Mega rare klap in blok

wookie

Well-Known Member
Huey,

Ik heb een raar probleem met mn scoot. Heb het nu 2 x gehad, en 2 x na 5 min weggezet.

Wat er gebeurt : Ik rijd gewoon en ineens hoor ik een klap achter uit et blok, de scooter reageert niet meer, slaat na een paar slagen gewoon af. Remt zelf een beetje af en dan sta ik stil. Ik kick weer aan, en start gewoon in 1 x geen prestatie verlies, of rare geluiden. Ik mn carterkap deraf gehaald. Zie ik geen rare dingen alleen 2 dikke slijtvlekken op mn snaar zitten. In dat gedeelte waar ie afslaat, maakt een paar slagen en reageert niet meer op et gas, net of je de sleutel omdraaid.

De 1ste het gebeurde kwam ik net van een brug af (grote over a50), volgas. De 2e keer halfgas rustig rijdend achter een auto.

http://home.planet.nl/~gruij134/vsnaar/vsnaar 001.jpg
Daar zieje ze alletwee gemarkeerd

Iemand een idee ? Ik reed nergens overheen, heb geen normale standaard (zijstandaard)

Geen krukasspeling, geen prestatie verlies, niks anders dan normaal :S

HELP ME!

(ik rijd met 50 cc italkit, polini 4 race, 12 mm)
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Cilinder niet lijkt me, want het is echt klap ineens. Hij raegeert niet meer op gas, net of de sleutel omdraaid. en daarna gewoon aangang geen gerammel ofwat gewoon weer normaal rijden. Maar je hoort ook een kleine klap achtig iets. Of iets blokkeerd, en dan loopt zuiger rustig uit en slaat af
 
t lijkt op warmloper

dan gaat ie ineens van toptoeren naar 0 en slipt je snaar op de pullys tot vlak voor je stilstaat

van 1 a 2 keer merk je nog niet veel maar er zullen al flunke vegen in de cil zitten
 
Waarom krijg ik dan een warmloper, als ik al veel langere stukken heb gereden, en dit na 4 min ofzow gebeurt, zeker al half uur gewoon contineu rondgereden. Bougie is redelijk donker
 
BTW met warmloper, krijg je toch geen knap achtig geluid? Ik hoorde alletwee de keren een soort van klap in het blok.

--------------------------------------------------
Vraagje cilinder deraf halen (Nog nooit LC cilinder deraf gehaald) Kan ik kvs gewoon opvangen en weer terug doen? wat kost een kvsflesje? ergens een faq ofzow?

Danku!!
 
5 literfles 8,50 ... 1 liter 2,95 (@halfords)

kvs zou ik niet terug gooien

komt toch wat zand enzo bij en het mag tog af en toe eens nieuw

wel verstandig on ff op te vangen (je ma vind het niet leuk boven de sierbestrating , droogt zeer langzaam)

voor de rest is het gewoon uitlaat eraf dan 4 moertjes eraf (met bak onder je scoot) kop eraf trekken en cil eraf schuiven

bij pia kan je ook eerst kvs weg laten lopen weet niet of dat ook bij mina kan
 
Volgens mij nergens geen kraantjes ofzow duz :p. Morgen zal ik em der eens af halen, en bekijken dan weet ik het in iedergeval zeker als ik et aan gort heb gereden.

Moet je de kvs niet ontluchten alsie bij is gevuld, of kan je dat er gewoon in gooien en dan klaar? BTW ik haal dan de slang bij de cilinder gewoon los, en daar laat ik het uit lopen, zit er dan nergens geen kvs meer in de cilinder ofzow
 
wookie said:
Volgens mij nergens geen kraantjes ofzow duz :p. Morgen zal ik em der eens af halen, en bekijken dan weet ik het in iedergeval zeker als ik et aan gort heb gereden.

Moet je de kvs niet ontluchten alsie bij is gevuld, of kan je dat er gewoon in gooien en dan klaar? BTW ik haal dan de slang bij de cilinder gewoon los, en daar laat ik het uit lopen, zit er dan nergens geen kvs meer in de cilinder ofzow


bedoelde meer slangetje op laagste punt lostrekken amaar dan moet je weer slangen klem kopen
 
Ok bedankt, dan zullen er morgen foto's komen als het nogal fout is....

BTW ik heb een meter of 150 gereden zonder enige olie. Heel dom, Maar de olie pomp deed het niet naar toebehoren. Ik heb die 2 x btw na de olie loze periode gekregen :p
 
als je dan olie bijvult duurt dat nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang voordat het de pomp berijkt (omdat deze droog niet zuigt) en dus rij je ook heeeeeel erg lang zonder olie
 
De koelvloeistof kun je het makkelijkst aftappen bij het slakkenhuis. gewoon die 2 slangen losmaken en boven een bak houden.

Als je olie wilt laten doorlopen in het slangetje van het tankje naar het blok, moet je ff dat plastic plaatje waarachter de oliepomp zit losmaken en op het "stukje" waar het olieslangetje zit aangesloten zit een schroefje en dit kun je los draaien en dan loopt het zo door.
 
Back
Top