Malossi Macsi Viton (kom er niet helemaal uit)

Originally posted by AlbertJ
Ja volgens mij ook.
En het liefst zo kort mogelijk rubberen slangetje
De lengte van dat rubber slangetje hangt af van de toeren die je maakt.
Er zijn manieren om dit te berekenen.

Heb ooit eens een progje hiervoor gevonden op inet. moet je is zoeken naar 2-stroke tuning software

Ik heb t laatst berekent en bij een Polini-box (inhoud 230ml) met slangetje (diameter 8,5mm) en lengte 4cm (korter lukt je niet) is het meest geschikte toerental rond de 7500rpm :( Daar kom ik dus niet, lekker geloosd dat ding :)
Malossi is variabel dus hele verhaal van berekenen gaat niet op.

malossi ding is ook geen powerbox :) (of boost bottle of Y.E.I.S.)

Verder, naar wat ik heb begrepen is een powerbox om de dip voor de powerband te verminderen.

malossi ding gewoon direct op spruitstuk aansluiten, en die bout/plug die er op de tekening bovenaan zit, is volgens mij een fout in de tekening.

Bart, een resonantiebox is om deuken uit de powerband te krijgen. Dit heeft uiteraard met drukgolven te maken, maar niet perse met lange spruitstukken. Verschillen merk je eigenlijk alleen in de gasopname die beter wordt. JE moet zo'n box echter wel berekenen. Zomaar iets er op zetten is vaak zinloos of juist een toevalstreffer.

Dat in lange spruitstukken een hoop resonantie zit mag een feit heten.

Niet altijd dus..
Het is en blijft een vreemd ding maar soms werkt het gewoon wel.
Wanneer wel en wanneer niet is nog een beetje de vraag. Maar het lijkt er een beetje op dat hij beter werkt op een niet 100% afstelling..
Maargoed, persoonlijk zou ik er nooit meer een kopen zonder de mogelijkheid tot testen.
Zo worden ook al die "het werkt toch niet" verhalen de wereld in geholpen. Dat zijn volgens mij ook de mensen die de lengte van het slangetje laten voor wat het is.

Kijk anders nog eens op het net en zoek op Y.E.I.S. (Yamaha Energy Induction System) en die andere die Hans noemde..

ik had een keer gehoord van paul de bruine scooter racer dat het weinig uitmaakt, maar dat die dingetjes pas helpen als de inhoud anders is voor op de setup. en dat malossi import ofso van nederland binnenkort met 50cc en 70cc powerboxen kwam! :S maar ik weet niet of dat waar is maar ik denk het wel met dat van die inhoud

greetz

Originally posted by Aeka
ik had een keer gehoord van paul de bruine scooter racer dat het weinig uitmaakt, maar dat die dingetjes pas helpen als de inhoud anders is voor op de setup. en dat malossi import ofso van nederland binnenkort met 50cc en 70cc powerboxen kwam! :S maar ik weet niet of dat waar is maar ik denk het wel met dat van die inhoud

greetz

ook al zou er een 50cc en/of 70cc box bestaan...
de exacte inhoud verschilt nog steeds per scooter etc

dat zeg ik ook juist!:D

is het btw soort hetzelfde effect bij de autos met turbos met de blowoff valves, dat de overige druk weg kan?

Originally posted by Honda NSR-II

Kijk anders nog eens op het net en zoek op Y.E.I.S. (Yamaha Energy Induction System) en die andere die Hans noemde..

sjek de yamaha sites zelf, meer bepaals , old timer sites.

systeem bestaat al zo'n 30 jaar , een kammeraad vna me heeft een yamaha FS1 uit '72 , een 100cc , dat apparaat heeft het std ..

Je hebt gelijk Joost, searchstring "macsi + malossi". Nja gelijk een nuttige toevoeging aan dit topic en de search!

Greetzz DAW

Back