de dealer brengt ergens in borger ? :X

dus ik neem aan dat deze thread dicht kan eigelijk ?
 
Back
Top