This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Malossi Overrange??? Set?

Patrick@BetaArk

Well-Known Member
Heey, ik had gehoord/gelezen een tijd geleden dat zon Malossi Overrange? set heel erg goed is ... Is dat nogsteeds zo, wat is er zo speciaal aan? en waar kannik um kopen? (Is koppeling + Vario neem ik aan)
en voor hoeduur?
 
is achterpoulies,vario halfpoulie en v-snaar dacht ik, je toeren zijn constanter en is dacht ik makkelijker af te stellen
 
Natuurlijk niet de vario met de koppeling eppo.

Is Vario, ventilator dingetje (bij mina), snaar en achter poelies.

Is allemaal perfect op elkaar afgesteld door de meneren van malossi, dus das heel aardig van ze. Nooit mee gezeik met andere drukveren enz, gewoon lichtere/zwaardere rollen erin en gaan, hij is wat mij betreft helemaal dip vrij, alleen de mieren neukers hebben er nog wat over te zeuren (ahum).

Kost voor mina geloof ik iets van 6 meijer, te koop bij JPS (www.j-p-s.nl)

------------------
Gaan jullie nou zo langzaam, of ben ik nu zo snel?
 

oke eppo, thnx!
 
Hey als je nou een Torque drive alleen koopt he? En je behoudt je andere achterpoelie, de vast dus, is dat goed? Of kun je ze maar beter allebei kopen? Niet voor mezelf maar ik vraag het ff snel voor iemand anders, ik denk zelf dattie maar beter voor 300 piek de hele achtervariozooi kan verneiuwen, oja hij wilde dit op zijn min LC icm een Hebo vario monteren. Dakanwel eh?

SvR
 
Kijk, die torque driver is overranged (lees groter), als de andere poelie (fixed dus) ook overranged zou zijn zou je er iets aan hebben, omdat daardoor je snaar achter veel hoger kan komen te liggen. Dit lijkt mij voor de hand liggend, of niet?
 
Bij minarelli moet je in je carter frezen om je achterste poelies erin te kunnen krijgen. Anders past het niet...
De set bestaat trouwens uit een MHR 2001 vario, MHR v-snaar, variabele poelie (torque driver) en een vaste poelie (fixed poulie).

Greetz
 

Tsja, voor Ivo en mij is een 300 rpm toerenpiek in de acceleratie nu eenmaal niet acceptabel...

Hij moet gewoon superconstant zijn, geen gezeik...




------------------
JS-Tuning
pellie@lycos.com

setup: Evo70 JS-Tuned, 25mm DO carbu, schuimfilter (ramair in aanbouw) Malossi 25mm recht spruitstuk, Malossi HyperReed Valve met aangepast vulstuk, Hebo Racing2 uitlaat, Yamashi krukas, JS-Tuned carter, Top CDI, Multivar 2000 vario, SpeedDrive, Dayco V-snaar, Malossi gelagerde sec. vertanding 14/48, Hebo koppeling. Oliepomp/ -tank/ startmotor/ lichtspoelen verwijderd en waterpomp extra gelagerd. Rond de 16 achterwiel-pk's bij zo'n 14000 rpm.
 
Originally posted by Joël:
Tsja, voor Ivo en mij is een 300 rpm toerenpiek in de acceleratie nu eenmaal niet acceptabel...

Oei, perfectionisten
...

Een vriend van me heeft een Speed Drive op z'n Minarelli, andere pouliehelft is origineel, scheelt dus echt wel een hoop in toerenbehoud, ook al is de vaste pouliehelft niet overranged! Constanter verloop...

Greetz.